Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tammimuruset huomenta!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poitsuheräs jo tunti sitten ja pakotti ylös sängystä, joten ajattelin nyt saman tien aloitella tän pinoutumisen kun saa vielä rauhassa istua koneella.

yö meni ihan mukavasti, mulla ei oo ollu mitään suurempia haittoja vielä. mahallaan saan nukkua vielä toivottavasti ainakin muutaman kuukauden ja sit joutuu taas opetteleen kylellään pötkötteleen. seläläään kun nukun niin kolme sormea puutuu kummastakin kädestä ja siihen sit heräilee vähän väliä...

kysyin eilen miehen mielipidettä siihen varhaisraskauden ultraan, mutta hän oli sitä mieltä, että kun ei ole ollut mitään ongelmia ennenkään niin hän ei näe sille mitään tarvetta nytkään. eli odotellaan sit sinne vähintään tokaan neuvolaan et saadaan kuunnella sydänääniä...

mut nyt aamupalalle, hyviä huomenia vaan kaikille.

Vierailija
2/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poitsuheräs jo tunti sitten ja pakotti ylös sängystä, joten ajattelin nyt saman tien aloitella tän pinoutumisen kun saa vielä rauhassa istua koneella.

yö meni ihan mukavasti, mulla ei oo ollu mitään suurempia haittoja vielä. mahallaan saan nukkua vielä toivottavasti ainakin muutaman kuukauden ja sit joutuu taas opetteleen kylellään pötkötteleen. seläläään kun nukun niin kolme sormea puutuu kummastakin kädestä ja siihen sit heräilee vähän väliä...

kysyin eilen miehen mielipidettä siihen varhaisraskauden ultraan, mutta hän oli sitä mieltä, että kun ei ole ollut mitään ongelmia ennenkään niin hän ei näe sille mitään tarvetta nytkään. eli odotellaan sit sinne vähintään tokaan neuvolaan et saadaan kuunnella sydänääniä...

mut nyt aamupalalle, hyviä huomenia vaan kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä nukuttiin yö melko kehnosti tai siis mää nukuin huonosti koska mulla on toi angiina...

Itkua pidätellen nytkin aamupalaa syön...niin kipeeltä kurkku tuntuu vaikka särkylääkkeetkin otin...

Masukin tuntuu voivan hyvin aina sen jälkeen kun saan jotain pakosta nieltyä.

Jos en syö niin tulee heikottava olo.

Nyt rv 8+2.

Ja mulla on kuitenkin mahdollisuus pyörtyä jos en saa syötyä koska mulla on verenpaineet alhaalla...

Mutta muuten olo ihan ok,jos angiinaa ei oteta huomioon.

Nyt annan sitten jollekkin toiselle mahdollisuuden kirjoittaa tänne.

Vierailija
4/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki!

Tänä aamuna on se aamu, kun menen ensimmäistä kertaa neuvolaan. Hieman jännittää se, pääseekö mies töiltänsä mukaan. Hänkin ajatteli, että ensimmäiselle neuvolakäynnille olisi kiva päästä.

ON: Eilinen päivä oli ihan kamala. Olin kaksi edellistä yötä ollut yövuoroissa, ja pahoinvointi sitten pahentui ilmeisesti väsymyksen takia. Voikohan se olla mahdollista? Oksentelin nimittäin koko päivän, enkä oikein saanut mitään syötyä. Väkisin yritin jotain saada kurkustani alas. Mahaa on myös vihlonut aiempaa enemmän. Vihlaisut yksittäisiä ja menevät hetkessä ohi. Yleensä tulevat asentoa vaihtaessa.

Mukavaa perjantaita kaikille Tammenterhoille!

Sulina + " papu" rv 8+2

Vierailija
5/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa miehen ja miehen kavereiden kanssa mökillä (sittenkin vaikka kotiin piti minun jäädä!) ja tänään aamulla kotiuduin. Muuttotohinat päällä kovasti, huomenna aamusta uuteen kotiin :)

Voi Omppu, toivottavasti kaikki on ok! Inhottavaa kohtelua sait kyllä neuvolassa, ei voi muuta sanoa. Itse varmaan saisin hepulit jos minulle olisi noin sanottu! Hengessä täällä ollaan mukana, itselläkin tuli taas muutama vaaleanpunainen tippa pyyhkiessä paperiin.

