Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko opiskelleet työttömyyskorvauksella?

Vierailija
25.06.2019 |

Mitä opiskelitte? Mahtaakohan maisteriopintoihin saada "luvan"?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että kaksi ehtoa täyttyy:

- opiskelet työllistävää alaa

- et nykyammatissasi työllisty

Eli puutarhuri saa opiskella lastentarhanopettajaksi, mutta lastentarhanopettaja ei puutarhuriksi yhteiskunnan maksamana.

Vierailija
2/5 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et myöskään välttämättä saa oikeutta opiskella työttömyysetuudella, jos olet oikeutettu vielä opintotukiin. Opintotuki on opiskelijan ensisijainen tukimuoto. 

Itse sain opiskella hyvin työllistävää alaa 2v työttömyysetuudella. Työttömänä olin sitä ennen ilman ammattitutkintoa, eikä opintotukia ollut käytettävänä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen käynyt kokopäivätyössä ja olen opiskellut maisterin tutkinnon työni ohessa alle 3 vuodessa ilman yhteiskunnan tukia ja samalla bailannut 3 iltana viikossa. Tosi on!

Vierailija
4/5 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Mulla olisi kandin tutkinto valmis, yksi paperi pitäisi vain kiikuttaa yliopistolle. En todellakaan uskalla tehdä sitä. Työttömäksi joutuessani minun piti hakea opintorekisteri todisteeksi siitä että en ole opiskellut kahteen vuoteen.

En tiedä miten saisin kandin paperit ulos ilman että joudun tiukille. Jos nostaisi yhden kuukauden opintotukea ja asumistukea en saisi edes vuokraa maksettua. Opintolainaa ei ole varaa ottaa sillä en pystyisi maksamaan sitä takaisin. Mutta en uskalla tehdä tätä, varmaan saisin ikuisuuskarenssin...

Vierailija
5/5 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Mulla olisi kandin tutkinto valmis, yksi paperi pitäisi vain kiikuttaa yliopistolle. En todellakaan uskalla tehdä sitä. Työttömäksi joutuessani minun piti hakea opintorekisteri todisteeksi siitä että en ole opiskellut kahteen vuoteen.

En tiedä miten saisin kandin paperit ulos ilman että joudun tiukille. Jos nostaisi yhden kuukauden opintotukea ja asumistukea en saisi edes vuokraa maksettua. Opintolainaa ei ole varaa ottaa sillä en pystyisi maksamaan sitä takaisin. Mutta en uskalla tehdä tätä, varmaan saisin ikuisuuskarenssin...

Oletko koskaan pohtinut, että ongelmasi ratkeaa, kun menet töihin. Valmistuminen ei ole työttömyysturvalain mukainen syy karenssille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme