Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unelmien lapsiluku, vain lapsia haluavat vastaavat. Velat, älkää vaivautuko.

Vierailija
29.06.2019 |

Meillä on entuudestaan yksi lapsi, esikoisemme. Itse haluaisin vielä kolme lisää, mutta Helsingissä meidän rahat ei valitettavasti riitä isoon perheeseen.

Miten muut? Mikä on sinun/teidän unelmien lapsiluku?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, koska itselle sisarus on niin tärkeä ja lapsena oli kivaa kun oli aina kaveri. Vaikean raskauden takia välillä vannon etten enää toista tee, saa nähdä miten käy.

Vierailija
22/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alkuperäinen haave oli ja ihanne edelleen on 3. Ja kultainennoutaja ja okt. Realiteetti on, että rahkeet (vaativa työelämä, halu satsata kodinhoitoon ja lasten huoltoon) riittävät nykyiseen 1 lapseen ja koiraa ei allergian vuoksi hankita. Nykyisellään eletään mukavaa ja "helppoa" elämää, se vain harmittaa vähän, että lapsella ei ole sisaruksia, itse vanhempina ei lisää lapsia kaivata.

Vierailija
24/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 lasta. Kaikki ovat rakkaita ja ihania enkä yhtäkään vaihtaisi pois. Jälkiviisaana kuitenkin ajattelen, että kaksi olisi ollut unelmampi. 5 on aika työleiri ja rahallisesti jäätävän kallista. 2 kuulostaa leppoisalta ja rauhalliselta.

Vierailija
25/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 (älä huoli ap, en nähnyt vaivaa)

Vähän aina säälittää, kun joku on tehnyt lisääntymiskammostaan harrastuksen ja provoilee vauvapalstalla.

Vierailija
26/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei kiitos ruuhkavuosille.

Vierailija
27/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea toivottiin alunperin, viisi noita on tullut. Lapset kahdessa sarjassa (ydinperhe silti ollaan), jolloin kaikille on riittänyt aikaa ja elämä on mielenkiintoista eri-ikäisten kanssa. Nyt isoimmat jo omillaan, kovin olisi hiljaista ilman näitä "pieniä".

Vierailija
28/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3.

Ei nyt sinkkuna kovinkaan ajankohtaista, mutta toiveita kysyttiin.

N24

Vierailija
29/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli kaksi lasta, niin ajateltiin että se on tässä. Mutta niin vain mieli muuttui ja suunnitellusti saimme vielä kolmannen lapsen.

Iloa on ollut paljon erityisesti tuosta kolmannesta.

Vierailija
30/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Tällä hetkellä meillä on yksi jo taaperoiän ohittanut. Esikoistakin tehtiin monta vuotta ja nyt ollaan asenteella, että toinen tulee, jos on tullakseen, mihinkään hoitoihin ei mennä.

Esikoisen synnytys jätti sen verran traumaa, että aloin miettiä toista lasta vasta, kun esikoinen oli 3 vuotias. Jos lapsiluku jää tähän, niin ollaan onnellisia tästäkin yhdestä.

Vierailija
31/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive 5-6 ja 5 saimne, sit tuli ikä vastaan. 5 on siitä hankala luku että auto ja asunto menee jo vaikeasti hankittavien luokkaan. Talo piti rakennuttaa kun missään ei ole 7h+k taloa myynnissä, ja autoksi tarvitaan jo ”lestabussi”, tila-autoon ei mahdu 7hlöä plus vaunut ja tavarat.

Vierailija
32/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
33/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3.

Ei nyt sinkkuna kovinkaan ajankohtaista, mutta toiveita kysyttiin.

N24

Juuri näin, toiveista oli kysymys :)

-ap

Vierailija
34/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 olisi kiva mutta voi olla että jää yhteen. Raskaudesta toipuminen (vaikka itse raskaus helppo olikin) vei niin paljon aikaa ja töihin palatessa jouduin ottamaan niin paljon takapakkia että ihan pian en toista haluaisi. Ja kun liikaa odottelee voi tulla ikä vastaan...

Jos ei itse tarvitsisi tehdä ottaisin mielelläni toisen mutta adoptio on tässä maassa tehty niin vaikeaksi että siihen ei mennä.

Vierailija
35/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vähintään 4-5 vuoden ikäerolla.

Vierailija
36/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 oma, loput voisi olla sijoituslapsia tai adoptoituja. En tiedä tarkkaan monta haluaisin. Olen tosi äidillinen ja haluaisin ison lapsikatraan, mutta kroppa ei tod näköisesti kestä kuin yhden raskauden.

Vierailija
37/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 toiveissa. Yksi lapsi on nyt ja toista yritetty, huonolla menestyksellä. Toivoa kuitenkin vielä on.

Vierailija
38/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmien lapsiluku on 4. Nyt on 2 omaa ja uusioperheessä 2 puolison lasta, joten tämä sopii mainiosti.

Vierailija
39/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmalapsiluku 2. Ja mielellään tyttö ja poika.

Meillä on 2 lasta. Tyttö ja poika. Nuorempi täytti just 18v.

Pian ollaan taas miehen kanssa kahden. Alkaa uusi elämänvaihe.

Vierailija
40/56 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela mutta vastaan silti. Jos haluaisin lapsia, unelma olisi kolme tytärtä. Esikoisen ja keskimmäisen ikäero olisi kuusi vuotta, keskimmäisen ja kuopuksen ikäero olisi 1-2 vuotta tai sitten kuusi vuotta. Esikoisen ja kuopuksen välinen ikäero olisi siis 7-12 vuotta.