Ja taas sataa, voih eih :(

Vierailija
6/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin pääsen kirjoittamaan heti aamusta, enkä vasta iltamyöhäsellä. :) Töissä on onneksi rauhallista, niin kerkee vähän surffailemaan.

Sulina kirjoitteli, että väsymys lisäisi pahoinvointia. Miulla ainakin pahoinvointi lisääntyy väsyneenä. Olin viime viikonloppuna risteilyllä, enkä saanut nukuttua laivalla. Seuraavat kolme päivää oli yhtä tuskaa, kun paha olo velloi ja päätä huimasi. Nyt kun on saanut taas levättyä, niin huono olokin on vähän helpottanut.

Joop, mutta nyt pikaisesti aamupalalle, yhdeksältä alkaa kehityskeskustelu. Hienot kehitysnäkymät miulla tällä hetkellä, kun ei oo kuin puoli vuotta töitä enää ja sit äitiysloma! :)

Mukavaa perjantaita kaikille!

T: Monttu rv 8+0 (huomenna neljä viikkoa plussasta!) :)

Vierailija
7/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset neuvolasta! Liput ja laput tuli täytettyä tällä kertaa nopeasti, aikaa meni vain puolituntia, no asiat sinällään on tuttuja ja lähinnä varasimme aikoja ultraan ja lääkärille, Ensikertalaisten kannattaa muistaakseni varata jopa 1,5h aikaa käynnille.

Eka ultra siis kuukauden päästä, kylläpä tuntuu pitkältä ajalta, sillon viikkoja 10+1 ja tuo viikkomäärä on se aikaisin milloin aikoja annetaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
8/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi tarkoitus vasta tänään soittaa neuvolaan eka aika. Puhelintunti sinne on 13-14, joten aikaa vielä on.

Meidän kuopus oppi muutama päivä sitten kävelemään, ikää se 1v3kk. Onneksi vihdoin oppi, sillä on ollut aika raskas jo kantaa sitä. Kesälläkin saa viilettää sit tuolla pihalla... kauan sitä ollaan odotettukin!

Mulla on aamusin pikkuisen sellaista kuvotusta, joten olen heti herättyään syönyt leipää ja vettä, ettei se pahenisi. Muutenkin herättyään mulla on aivan tajuton nälkä. Syötävää on saatava heti! :)

Väsymystäkin on sen verran enemmän, että pitää melkein joka päivä ottaa päikkärit, jos se on mahdollista kahden lapsen kanssa.

Eipä tässä sen kummempia..

mellum ja vauva rv8+1

Vierailija
9/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja täällä edelleen epätietoista. Neuvola auki vasta maanantaina, soitin äippäpolille kysyäkseni keskiviikkoisesta vuodosta, mikä yhä jatkuu tuhruna. Mutta eipä sieltäkään muuta, kuin kehottivat kääntymään ensi viikolla neuvolaan taas.. sanoi, et raskaustestissä kenties parin päivän päästä jo saattaa näkyä mahdollinen keskenmeno, et taidan sillä testata huomenissa.. Ja että ei tässä päivistä ole kiinni, jos se tulee ulos, niin se tulee, eikä sille voi mitään näin alussa. Niin itsekin vähän ajattelin... joten viikonloppu näyttää mitä tuleman pitää.

Sateinen harmaa päivä.... Yritähän Deamone ottaa rauhassa siinä muutossa!

Vierailija
10/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä ja huonovointisena piti taas tämäkin päivä aloittaa :( Mutta ei auta! Ehkäpä saan taas päiväunet nukuttua, kun mies tulee töistä kotiin... :) Ihania sellaiset päivät, jolloin toinenkin on kotona!

