Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mansikat terveellisiä?

Vierailija
25.06.2019 |

Vetäsin tuossa TAAS rasiallisen mansikoita ja aloin miettimään, onko mansikat oikeesti terveellisiä? Nehän on aika makeita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa? :)

Vierailija
2/14 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään tietoa ole. Mutta mä ainakin käytän marjoja ihan tietoisesti makeanhimon sammuttamiseen. Siis iltaisin mulla iskee toisinaan hirveä makeanhimo, joten saatan syödä rasiallisen marjoja, koska on se kuitenkin terveellisempää kuin että söisi pussillisen karkkia. Mutta mä syön kyllä muitakin marjoja, en vain mansikoita. Tyrnimarjat on mun lemppareita.

Jostain syystä marjat on mulle vissiin ainoa toimiva karkinkorvike. Siis jos syön jotain muuta makeaa niinkuin vaikkapa banaania tai hunajaa tai kiivejä niin sen jälkeen edelleenkin tekee mieli karkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeitahan ne ovat, mutta niissä on sokerin vaikutusta tasaamassa kuitua. Niiden painosta iso osa on vettä. Lisäksi saat niistä vitamiineja.

Syö hyvällä omallatunnolla! Mansikat on ihania :)

Vierailija
4/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Niissä on sokeria todella paljon.

Vierailija
5/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoihin pätee sama kuin muuhunkin ruokaan, eli ei pidä syödä ähkyyn asti. :D Mansikoissa on sokeria, joten jonkinlainen kohtuus kannattaa säilyttää. Ja onhan niihin ruiskutettu rikkakasvien torjuntavalmisteita, homeen- ja tuholaistorjunta-aineita, jos syö ostettuja mansikoita.

Vierailija
6/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksiakin parantaa

Vierailija
7/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat.

Lisäksi tuottavat hyvää mieltä, mikä on äärimmäisen tärkeää terveydelle <3

Vierailija
8/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne terveellisiä, mutta kohtuus kaikessa. Mikään ei ole terveellistä liikaa syötynä.

Vierailija
9/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Niissä on sokeria todella paljon.

Marjoissa on pääosin alle 10% sokeria, mikä on paljon vähemmän kuin monessa kaupan hyllyiltä löytyvästä tuotteesta.

Lisäksi niissä on muita terveysvaikutteita:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/11/onko-lempihedelmasi-tai-marjas…

Mutta jälleen kohtuus kaikessa. 

Vierailija
10/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisissa mansikoissa käytetään hillitön määrä torjunta-aineita. Homeen-estoruiskutukset, tuholaistorjunta - ja rikkakasviruiskutuksia tulee yhden kesän aikana yli kymmenen. Viimeisimmät jotkabtehdään kukinnan jälkee osuvat suoraan marjan pintaan. Lopuksi niihin kosketaan käsin ukrainalaisen Sergein toimesta, joka on juuri käynyt ojassa p*skalla.

Luomu ja itse poimien on minulle ainut vaihtoehto.

Vierailija
11/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin suomalaisissa mansikoissa (ei-luomu) järjettömästi myrkkyjä, keskieurooppalaiset puhtaampia.

Viljelijät ei yleensä itsekään käytä niitä myrkkymarjoja, omille lapsille syötetään erillisestä myrkyttömästä mansikkamaasta.

Naapurissa asunut

Vierailija
12/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaliumia, muistaakseni sydänsairauksia ehkäisee?

Vierailija
13/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisissa mansikoissa käytetään hillitön määrä torjunta-aineita. Homeen-estoruiskutukset, tuholaistorjunta - ja rikkakasviruiskutuksia tulee yhden kesän aikana yli kymmenen. Viimeisimmät jotkabtehdään kukinnan jälkee osuvat suoraan marjan pintaan. Lopuksi niihin kosketaan käsin ukrainalaisen Sergein toimesta, joka on juuri käynyt ojassa p*skalla.

Luomu ja itse poimien on minulle ainut vaihtoehto.

Minulle omasta maasta poiminen on ainut vaihtoehto. Niistä tiettää, että ne on oikeasti luomua.

Vierailija
14/14 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ilmaston vuoksi täällä tarvitaan enemmän homemyrkkyjä, ostan mieluummin esim. hollantilaisia jos ei ole luomua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi