Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 11 kk vauva alkanut huutaa yöllä?

26.05.2006 |

11 kuukautinen poikamme, siis kohta taapero (täytynee vaihtaa taaperoiden puolelle kohta...) on tämän viikon aikana joka yö herännyt huutamaan yöllä. Yritän välttää hänen huoneeseensa menemistä, jos vain rauhoittuu itse, koska yleensä huuto vain yltyy, jos menen sinne eikä tahtoisi lakata lainkaan. Nyt on kuitenkin ollut sellaisia tilanteita, että on ollut pakko mennä rauhoittelemaan ja siitä sitten huuto onkin lisääntynyt. Tutti on käytössä, mutta ei auta, siis huutaa jopa tutti suussa...

Hampaita nyt voi tietyesti epäillä, mutta tuntuu jotenkin että ainakaan aiemmin ei ole näin pahaksi mennyt vaikka jo viisi hammasta suusta.

Vielä nukutaan kahdet päiväunet vaikka toisille nukahtaminen onkin alkanut olla vaikeaa. Kuitenkin tuntuu siltä, että tarvitsee vielä aamu- ja iltapäiväunet, muuten on niiin tosi väsynyt ja kiukkuinen.

Mitään uuden oppimista ei juuri nyt ole taustalla, seisoo ja kävelee jo tukea vasten.

Onko muilla ollut tässä iässä vastaavaa? Mikä voisi olla syynä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana tuli mieleen korvatulehdus, jos

hän kuitenkin ennen on nukkunut ihan rauhallisesti.

Meillä meni kerran kolme yötä, ennen kuin tuli

mieleen korvatulehdus. Oli päivisin melko hyväntuulinen,

pientä ininää saattoi olla. Mutta yöt olivat huutamista.

Kuulemma paine tulee korviin makuuasennossa ja

silloin kipu on kovempaa.

Eli tämä oli minun " arvaukseni" , toivottavasti

tilanne helpottaa!

Vierailija
2/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tuli mullakin mieleen, meillä poika huusi laitettaessa vaunuihin nukkumaan j ayöllä kun oli korvatulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika vajaan vuoden ja toisinaan öisin alkaa kamalasti itkemään. Hän on nukkunut täysiä öitä 3 kk:n iästä ja puoli vuotiaasta omassa huoneessa koko yön ilman ongelmia. Nyt viimeisen kuukauden aikan on tosiaan tullut öitä, jolloin jokin on alkanut kamalasti itkettämään. Ei huoli tuttia (ei enää kyllä muutenkaan käytössä), ei maitoa (epätoivoissani kokeilin tätäkin), huutaa kaarella sylissä jne. Yhtenä yönä kävin jo hepun kanssa päivystyksessä tarkistuttamassa korvat. No, ei ollut mitään, ei edes punoitusta...

Luulen, että kuuluu ikään. Vaikka lapsi ei varsinaisesti uusia " temppuja" oppisikaan juuri tässä kohtaa, niin ovathan päivät täynnä uusia asioita, jotka voivat heijastua uniin. Meillä poika rauhoittuu parhaiten niin, että nostan hänet sängystä syliin ja vien kauemmaksi sängystä vähän valoisampaan. Eli hän siis herää täysin. Sitten juttelen rauhallisesti ja vien takaisin sänkyynsä jänön (unikaveri) viereen. Siihen poika nukahtaa sitten heti ja rauhallisesti. Näin kai sitä haluaisi itseäänkin rauhoiteltavan, jos näkisi painajaisia :)

Vierailija
4/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ikä, sama vaiva. Ei tosin joka yö, mutta kerran pari viikossa ainakin. En usko korvatulehdukseen, koska meillä on ihan sama juttu, että toisinaan rauhoittuu itse ja huuto yltyy, kun naamansa näyttää. Tai ei oikeastaan naaman näyttämisestä vaan siitä, että lähtee taas pois. Jos seison sängyn vieressä, ei yleensä itke. Mutta heti kun lähden hiippailemaan pois, huuto alkaa taas. Joten jonkinlaiseksi eroahdistukseksi olen tulkinnut.

Vierailija
5/6 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kk paikkeilta alkaen aina välillä. Pahimmillaan tunti vollotetaan ja sylissä huuto vain yltyy. meillä on auttanut se, että hetken huutamisen jälkeen on vaihdettu syliä äidin sylistä isän syliin. silloinkin rauhoittuminen ottaa aikansa, muttei enää ylly. olen tulkinnut niin, että poika näkee joko ihan rehellisesti painajaisia tai sitten on jonkinlaista eroahdistusta...

Vierailija
6/6 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiitos vastauksista, oli taas mukava kuulla samankaltaisista ajoista muillakin! Korvatulehdus juolahti kyllä mieleen, jos jatkuu vielä pitkään täytyy sekin tarkistuttaa. Muuten kyllä kallistuisin uskomaan, että kyse voi olla tosiaan jonkin sorttisesta eroahdistuksesta tai muuten ikään kuuluvasta vaiheesta, joka (toivottavasti pian) menee ohi!

T. Mitsuliini ja poitsu 11 kk