Onko täällä Wienissä käyneitä?
Kertokaa kaupungista, suositteletteko matkaa sinne vai ei?
Kommentit (25)
Mielenkiintoinen kaupunki. Yksi ainoita kaupunkeja, johon on tullut palattua useamminkin. Löytyy näkemistä ja tekemistä melkolailla jokaiseen makuun. Edellä on mainittu jo aika paljon. Oudommat löytyy mm. Atlas Obscurasta (nettisivu/-yhteisö).
Itse olen suosinut majoitukseen paikkaa, joka on kävelymatkan päässä joukkoliikenteestä, ruokakaupoista ja keskustasta. Yhtään suoranaisesti huonoa paikkaa ei ole tullut vielä vastaan.
Jos on aikaa ja halua, niin kaupungista voi tehdä myös helpon päiväreissun Bratislavaan, jossa vanha kaupunki vie ehkä pari tuntia ja mahdollisesti voi piipahtaa linnassa tai ehkä "UFO-ravintolassa" tms.
Jos 1v kanssa matkustaa, niin kannattaa enemmän miettiä mitä itse haluaa nähdä/tehdä. Sisäleikkipaikkoja en ole missään nähnyt, tai ainakaan käynyt sellaisissa paikoissa, joissa moisia olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep! Kuusi vuotta olen nyt Wienissä asunut ja asun yhä, ask me anything! :)
Mitä nähtävää suosittelisit 1v kanssa matkustavalle? Kyseessä siis vilkas konttausikäinen. Onko esim. jossain museossa erityisen hyviä sisäleikkipaikkoja?
Ohos, nyt joutuu ihan miettimään, noin pikkuisen kanssa en ole täällä liikkunut. Museoista ei täällä leikkipaikkoja löydy, mutta esimerkiksi luonnonhistoriallinen museo kaikkine eläimineen ja dinosauruksineen voisi olla hauska paikka. Eläimistä puheenollen, Schönbrunnin eläintarha on ihan must, siellä riittää leikkipaikkojakin ja aikuinenkin viihtyy! Schmetterlinghaus eli perhostalo on myös tosi lapsiystävällinen. :) Nämä nyt tuli ekana mieleen. Tosin varoituksen sana, jos ootte lähiaikoina vierailemassa, täällä on ihan jumalattoman kuuma. Eilen +36C varjossa ja kosteus huipussa, joten pikkuisella voi olla aikas tukalaa kun aikuinenkin meinaa menettää elämänhalunsa...
Ai juu, ja piti lisätä, että FB:stä löytyy "Wienin suomalaiset" -ryhmä, jonka jäseninä on paljon täällä asuvia pienten lasten äitejä! Sieltä saa varmasti vielä fiksumpia neuvoja ja vinkkejä. :)
En ole käynyt mutta olen kuullut ettei ole mikään kummoinen paikka. Likaista ja kuumaa. Ja liikaa turisteja.
Ei kannata käydä.
Mitä nähtävää suosittelisit 1v kanssa matkustavalle? Kyseessä siis vilkas konttausikäinen. Onko esim. jossain museossa erityisen hyviä sisäleikkipaikkoja?