Lapsia haluava tai jo lapsia saanut, kerro syy.
Galluppia pukkaa...
Kommentit (21)
Lapset ovat tulevaisuus. Heistä kasvaa uudet ihmiset, jotka sitten puolestaan saavat kitistä vauvapalstalla siitä, miten lapset on kamalia ja minä en ainakaan ikinä tee niitä... Eläköön vauvapalsta täältä ikuisuuteen.
Toistaiseksi vain itsekkäistä syistä lapsia saaneita tai haluavia. Eikö kukaan halua synnyttää maamme rotupuhtauden ja taloutemme takia? Järkyttävää.
vaikea kuvitella lapsia hankittavan mistään muusta kuin omasta itsekkyydestä
Mitä taloutemme ja politiikkame johtohahmot mahtavat ajatella, jos kaikki todellakin haluavat lapsia vain oman itsensä takia?
Aivan turhaan Antti Rinne patistaa synnytystalkoisiin ja persut ovat huolestuneita maamme väestön kehityksestä. Voi kyynel sentään.
Eikö edes kukaan persuja äänestävä halua lapsia epäitsekkäistä syistä?
Nyt sentään joku urhea ilmoittaa syyksi muun kuin itsekkyyden. Mutta mistä tietää ettei ole jonkun ulilautalaisen tai suomensisulaisen lapsettoman sinkkupojun pila?
olisin vastannut molemmat, sekä ensimmäisen että viimeisen mutta se ei ollut mahdollista kyselyssä. Ja juu äänestin persuja.
Vähän nuo kaikki, paitsi se maanpuolustusjuttu. Eniten kuitenkin siksi, ettei ajatus tulevaisuudesta kahdestaan miehen kanssa tuntunut houkuttelevalta. Muistin lapsuudenperheeni dynamiikan ja halusin, että meilläkin olisi joskus sellainen teini, joka tuulettaa ajatuksiamme päivittäin. Se tuntui kivemmalta ajatukselta kuin loputon nyhjääminen kahdestaan. Suoraan sanottuna, en tiedä jaksako sitten ruveta nyhjäämään kahdestaan, kun tuo ainokainen lähtee menemään omia polkujaan.
Ei mikään noista.
Halusin lapsia, kun tunsin, että olen saanut paljon itselleni, rakkautta vanhemmiltani ja myöhemmin puolisoltani, yhteiskunnalta koulutuksen ja töistä saamalla palkallani matkustaa ja nähdä maailmaa jne. Niin siis, olin elänyt itselleni, itsekkäästi saaden elämässäni paljon tukea ja rakkautta ja tunsin, että on aika pysähtäyä ja antaa sitä hyvää, mitä itsekin olen saanut, jollekin toiselle. Oma lapsi (lapset) oli oiva kohde tähän.
Lasten hoitaminen on sen verran rankkaa puuhaa, että mikään ideologinen syy ei saisi minua yrittämään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään noista.
Halusin lapsia, kun tunsin, että olen saanut paljon itselleni, rakkautta vanhemmiltani ja myöhemmin puolisoltani, yhteiskunnalta koulutuksen ja töistä saamalla palkallani matkustaa ja nähdä maailmaa jne. Niin siis, olin elänyt itselleni, itsekkäästi saaden elämässäni paljon tukea ja rakkautta ja tunsin, että on aika pysähtäyä ja antaa sitä hyvää, mitä itsekin olen saanut, jollekin toiselle. Oma lapsi (lapset) oli oiva kohde tähän.
Halusit kohteen hoivavietille. Itsekäs syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään noista.
Halu pitää maa puolustuskykyisenä tai halu uhrautua muiden vuoksi, esim. sen oman lapsen tai vaikka auttamalla alkohlisteja, kaikki voidaan nähdä yhtä itsekkäinä motiiveina, riippuen katsantokannasta.
Mulla oli ehdottomasti itsekäs syy. Ei voi olla siinä muuta motivaatiota, tai se olisi väärin lasta kohtaan.
Minä halusin ihmisen, jota voin rakastaa, hoitaa ja jolle voin antaa sen kaiken hyvä, mitä itse olen saanut. Ja jolle voin jättää suht kookkaan omaisuuteni perinnöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään noista.
Halu pitää maa puolustuskykyisenä tai halu uhrautua muiden vuoksi, esim. sen oman lapsen tai vaikka auttamalla alkohlisteja, kaikki voidaan nähdä yhtä itsekkäinä motiiveina, riippuen katsantokannasta.
Niin nimenomaan. Jos syy on itsekäs syy oman onnen takia se antaa lapselle paljon paremmat eväät elää omansa näköistä elämää, kuin jos syy on se, että lapsen pitää täyttää elämällään jokin tarkoitus. Sellainen olisi todella kamalaa.
Itsekkäistä syistä tietenkin!
Vai vuonna 2032:
"Rakas lapseni, sinut pantiin alulle Antti Rinteen huolestuneen kannustuksen vuoksi kestävyysvajetta paikkaamaan vuonna 2017, että eikö niitä kesätöitä ala s****na löytyä?!"
Ryhdyin synnytystalkoisiin poliittisen painostuksen vuoksi, nyt viidennen lapsen jälkeen olen allanut katua ja mietin, oliko tässä sittenkään mitään järkeä. Antti, kuka hoitaisi lapseni?
Maanpuolustuksen nimissä ryhdyin synnyttäjäksi (ammattini). Tavoitteena vähintään ryhmä, ehkä jopa joukkue.
Huonot vaihtoehdot.