Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte asioita aikaan?

Vierailija
28.06.2019 |

Minä en saa, ellei ole ulkoista pakotetta.
Pitäisi tehdä nettisivut ja etsiä töitä. Makoilen vain. Mikä järjestely toimii sinulle, tehokas ihminen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain käärin hihat ja teen. En ajattele, vaan alan vain tekemään.

Vierailija
2/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estämällä AV:n

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen uni- ja ruokarytmi, terveelliset elämäntavat. Pakotan itseni noudattamaan tiettyjä rutiineja esim. liikunnan suhteen, koska en pidä siitä, mutta sitä on silti tehtävä.

Vierailija
4/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii itsekuria ja sitä minulla juuri ei ole.

Vierailija
5/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa.

Vierailija
6/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu minultakaan ilman ulkopuolista "pakkoa" eli koska töihin on mentävä, menen, kunhan ensin saan lähdön aikaiseks. Useimpina aamuina olen viime tipassa. Töissä "pakko" tulee sitä kautta, että tehtäväni on aika tarkkaan määritelty ja aikataulutettu, joten en voi jäädä pyörittelemään peukaloita, vaan saan työni tehtyä. Ilman selviä sääntöjöä ja järjestystä aikani menisi epäolennaisiin yksityiskohtiin tai muuhun mikä sillä hetkellä ei olisi tärkeää, joten tämä järjestely sopii minulle paremmin kuin hyvin.

Kotona en sitten saakaan mitään aikaiseksi: pesen pyykkiä vasta kun ei ole mitään päällepantavaa, silitän melkein aina vain aamuisin ja ehdin silloinkin vain ne jotka on saatava päälle sinä aamuna suihkun jälkeen, niin ja suihkuunkaan en saa aikaiseksi mentyä vapaapäivinä ellei ole - aivan, taas se sana "pakko" - vaikka käydä vanhemmilla tai muilla asioilla. Huusholli on sekainen ja likainenkin , pari kertaa vuodessa käyn kaiken läpi ja siivoan kunnolla, muuten en juuri muuta kuin keittiön tasot, lieden, jääkaapin ja kylpyhuoneen. Kotiini en ketään päästä, äiti on ainoa joka täällä käy, hän on jo tottunut.On itse asiassaIhan hyvä, että taloyhtiön huollolla tms. on aina silloin tällöin asiaa asuntoihin, saanpahan siivotuksi, tosin senkin aina viime tipassa!

Minulla ei kuulemma lievä add, sääliksi käy niitä joilla se todella on!

Vierailija
7/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla joku hyvä kimmoke. Kun uusi poka tulee yöksi, lakanat vaihtuvat. Kun töissä vituttaa, mollin sivut aukeavat. 

Vierailija
8/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrit ä iskeä joku menestynyt mies niin alat itse menestyä jotta tekisit vaikutuksen

Vierailija
9/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa.

Sinulta ei kysytty

Vierailija
10/17 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluutko kysyä, mikä mulle toimii, kun en ole tehokas (niin kuin sinä)? Pakon ja vapaaehtoisuuden yhdistelmä. Jotkut asiat on pakko tehdä, jotkut asiat tehdään sitten, kun siltä tuntuu. Vaikkapa joku kaappien siivoaminen on sellainen, että en todellakaan ota stressiä siitä, että pitäisi. Teen sitten, kun tulee sellainen olo, että nyt teen.

Vierailija
11/17 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain käärin hihat ja teen. En ajattele, vaan alan vain tekemään.

Juuri näin. Ei ole koskaan ollut aikaa jäädä miettimään ja ihmettelemään vaan on alettu tekemään.

4 lasta, haasteellinen työ, pari talonrakennusprojektia (3. meneillään) vuosien varrella jne

Olen aina ajatellut että jos haluan elämässä jotain se on itse hankittava ja tehtävä. Arvokysymyskin

Vierailija
12/17 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoa ja energiaa.

Vierailija
13/17 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä.

Minulle on sanottu pian 10 vuotta, että pitäisi järjestää kursseja ja opettaa muita, mutten vieläkään ole niin tehnyt. Olen kyllä itse opiskellut lisää siihen suuntaan, mutta varsinainen toteutus puuttuu. Jään aina epäröimään yksityiskohtia enkä siis tee mitään.

Vierailija
14/17 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen vaan! Jos menee pieleen, kokeilen muuta.

Vierailija
15/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Vierailija
16/17 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään.

Kiitos!

Vierailija
17/17 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen tehokas mutta jotakin saan kyllä aikaan. Minulla tökkii kodinhoito, mutta yritän päästä niiden suhteen mahdollisimman helpolla.

Mun ohjenuorani on se, etten jätä tehtäviä myöhemmäksi. Tiskit laitan heti koneeseen, keittiötä siivoan ja järjestän samalla kun teen ruokaa. Vessanpöntön harjaan tarvittaessa heti puhtaaksi ja lavuaarista pyyhin pois hammastahnaklöntit. Roskat vien ulos samalla kun muutenkin lähden asioille tai töihin.

Tärkein oppi on minulle ollut se, että teen yhden tehtävän kerrallaan loppuun asti.

Tätä opettelen jatkuvasti, sillä minä olen niitä, joka matkalla viemään sanomalehteä kierrätyskaappiin huomaa, että viikunasta on varissut lehtiä. Poikkean sitten sanomalehden kanssa kodinhoitohuoneeseen hakemaan rikkalapiota ja -harjaa. Sanomalehden jätän sinne odottamaan paluutani. Viikunanlehdet harjattuani mieleeni juolahtaa harjata samalla keittiöstä murut. Keittiössä kuitenkin huomaan, että pöydälle on unohtunut lapsen leluja, jotka lähden viemään hänen huoneeseensa. Rikkalapio jää keittiöön. Lastenhuoneessa huomaan, että lattialla on pesuunmeneviä vaatteita, jotka kaappaan mukaani. Matkalla kodinhoitohuoneeseen huomaan, että lattialle on karissut hiekkaa. Niinpä jätän likavaatteet eteisen pöydälle ottaakseni esiin siivouskomerosta pölynimurin.

Tällaista menoa mulla on jatkuvasti, ellen päättäväisesti pidä itseäni niskasta kiinni. Kauheasti touhuan mutta mitään ei oikein tule valmiiksi. Nyt olen päättänyt, että uutta hommaa ei saa alkaa ennen kuin edellinen on tehty loppuun asti.

Aika hyvin se toimii, mutta mun täytyy kuitenkin olla skarppina itseni suhteen, kun koko ajan yritän palata tehottomaan multitaskaamiseeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi