Krapula vai yliherkkyys? (Alkanut yhtäkkiä)
Join illalla ruoan kanssa kaksi 12 cl lasillista valkoviiniä hitaasti lipitellen. Heräsin aamulla hirvittävään päänsärkyyn ja huonoon oloon, ja olo oli kehno vielä tunteja heräämisestä. Edellisellä viikolla olin juonut yhtenä iltana 1.5 tuoppia olutta, tällöinkin syötyäni ensin lämpimän aterian, ja aamulla olo oli myös hirveä.
Tämä herkkyys alkoholille on alkanut aivan yllättäen, kirjaimellisesti viikoissa.
Voiko kyse olla krapulasta, jos ruoan kanssa nautittu 1-2 annosta aiheuttaa voimakkaat oireet, vaiko jostakin yliherkkyydestä? Minulla on kyllä migreenitaipumusta, mutta en saa kohtauksia usein, ja ne liittyvät yleensä kuukautisiin.
Sinänsä sääli, sillä ruoka on minulle rakas harrastus, ja suhtaudun alkoholijuomiin osana tätä palettia. Humalahakuista juomista en harrasta juuri koskaan.
Kommentit (6)
Noin mullakin alkoi kun olin tietämättäni raskaana.
No mä join lauantaina, sen jälkeen on ahdistanut ja tänään sain paniikkikohtauksen.
Ihmisten herkkyydestä on eroja.
Myös kuukautiskierto vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
olet raskaana
Jos on noin, niin sitten on kyllä kierukka pettänyt ekaa kertaa viiteen vuoteen! :O
Ap
Nyt on myös ollut hellettä. Eli helposti ilman alkoholiakin tulee nestehukka -> huono olo. Ehkä sulla on kokoajan lievä nestehukka ja se sitten jo pienestä määrästä alkoholia tulee ihan oikeaksi nestehukaksi.
olet raskaana