Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut työpaikkaa. Kahta vain haastateltiin.

Vierailija
27.06.2019 |

Mitä tämä voi tarkoittaa kun päätöksessä lukee näin? Syy

haastattelussa ilmi tullut muu soveltuvuus tehtävän hoitoon.

Työhön kuuluva koulutus minulla on. Ja valitulla sama päätöksen mukaan niin ihmettelen mikä peruste tämä on valittaessa työntekijää. Muita perusteita ei ollut.

Toki huomenna alan asiaa selvittämään, mutta tietääkö joku täällä mikä ihmeen peruste tuo on pelkästään valita se toinen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työpaikka ja kaksi haastateltavaa, joista toinen valittiin. Ei sen kummempaa.

Vierailija
2/9 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nyt vaan arvioitiin sinua soveltuvammaksi. Arvio on melkoisen subjektiivinen, eli toisella oli vaan ns. parempi pärstä tai oli dynaamisempi pelle tai mitä ikinä.

Ikävä juttu sinulle. Hopealle jääneitä on paljon muitakin, eikä lohduta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisissä siirroissa on kai  pakko haastatella tietty määrä vapaita hakijoita. Olisiko ollut juuri tästä kyse? 

Vierailija
4/9 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain terveyssyitä?

Vierailija
5/9 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei vielä takaa soveltuvuutta tiettyyn työtehtävään ja samalla koulutuksella yleensä voikin tehdä erityyppisiä hommia. Voi olla, että toinen haastateltava oli karvan verran parempi tai sitten soveltuvuusongelma oli aidompi. Kyse voi olla vaikka työyhteisöön soveltuvuudesta ammatillisen soveltuvuuden sijaan eli suomeksi pärstäkertoimesta tai persoonallisuudesta. Kahden tasaveroisen hakijan valinnassa painaa jo persoonallisuuskin, kun haastattelija voi pätevyyksien ollessa samat valita sen, jonka tekisi mieluummin töitä päivästä toiseen. Toinen hakija on myös saattanut vaikuttaa motivoituneemmalta ja todennäköisemmin pitkäaikaiselta työntekijältä.

Vierailija
6/9 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan näin haastattelijan näkökulmasta. Usein haastatelluista useampikin sopisi tehtävään. Silloin painaa se mitä kulloinkin kyseiseen tehtävään painotetaan ja otetaan haastattelun ja mahdollisen soveltuvuustestin perustella se, joka vaikuttaa sopivimmalta. Jos on useita hyviä hakijoita, valinnan voi ratkaista joku pienikin juttu.

Se, että pääsit haastatteluun on jo iso juttu. Se, että olit hyvä kakkonen on vielä parempi. Meillä hyvät kakkoset ovat heti listan kärjessä, kun uusia paikkoja avautuu, ja heille voidaan soittaa suoraan.

Vierailija
7/9 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasi ei vaan mielyttäny

Vierailija
8/9 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt kanssa noin. Mulla on toki cp-vamma mutta työ jota hain on sellaista johon mulla on 3v työkokemus ja koulutus. Perustuluissa luki:

Koulutus: korkeampi kuin mun. (Mulla vaan se vaadittava.)

Riittävä työkokemus

Haastattelussa ilmi tullut muu soveltuvuus tehtävän hoitoon.

Juuri tossa järjestyksessä.

Vierailija
9/9 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin on itsellenikin joskus käynyt..onhan se kolaus itsetunnolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan