Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä, miksi minusta ei pidetä

Vierailija
28.06.2019 |

Olen varmaan tiedostamattani jotenkin ärsyttävä :( Kun kysyn asiasta ainoalta ystävältäni, ei hän osaa/halua sanoa, mikä minussa ärsyttää ihmisiä. En ole mikään kovin puhelias, mutta en ole ujo. Sosiaalisissa tilanteissa osallistun jonkun verran yleiseen keskusteluun, mutta enemmän muut ovat äänessä kuin minä. Huumorintajuni on kyllä aika naseva ja ironinen, mutta uusien ihmisten kanssa en vitsaile paljoa, koska pelkään ihmisten suuttuvan huumoristani. Joskus minusta tuntuu, että uudet ihmiset viihtyvät kanssani, mutta kun yritän sopia uusia tapaamisia, vetoavat kaikki kiireisiin yms., eivätkä "osaa sanoa" milloin sitten ehtisivät. Eivät koskaan silloin, kun minä kysyn.

En osaa katsoa omaa käytöstäni objektiivisesti, jotta saisin tietää, miksi ihmiset eivät pidä minusta. Omasta mielestäni olen ihan tavallinen, perusmukava ja iloinen nainen, mutta eihän narsistikaan (yleensä?) ymmärrä olevansa narsisti... En tiedä, mikä tämän aloituksen pointti oli, halusin kertoa edes jollekin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asiaa siitä näkökulmasta, että jos alkaisi tavata jokaista uutta tuttavuutta useamman kerran, kohta ei ehtisi muuta tekemäänkään kuin tapaamaan ihmisiä. Aikuisilla ihmisillä on yleensä aika vakiintuneet kuviot, mitä arjessaan tekevät. Kun elämäntilanteessa tapahtuu jokin muutos, joka vapauttaa yksilön aikaa ja resursseja, uutta tuttavuutta voi alkaa tapaamaankin useammin. Varsin usein ystävyyssuhteet alkavatkin jossain elämäntilanteen muutoksessa, kun jotain aiemmasta elämästä jää pois. 

Vierailija
2/3 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sosiaalisesti kömpelö ja töksäyttelet mitä sattuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset taidot ovat jokaisen opittavissa. Niin sunun, k-miehen kuin Teuvo Hakkaraisen. Ei se muusta ole kiinni kuin halusta oppia.