Jos perjantaina leipoo kuivakakun ja tonnikalapiirakan, niin säilyvätkö sunnuntaihin jääkaapissa?
Kakkuun tulee vielä kuorrute, mutta sen tekisin lauantaina.
Kommentit (7)
Kiitos, näin mäkin ajattelin. Ei tule paljon kasviksia. Luulen, että kylmänä piirakka ok.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä säilyy. Kuivakakku on jopa parempi kuin suoraan uunista. Ja tonnikalapiirakkakin on parempaa kylmänä. Vaikka voihan sen halutessaan lämmittää.
Tuleeko piirakkaan paljon kasviksia? Se voi vaikuttaa asiaan.
Kuivakakku usein tosiaan vain paranee muutaman päivän säilytyksessä, kunhan et anna sen kuivahtaa kokonaan. Kyllä tonnikalapiirakankin pitäisi säilyä.
Rippijuhlat arvatenkin (samoja mietintöjä itselläni parin viikon päähän)?
Kuorrute kannattaisi tehdä vasta vähän ennen tarjoilua, mutta muuten voit minun luvallani tehdä noin.
Pidä ne leipomukset muovikelmussa heti jäähdyttämisen jälkeen etteivät kuivu.
Itse lopetin kylässä tarjoilujen syömisen, kun näin erään ystäväni tavan säilyttää kesäkuumalla tekemiään leivonnaisia.
Kaiken teki hienosti kotona, tarjoiltavaa sen seitsemää sorttia... Mutta tarjoiltavat eivät pieneen jääkaappiin luonnollisesti mahtuneet, joten niitä sitten säilyteltiin saunan lattialla (vieraita kävi 2-3 päivä ajan)
Laita tonnikalapiirakka pakastimeen tuoreena mielummin ja kuorrutuksen laitat aikaisin aamulla.
Ja niin kuin edellinen vastaaja sanoi, niin minäkään en syö yleensä juhlissa muuta kuin kuiva-aineksia ja keksejä. Kerran koko perheemme sai ruokamyrkytyksen juhlista ja se riitti.
Kuivakakku säilyy vaikka pöydällä tuon ajan.
Kyllä säilyy. Kuivakakku on jopa parempi kuin suoraan uunista. Ja tonnikalapiirakkakin on parempaa kylmänä. Vaikka voihan sen halutessaan lämmittää.
Tuleeko piirakkaan paljon kasviksia? Se voi vaikuttaa asiaan.