Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic, mutta Helsingin humanistisessa on tänään ollut pääsykoe ainakin kulttuurien tutkimukseen, mutta todistusvalinnan tuloksia ei ole ilmoitettu vieläkään. Kenenköhän etu tämä on, että pääsykoe on ennen kuin on saatu todistusvalinnan tulokset? Varmasti ne tulokset jo on...
Vakavassa sama tilanne. Koe oli ennen kuin tulokset tulivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic, mutta Helsingin humanistisessa on tänään ollut pääsykoe ainakin kulttuurien tutkimukseen, mutta todistusvalinnan tuloksia ei ole ilmoitettu vieläkään. Kenenköhän etu tämä on, että pääsykoe on ennen kuin on saatu todistusvalinnan tulokset? Varmasti ne tulokset jo on...
Vakavassa sama tilanne. Koe oli ennen kuin tulokset tulivat.
Toi on kyllä typerää. Kuormittaa ihmisiä turhaan (sekä hakijoita että tarkastajia) + lisää entisestään todistuksella valittavia, kun osa niistä jotka olisivat päässeet todistuksella pääseekin valintakokeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli: Sosiaalitieteiden kandiohjelma: sosiaalipsykologia, sosiologia ja yhteiskuntapolitiikka
Vitsi, että turhauttaa, kun nämä kaikki on jo julkaistu ja sosiaalityön tuloksia vaan yhä pantataan. Joutuu siis pänttäämään ennakkomateriaaleja ainakin vielä viikonlopun ylikin mahdollisesti turhaan.
Itsekin lukemassa sosiaalityön valintakokeeseen :)
Olen itse tyytyväinen, ettei siihen tullut todistuvalintaa tälläisessä mittakaavassa.
Joo, olen itsekin oikein tyytyväinen siihen, miten sosiaalityön opiskelijavalinnat poikkeusoloissa on järjestetty :) Vaikka vähän kyllä mietityttää, onko lukemisesta hirveästi hyötyä, vai ehtivätkö muut hakijat etäkokeen aikana vaan etsiä oikeat vastaukset artikkeleista. Mutta aion kuitenkin opetella nämä artikkelit niin hyvin kuin pystyn, näkee sitten mihin suoritus riittää. Näitä psykan valintaperusteiden muutoksia kun katsoo, niin ei voi olla kuin kiitollinen siitä, että sosiaalityön kokeeseen edes on nämä ennakkomateriaalit!
Joo. Tosin toisesta vaiheesta ei vielä tiedä mitään, että millainen se tulee olemaan. Ennakkomateriaali on ollut aika jees, vaikkakin onkin sisällöltään aika tuttua, kun useamman sosiaalityön kurssin jo tehnyt. Jaksanut silti opiskella. Oon hakemassa Tampereelle ja Jyväskylään. Minne päin sinä ? :)
Tampereelle, Turkuun, Jyväskylään ja Rovaniemelle :) Meistä saattaa siis tulla opiskelukavereita, jos hyvin käy! Itsekin oon tykännyt näistä ennakkomateriaaleista, kaikkia artikkeleita on ihan kiva lukea.
Toivon todella, että pääsisin sosiaalityötä lukemaan. Oon tykännyt tosi paljon. En ole kuitenkaan ensikertalainen ja ei ole mitkään A- luokan yo-paperit mut aina täytyy yrittää. Tein väärän valinnan ensimmäisellä kerralla, kun lähdin opiskelemaan. Toivottavasti päästään molemmat opiskelemaan tätä (etenkään jos psyka ei nyt nappaa ja paikat menee muille) :)
Siis mulla on aivan sama tilanne! Tuhlasin tyhmänä ensikertalaisuuden opiskelupaikkaan AMK:ssa, ala osoittautui aivan vääräksi, ja päätin jo viime vuonna hakea opiskelemaan sosiaalityötä. Pääsinkin sitten puolen pisteen päähän opiskelupaikasta, varasijalle 1. Ensikertalaisena tietysti olisin päässyt helposti sisälle. Toivottavasti tänä vuonna menee paremmin, ja tosiaan toivottavasti molemmat saadaan opiskelupaikka! :)
Tunnen hirveästi sympatiaa kaikkia muita ei-ensikertalaisia hakijoita kohtaan, kun oon itse päässyt karvaasti kokemaan, miten paljon tämä vaikeuttaa opiskelemaan pääsyä.
Pienestä jäänyt kiinni sulla :D Tänä vuonna onnistut. Ainakin toivon niin. Joo, ei ole helppoa vaihtaa alaa. Opiskellut itse pari vuotta luokanopeksi, mutta tehnyt sivuaineet psykasta ja perusopinnot sosiaalityöstä. Sosiaalityön harkka oli mahtava. <3 Siellä paikassa olisi unelma tehdä töitä. Tunsin siellä olevani juuri oikeassa paikassa. Työ sopii minulle paremmin. On noi luokanopettajahommatkin jees, mutta huomasin heti alussa, että nyt olen joutunut väärälle alalle.
