Punkin irroitus. Teettekö itse vai menettekö tk:een?
Pitääkö punkki säilyttää sen varalta jos tulee oireita?
Kommentit (11)
Itse tietenkin, eikä punkkia tarvitse säästää. Jos tulee oireita, hommataan hoitoa.
Itse tietysti, noita on tällä alueella todella paljon, ei riittäisi aika käydä TK.ssa 2xvuorokausi. Punkipihdit pitäisi olla joka kodissa. Myös sellaisia punkkilaastareita myydään jos se irroitus pelottaa.
Revin itse sormilla/ kynsillä.
Kaikki pitää saada pois. Sitten käsien pesu tai desinfiointia.
Kymmeniä ja taas kymmeniä repinyt. Kerran oli ihottuma + borre -> antibioottikuurille.
Itse tietenkin. Kun punkki kuolee, lakkaa tautien siirtyminen. Jos niitä olikaan.
Tämä maa on konkurssissa jos jokainen menee irrottelemaan punkkejaan terveyskeskukseen. Ja kuka niitä punkkivainaita alkaa julkisilla rahoilla tutkimaan jos puremia on tuhansittain vuodessa ja miten luulet sen auttavan mahdollista borrelioosia vastaan?
Haarukkamaisella poistajalla. Pyöritetään. Käy se tavallinenkin haarukka paremman puutteessa.
Ei vain vedetä.
Ei ne kuole jos vetää vessasta, tappakaa kunnolla
Janneko kyselee? Eikö sun avuttomuudellasi ole mitään rajaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kuole jos vetää vessasta, tappakaa kunnolla
Ampumalla, kuristamalla, miten? Yleensä niiltä on siinä vaiheessa kuitenkin pää irti, yritti miten varovasti tahansa poistaa. Pää jää sinne ihoon 🤮
Vierailija kirjoitti:
Haarukkamaisella poistajalla. Pyöritetään. Käy se tavallinenkin haarukka paremman puutteessa.
Ei vain vedetä.
Väärin! Vanhaa tietoa. Punkkia ei saa poistaa pyörittämällä vaan hitaasti ja suoraan vetämällä.
Poistan itse ja vedän vessasta alas. Kerran jouduin käymään tk:ssa poistattamassa kun oli keskellä selkää enkä itse taipunut sitä poistamaan. Harvoinpa noita on.