Voiko viikon lomalla lihoa 8kg??!!
Olin viikon Dubaissa ja nyt olen vaa'an mukaan 8kg painavampi. Rasva% on noussut 18 -> 26 ja lihasmassa tippunut 6% ! En sikaillut ja alkoholia kului vain 1-2 iltadrinksua koska ruokajuomana oli aina vichy. Aamupalabuffasta otin jogurttia ja hedelmiä, PIENIÄ kreemileivonnaisia pari-kolme. Lounas oli pastaa tai TODELLA ohutpohjainen pizza, alkuun salaatti äyriäisillä tai halloumilla. Kaikkeen käytettiin silminnähtävän paljon öljyä mutta syötyä olo ei ikinä ollut raskas. Illallinen oli taas nuffa josta valkkasin lähinnä ribsejä (NIIN paljon parempia kuin Suomiraflojen yritykset) ja jälkkäripöydästä maistoin kaikkea mutta vain pari lusikallista kutakin. Kävelin ja uin silloin kun en ottanut aurinkoa. Vaakaan on aiemmin voinut luottaa (olen verrannut tuloksia InBody -mittauksiin) mutta edes turvotus ei selitä rasva- ja lihastulosta. Olen suoraan sanottuna kauhuissani koska perus lomaturvotusta lukuunottamatta en ole tuntenut eroa. Vatsani on toiminut normaalisti koko ajan. Voiko viikossa tapahtua tällaista??
Kommentit (19)
Mahtuuko vaatteet päälle? Jos mahtuu, vaaka on rikki.
Valitettavasti voi ihan hyvin....on kokemusta: viikko Turkissa ja 9 kiloa lisää...
Ei voi. Todennäköisesti turvotusta. Eihän päivässä voi laihtuakaan paria kiloa, silti aina aamulla on sen verran "hoikempi". Kyse on nesteestä.
Ei. Älähän nyt hätäile, turvotusta vaan, kyllä se siitä tasoittuu.
Mä olen onnistunut lihomaan viikon lomalla tuon, mutta se oli kyllä oikein kunnon biletysreissu jolla alkoholia meni heräämisestä aamuyöhön ja ruokana pikaruokaa ja karkkia.
No jos lähtöpaino on yli 100 kg niin varmaan voi turvotusta tulla vaikka kuinka paljon. Ei se kaikki kyllä lihomista ole. Mutta ei normipainoinen saa mitenkään tuota massaa tuossa ajassa edes turvotuksena.
Jotta olisit lihonut viikossa 8 kiloa sinun olisi pitänyt syödä joka päivä normaalikalorien (n. 2000 riippuen olostasi) päälle yli 7000 kilokaloria joka päivä. Eli esim. 7 isoa pizzaa tavallisten aterioiden LISÄKSI. Täysin mahdotonta.
Ei voi. 8 kg rasvaa = noin 60 000 kcal yli kulutuksen. Eli olisit joka päivä syönyt 4-5 kertaisesti normaaliin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen onnistunut lihomaan viikon lomalla tuon
Et ole. Se vaatisi luokkaa 10000 kcal päivässä ja vielä että se kaikki imeytyisi. Ei ole mahdollista.
Varmaan voi. Turvotustahan se kuitenkin pääosin on. Mä ihmettelen sitä että miten mun paino on neljässä viikossa pudonnut 2,7kg. Olin Jenkeissä kuukauden ja join joka ilta 1-6 alkoholiannosta (hyi hyi) ja söin kokoajan kaikkea perus jenkkimättöä enkä oikeen mitään terveellistä. Kävelin kyllä paljon lähes joka päivä mutta silti!!
Jos oot mitannut ennen matkaa tyhjällä vatsalla kuivapainosta ja matkan jälkeen vatsa täynnä niin on mahdollista, tosin se on vain nestettä.
Mulla kerääntyy helteellä aina muutama kilo nestettä ja olo on tukala. Samoin stressi, aikaerorasitukset, unettomuus ja paikan vaihdot pistävät ummettamaan. Oon joskus ihan testinä nostanut painoa 10 kiloa viikossa ja seuraavana pudottanut sen.
Ota ihan rauhallisesti ja odottele muutama päivä.
Luultavasti voi. Olen joulun ja uudenvuoden välisenä ajanjaksona lihonut seitsemän kiloa. Söin paljon, enkä tarkoita että runsaasti, vaan todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan voi. Turvotustahan se kuitenkin pääosin on.
No eihän sitä silloin ole lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti voi. Olen joulun ja uudenvuoden välisenä ajanjaksona lihonut seitsemän kiloa. Söin paljon, enkä tarkoita että runsaasti, vaan todella paljon.
Et ole.
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko vaatteet päälle? Jos mahtuu, vaaka on rikki.
Mahtuu! Nyt ahdistaa kun lukee vastauksia ja yhtäkkiä tuntuukin löllömmältä D: Paino siis 51-59 ja olen 161cm niin luulisi että näkyisi enemmän jos olen oikeasti paisunut. Inhottaa tuo tulos mutta pakko katsoa uusiksi pian.......... /ap
Vierailija kirjoitti:
*buffa ei nuffa
Ehdin jo luulla, että nuffa on illalla syöty buffa.
*buffa ei nuffa