Mikä siinä sos.työn harkassa oli niin hienoa? Mikä tökkii vastaan lo työssä? Kiinnostaa, koska olen tehnyt lo hommia ja huomannut, että ei ole mun heiniä.
t. eri
Tuntuu vain enemmän omalta. Ei luokanopettajan ammatissa mikään sinänsä töki. Ongelma on enemmänkin minun ja opettajuuden välisessä yhteensopivuudessa. Kaikista ei ole opettajaksi.
Jotenkin tuntuu psykologiselta kokeelta koko psykan haku: ensin muutetaan valintakriteerejä radikaalisti ja sen jälkeen mikään deadline ei pidä...
Minä en henkilökohtaisesti jaksaisi enkä haluaisi olla saman lapsiryhmän kanssa päivästä ja vuodesta toiseen. Siksi minun ei kannata hakeutua luokanopettajaksi.
Vaihtelevat ihmisryhmät sopivat minulle paljon paremmin. Jos opettaja pitäisi olla, esim. lukion aineenope.
Höh, mäkin olen pettynyt teidän puolesta, ettei tuloksia tullut tänäänkään. En hae mihinkään mutta jo viime vuonna seurasin psykologia-ketjua innolla ja mietin, miten mahtavaa teidän innostus on! Mulla itselläni ei ole ollut varmaan ikinä mihinkään opiskeluun yms asiaan samanlaista paloa ja innostusta, mutta jaan teidän jännityksen! Olette kaikki selvästi tosi fiksuja ja motivoituneita, saatte olla ylpeitä itsestanne.
Terveisin laiska ja mukavuudenhaluinen tausta palstailija, jonka äly ja keskittyminen ei ikinä riittäisi siihen mitä te olette viimeisen vuoden aikana tehneet ja valmistautuneet! Mun silmissä olette jo nyt menestyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu psykologiselta kokeelta koko psykan haku: ensin muutetaan valintakriteerejä radikaalisti ja sen jälkeen mikään deadline ei pidä...
27.5
Siis onko kenelläkään sitä lisätietolaatikkoa muussa kohdassa kuin Tampere? Näkyykö kaikilla se laatikko?
Käyttäjä81888 kirjoitti:
Siis onko kenelläkään sitä lisätietolaatikkoa muussa kohdassa kuin Tampere? Näkyykö kaikilla se laatikko?
Mulla ainakin näkyy vaan tampereen kohdalla
Käyttäjä81888 kirjoitti:
Näkyy sama ja ei näy muita. Minulla Tampere 2. toive hki jälkeen, mutta ilmeisesti näkyy kaikilla.
Joo aamusta asti ollut. Vähän ihmetyttää että mitä varten se on siihen tullut jos tuloksia ei ole tällä viikolla enää odotettavissa. Onko vaan vahingossa laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27.5
15.5
Vierailija kirjoitti:
Joo aamusta asti ollut. Vähän ihmetyttää että mitä varten se on siihen tullut jos tuloksia ei ole tällä viikolla enää odotettavissa. Onko vaan vahingossa laitettu.
Mulla näkyi oikiksen lisätiedot jo maanantaina ja tänään tuli tulokset julki. Voisko olla, että lisätiedot-palkki ilmestyy kun tiedot syötetty järjestelmään.. Julkaisuajankohta voikin olla sitten eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla näkyi oikiksen lisätiedot jo maanantaina ja tänään tuli tulokset julki. Voisko olla, että lisätiedot-palkki ilmestyy kun tiedot syötetty järjestelmään.. Julkaisuajankohta voikin olla sitten eri
Ahaa tämäpä hyvä tietää! Mietityttää kyllä että jos tiedot todella on jo syötetty järjestelmään niin miksiköhän niiden julkaisua pitää pitkittää
Taitaa valitettavasti mennä ensi viikkoon taas tulokset. Ei kyllä jaksaisi enää viikonlopun yli jännittää
Ovathan pääsykoetuloksetkin (jatkoon päässeet) tulleet yleensä joskus neljän jälkeen! Joten odottakaa vielä ainakin viiteen asti tänään :)
Vierailija kirjoitti:
Ovathan pääsykoetuloksetkin (jatkoon päässeet) tulleet yleensä joskus neljän jälkeen! Joten odottakaa vielä ainakin viiteen asti tänään :)
Kaikki huonot asiat tulevat aina perjantaina iltapäivällä, kun niiden tekijä tahtoo päästä puhtain mielin viikonloppuun.
Taidan kyllä luovuttaa sen suhteen et tulis tulokset tänään...
Mikä siinä sos.työn harkassa oli niin hienoa? Mikä tökkii vastaan lo työssä? Kiinnostaa, koska olen tehnyt lo hommia ja huomannut, että ei ole mun heiniä.
t. eri