Tänään on meidän " vauvan" 8kk syntymäpäivä. Iso poikahan tuo jo on, toisaalta. Toisaalta taas aivan pieni vielä. Ihana!! En sitten vielä lopettanut imetystä, kun toinen oli niin raukka ja itkeskeli suruissaan kun hamuili äidin paidan alle... Sniif! Kai mä jaksan tämän pahoinvoinnin, mikä imetyksestä aiheutuu. Pakko jaksaa! Otan nyt kyllä nokkiksen ihan " arkikäyttöön" pojalle, että oppisi sitäkin käyttämään. Ei olisi imetyksen lopettaminen sitten hetken kuluttua niin vaikeaa...

Joku sanoi, että väsymys aiheuttaisi lisää pahoinvointia. Allekirjoitan sen täysin!!! Joka ikisestä lapsesta olen voinut tosi huonosti, ja saman havainnon olen tehnyt. Jos saisi nukuttua kunnolla, niin ehkä sitten olisi helpompaa pahoinvoinnin osalta... Mutta elämä ja nukkuminen on mitä on lapsiperheessä! ;) Kyllä se tästä taas!

Mulla pahoinvointi ei ole nyt niin kamalaa kuin aikaisemmilta. Ainakin tuntuu siltä. Ei tarvi ihan jokaista suupalaa oksentaa samantien ulos! :) Mutta kieltämättä joka-aamuinen sappinesteen oksentelu ei ole kivaa :( Ehkä tää tästä helpottaa... :)

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Nasu

Vierailija
11/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli pakko sitten juosta vessaan kyökkimään mahanesteitä ja on ollut koko aamu ihan syvältä!

Eikä tuo sää auta oloa yhtää,hemmetti!

Omppu,toivotaan että kyse on silti jostain harmittomasta ja vaavi siellä on ok!

Nyt laittaan päikkäreille pikku herraa..

Maria 6+4

Vierailija
12/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaltakin pain maailmaa!

Aurinko paistaa ja kolme koneellista pyykkia jo kuivumassa pihalla...viela kun jaksais menna tuota keittiota raivaamaan... pahin juttu mita talla hetkella tiedan on tiskikoneen likaisten astioiden lataaminen; etta kun kuvottaa se haju, vaikka muuten ei ole mitaan pahoinvointeja. Makeaa kans ei tee yhtaan mieli, tal hetkella ei niin hirveesti suolastakaan? Oon juonu puollitraa piimaa joka paiva: ihan uus' intohimo... Isanta vei muksut eilen hampurilaisille ja ei kylla mitaan roskaruokaa tehny mieli, vaikka vieressa katselinkin...kumma olo; jotenkin epatodellinen talla hetkella! Ja alavatsakivut on tullu takaisin.

Mulla on ihana asia etta vanhin tayttaa jo 14! Se pystyy vahtimaan tuon melkein 3v peraan etta saan kunnon paivaunet nukuttua! Helpottaa kummasti oloa.

Labraan pitaisi raahata ittensa niihin alkukokeisiin; jos ens maanantaina sitten, laakarii n sitten loppuviikosta uudelleen... mutta mukavaa paivanjatkoa vaan kaikille ja jaksamisia!

Vierailija
13/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on pitkä bussimatka tiedossa ja yleensäkin joudun nappaamaan matkapahoinvointilääkkeitä, mitä ei nyt voi syödä, joten varmaan aika rattoisaa...

Muutenkin tuntuu, että tänään oli ensimmäinen päivä kun vähän on pahaa oloa, silleen tasaisesti koko ajan, joten ainakaan ei helpota sitten.Tuttu neuvoi yrittämään sitrushedelmillä, joten katsotaan, jos ehdin ennen lähtöä käydä ostamassa.

Oikein kiva oli käydä ostaa rintsikoita, kun alkaa rintojen koko paisua ja nännit niin hellät, ettei millään haluaisi sovittaa.Olo on tosin kivempi nyt, kun on uudet ja tukevammat sekä tilavammat liivit.

Että vali vali, vaikka on tää ihanaakin!

Vierailija
14/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä sulta, että mitä matkapahoinvointilääkettä olet käyttänyt? Miksi sitä et saa enää käyttää?

Mulle kun lääkäri suositteli raskauspahoinvointiin Postafen-merkkistä matkapahoinvointilääkettä. Kaverilla se tepsi; yleensä tiputuksessa raskauden alussa tuon tuostakin pahoinvoinnin ja oksentelun takia, nyt ei ollenkaan!! Itse en ole vielä ostanut kyseistä lääkettä, mutta ajattelin kokeilla, jos tämä pahoinvointi ei tästä helpotu...

