Miksi eksää kohdeltiin eri tavalla?
Mitä tästä pitäisi ajatella... Kun tutustuttiin miehen kanssa hän kertoi miten eksänsä oli yhdessä asumisen aikana pyytänyt mm. laittamaan kaappien ovet kiinni, lisäämään uuden vessapaperirullan tyhjän tilalle (oikein päin), olemaan istumatta märkä pyyhe päällä sohvalla jne. perusjuttuja. Mies sanoi että nämä olivat hänen mielestään ns. turhia juttuja mutta teki ne mielellään sen takia että olivat eksälle tärkeitä asioita ja kun teki niin kuin ex pyysi sai hänelle paremman olon. Minä kun pyydän häneltä saman tasoisia asioita arjessa saan huutoa kuinka nalkutan ja mäkisen turhasta. Ja mies ei taatusti tee mitä pyydän koska "unohtaa, eivät ole tärkeitä juttuja hänelle" tms. Sitten elän kämpässä missä on kaappien ovet auki, laatikot auki, valot päällä joka paikassa, kengät keskellä eteistä sikinsokin, vessapaperit laittamatta, sänky petaamatta, vaatehuoneessa kamat lattialla... Lista vain jatkuu ja jatkuu. En omasta mielestäni pyydä mitään älytöntä vaan perusasioita. Miksi minun pyyntöni on nalkutusta ja turhaa ja eksän pyyntöihin suostuttiin lempeästi saaden hänelle hyvä mieli aikaan? Vai valehteliko mies? Oliko hän samanlainen entiselleen?
Kommentit (25)
Ihan siksi, koska mies ei arvosta ja kunnioita sinua ja toiveesi ovat hänelle yhdentekeviä. Siksi.
Mulla samoja kokemuksia ja olen järkeillyt, että ex on ollut mieheni ensirakkaus ja ovat vieläpä teini-iässä alkaneet seurustelemaan, joten hän on tosiaan jollain herkällä kultaisella jalustalla miehelleni. Vaikka heidän suhteestaan tietämäni asioista osa vaikuttaa todella kieroutuneilta, varsinkin se miten he suhteensa päättivät, niin se ensirakkauden päättyminen on jättänyt mieheeni jonkun jäljen.
Vierailija kirjoitti:
Jos eksän kanssa meni juuri tuollaisen pilkunviilauksen takia poikki, ja ei nyt halua aloittaa uutta suhdetta väärällä linjalla.
Nuo aloittajan mainitsemat asiat olivat ihan peruskauraa, joten sekö on järkevämpi tapa, ettei tee mitään niiden suhteen?
No täähän on maailman vanhin temppu: "Exäni oli inhottava kun nipotti epäsiisteydestä, vaikka toki siivosin kun hän vaati. Onneksi sinä et ole samanlainen"
Exä luultavasti laittoi yhdessäolon ehdoksi siisteyden, ja miehesi siksi kunnioitti sitä koska halusi pysyä yhdessä. Sinua mies on alusta asti "kokeillut", eli toiminut mielensä mukaan koska tykkää sikailla ja inhoaa siivota.
Tuhannen taalan kysymys onkin, mitä tapahtuisi jos nostaisit vaatimuksen perussiisteydestä sellaiselle tasolle, että miehen pitäisi joko ottaa tai jättää? Eli tekisit selväksi, että suhteen jatkumisen kannalta on olennaista että mies elää siivosti.
Miinaan olet astunut omaksuessasi asenteen "kuka jättää menemättä naimisiin kaapinovien takia". Tuolla asenteella olet viestinyt miehellesi, että siivottomuus ei ole mikään deal-breaker.
Kyse ei ole mistään "eksän pyytäessä teki ja mun pyynnöstä ei tee" vaan kyse on siitä että mies ei halua tehdä, mitta exän kanssa oli pakko ja sun kanssa ei ole.
Aika kultaa muistot. Kuulostaa sottapytyltä ja harvoin se piirre ihmisessä täysin muuttuu. Eksänsä kanssa seurustellessaan varmaan kerran pari teki pyydetyn mukaisesti, mutta siinäpä se. Ex siellä kuule on ollut kuumana, kun ukko sotkee, sotkee, sotkee.
Mun ex muisteli erotessa, että oli niin hyvä mies kun keitti mulle aina aamukahvitkin. Keitti varmaan kerran tai kaksi viikkoon, minä muulloin. Ei siis ihan ollut ”aina”.