Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilee lääkärit että valehtelen

Kyllästyttää
24.06.2019 |

Aina kun aloitan hoitosuhteen uuden lääkärin yms. kanssa, on kuin aloittaisi puhtaalta pöydältä. Onko tämä normaali käytäntö? Mikseivät he voi lukea potilastiedoista mitä olen aiemmin kertonut? Epäilevätkä että valehten ja kerron jokaiselle henkilölle asiat eri tavalla?

Olen kahden viime vuoden aikana tavannut 4 lääkäriä, 2 psykologia, neuropsykologin, psykoterapeutin, sairaanhoitajan ja psykiatrin. Jokaiselle on juurta jaksaen pitänyt selittää koko elämäkertani.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin kirjoituksesi perusteella kaipaat jotain hoitoa.

Vierailija
2/6 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen myös suurta valetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin kirjoituksesi perusteella kaipaat jotain hoitoa.

Minulla on siis Asperger, enkä ymmärrä miksi samat asiat pitää selittää alusta alkaen kymmeneen kertaan. Ihan turhaan kuluu hoitohenkilökunnan aikaa. Nyt sitten olen kehittänyt harhaluulon, että he epäilevät minun valehtelevan ja testaavat kerronko asiat jokaisella kerralla samalla tavalla.

Vierailija
4/6 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua kiireestä. Eivät ole ehtineet lukea.

Vierailija
5/6 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua kiireestä. Eivät ole ehtineet lukea.

Vastaanottoajat menevät potilaan papukaijaselostuksiin ja potilas maksaa siitä, ei järkeä.

Vierailija
6/6 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän harvat lääkärit lukevat etukäteen potilaan aiemmasta sairaushistoriasta, vaikka kaikki tieto on saatavissa parilla hiirenklikkauksella. Ihan normaalia siis, että joudut aloittamaan kertomisen alusta. Olen tavannut vain yhden lääkärin, joka todellakin oli perehtynyt (ja huolella) sairaushistoriaani. Tämä lääkäri oli nuori mieslääkäri terveyskeskuksessa, jossa hyvin harvoin olen asioinut. Yleensä käyn yksityisellä ja olin positiivisesti yllättynyt, että tk:ssa olikin tällainen lääkäri.

Mulla on useampia kroonisia sairauksia, jotka vaikuttavat mm siihen, mitä lääkkeitä mulle voi määrätä, ja olin myös silloin erikoissairaanhoitoon leikkausjonossa. Tämä lääkäri oli katsonut röntgenkuvia myöten kaiken. Saatan tosin olla keskivertoa mielenkiintoisempi case, koska olen selvinnyt harvinaisesta sairaskohtauksesta, josta on hyvin harvinaista selvitä hengissä. Oli mukavaa asioida lääkärillä, jolle ei tarvinnutkaan alkaa kertomaan "alusta alkaen.