Nasu

Vierailija
15/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken ajan varhaisraskauden ultraan Femedaan. Onko lääkäri Matti Mandelin kenellekään tuttu? En ole hänellä aikaisemmin käynyt.

Käynti jännittää, koska sen ainoan kerran, kun olen varhaisraskauden ultrasssa käynyt, sykkivää sydäntä ei löytynyt. Mutta toivotaan, että nyt toisella kertaa kokemus on hieno ja elämää löytyy. Jos ei löydy, niin einpähän turhaan haaveile vauvasta niskaturvotus-ultraan asti.

Aamulla hyvä ystäväni kävi kylässä. Oli ihanaa jutella kahdestaan pitkästä aikaa. Ajattelin, että kertoisin hänelle raskaudestani, mutta en saanut sitten sanottua. Huomenna varmaan täytyy muutamalle kertoa, on nimittäin illalla bileet ja tutut varmaan ihmettelevät, miksen polta tai juo. Tosin alkoholin ajattelin selittää sillä, että menen bileisiin kuskina. Olen yleensä polttanut bileissä, vaikken muuten polta, joten siihen tartteis keksiä joku uskottava selitys. Saas nähdä, kuinka uskottavan selityksen saan aikaiseksi.

Ulkona alkoi paistamaan aurinko. Pitäisköhän lähteä lenkille?

Vierailija
16/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytypäs mukavasti muita LA 28.1.07 =) mitä oireita teille jo tullu 4+ menevät?

heräsin vasta, kun olin yön töissä. kohta lähden hevosta ulkoiluttamaan.. sillekin mukava kuiskutella tulevasta vauvasta :)

Vierailija
17/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas muka kattoa joku filmi yli puoleenyöhön ja sitten kun sain unenpäästä kiinni tuo 3 vuotias tuli viereen ja potki sitten tasaisesti koko yön. Huonosti nukuttu yö=pahoinvointia, näin se menee.

Närästystä odottelen alkavaksi on yleensä ollut ihan tajutonta. Menee kevyesti 10 rennietä päivässä.

Tiistaina menen ensimmäiseen neuvolaan.

Ihanaa kun on viikonloppu edessä, saataisiin tuo lastenhuoneen tapetointiurakka valmiiksi ja huonekalut paikalleen, ostimme jo joulunaikoihin Ikeasta mammut sarjaan kuuluvat tuolit (2), jakkarat (2), pöydän ja lipaston, aivan ihania!! Tapettina on finlaysonin hiphop-sarjan hahmot valökoisella taustalla ja verhot hiphop-sarjaa kuten myös sängyn pussilakanat ja torkkupeitteet =) Täällä innostutaan kunnolla kun jostain innostutaan...

Neiti heräsi päiväuniltaan ja vanhemmat lapset ovat nyt tulleet kotiin koulusta, jäätelöauton saapumista odotellaan, itse odotan jo ruoka-aikaa voi hitto kun aina voi olla näin nälkä =)

Hyvää viikonloppua kaikille!

nenn +4 muksua ja rv. 8+6

Vierailija
18/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo toiseen pinoon, mut tais olla eiliselle. Kun ei ole oikein kokemusta täältä o-puolelta.

Kävin siis aamulla yksityisellä verikokeissa ja positiivinen oli tulos. Maanantaina pitäis sitten soittaa neuvolaan ekaa aikaa.

rv 5+ ja LA 28.1.2007 vauvalaskurin mukaan.

Olotila vaihteleva. Välillä vähän etova olo, menee ohi kun syö jotain. Vatsa ikävän turvonneen oloinen, jännä painon tunne koko ajan vatsassa, tissit vähän arat ja aamuisin ihan törkeä nälkä kun herää. Väsymystä ehkä vähän ja toisaalta hirmuisesti energiaa tehdä kaikkea.

Tuntuu vaan, et on vielä niin pitkä matka edessä. Mä kun olen luonteeltani sellainen, et kaikki pitäis tapahtua nopeasti, siis malttamaton eli tosi hyvä " koulu" raskaus on mulle!

Vierailija
19/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiiiitkästä aikaa ehdin pinoutumaan. Olen tänään pikku erissä lueskellut tämän viikonpinot, kun ei ole joutanut edes sähköpostilla käymään. Minä sain vihdoin paperit ulos koulusta ja täällä on valmisteltu juhlia ja juhlittu oikein olan takaa. Vaikka lomalla olen ollut koko viikon niin empä ole ehtinyt täällä käymään.

ON: vielä on umpisuoli tallella (jos muistatte että sen tulehtumista tuossa viime viikolla epäiltiin), kipuilu johtui nähtävämmin arpikudoksen venymisestä, kipuilu on jatkunut edelleen, mutta kaipa se on sitä lääkäriä uskottava ja malttaa mieli maanataihin kun on eka neuvola ja ultra. Sitten alkuviikosta säihkädin tuhrua, joka jäi onneksi yhteen vessa kertaan. Mutta varpaillaan olo on edelleen. Varsinkin kun tuohon mahaan sattuu ihan oikeesti pitkin päivää. Mutta kyllä sen vielä kestää.

Pahaolo vaivaa 24 h vuorokaudesta ja väsyneenä vain pahenee. Mehujäät on tosi kova sana täällä talossa!!!!! Suosittelen! Täytyy vain rueta nyt niitä itse tekee tuosta omasta mehusta, jos se olis vähän terveellisempää ja ei niin lihottavaa (vai onko mehujäässä paljon kaloreita??????) Toisaalta on kiva kun raskaus tuntuu, mutta toisaalta eto-olo ei ole mukavaa. Mutta kun on ollut pari päivää ettei ole ollut niin paha olo, niin sitten on hätä, että minne se katosi, onko kaikki hyvin1!!!! Ei ole helppoa tämä naisena olo!

Joku kyselikin raskauskiloista, esikoisesta tuli 20 kg, joista kaksi on vielä tallella. Tietoisesti en ole laihduttanut, koska halusin raskaaksi pian (siis siitähän on jo kaksi vuotta) ja laihduttaminen vie mun kierron ihan sekaisin. Nyt pitää yrittää pitää vähän parempi kuri.... Tosin nyt kyllä tuossa työssä joutuu kävelee monta tuntia päivässä ja silloin istuin vain koulun penkillä. Raskausajan diabetes tosin piti herkut poissa minun ulottuvilta ja luulen että niin käy nytkin.

Muuten elo on täällä aika hyvä, pikku hiljaa iloisempi ja iloisempi. Maanantain ultra jännittää tosi paljon!!!!

Niin ja kertomisista, päätettiin pysyä hiljaa vielä ultraan asti, mutta isäntä pikku sihneessä oli paljastanut kaikille kavereille saunassa, kun olivat minun valmistumista juhlimassa!!!! =) Eipä siinä mitään, muuten voisi kertoa vaikka heti testin tehtyä, mutta harmittaa sitten jos menee kesken ja kaikki ei saakkaan tietää sitä ja tulee sitten puolen vuoden päästä möläyttää, että joko synnytät!!!! Maanantaina kerrotaan mummoille ja ukeille.

Nyt menen vielä nauttimaan viimeisestä lomapäivästä ja mahdollisuudesta nukkua päiväunet!!

Aurinkoisia päiviä kaikille!

-E- 6+6

Vierailija
20/22 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa mennä hermot tän väsymyksen kanssa!!! Mitään ei jaksa.Jatkuvasti saa vetää päikkäreitä tai muuten vaan raatoilla sohvalla. Toisaalta, ei pitäis manata, onhan tää toisaalta niin onnellista aikaa!

Niin, ja nyt on sitten vissiin mullekin angiina tulossa. Vielä ei oo ihan päällä mutta koko ajan pahenee. Onkohan alkavaan angiinaan mitään kotikonsteja? Tavallisesti ottaisin jekkuteetä mutta nyt se ei käy.

Onkos kukaan jo vaihtanut tilavampiin vaatteisiin?

Iloista viikonloppua kaikille!

-b- 6+6 ja 5 aamua ultraan :)