Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help,miten sanoisin äidille että lapsen lelliminen saa loppua!

Vierailija
25.05.2006 |

Onhan se niinkin, että isovanhemmat saa jossain määrin hemmotella lasta, mutta rajansa sentään kaikella...

Meillä on tilanne tämä: äitini rakastaa lastani yli kaiken ja hoitaa häntä todella usein. Lähitulevaisuudessa lapsi on menossa hänelle viikoksi hoitoon. On kiva että hän hoitaa lasta ja olen avusta kiitollinen - mutta sepäs vaikeuttaakin asioita. Eli äitini antaa lapselle periksi KAIKESSA ja lellii ja hemmottelee häntä hirveästi. Jopa niin, että jyrää minut tilanteissa. Jos minä laitan lapsen kaupassa rattaisiin, hän tulee päästämään hänet irsti " koska ei lapsi tykännyt olla rattaissa" .

Kotona lapsi on tän jälkeen sitten aivan mahdoton!!! Olisiko vinkkejä, miten sanoisin äidilleni tästä loukkaamatta häntä? Hän on sitä ihmistyyppiä, jolla ei ole kovin helppo huomauttaa tällaisista asioista. Vai pitäisikö vain harventaa huomattavasti heidän tapaamiskertojaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin äitini kanssa asian puheeksi ja sanoin, että mummolassa voi vähän löysäillä, mutta vaikka äitini on kasvattanut minut ja sisarukseni suht tervejärkisiksi, niin silti toivoisin, että hän kunnioittaa myös minun ja mieheni kasvatusperiaatteita ja toimii meidän lapsen kohdalla meidän tapoja noudattaen. Eipä ottanut äitini nokkiinsa kun asian näin selitin.

Vierailija
2/3 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan ikinä lapsia päivää pidemmäksi ajaksi hoitoon. Johan ne lihoisivatkin palloiksi ja hampaat menisivät kun äiti syöttää karkkia ja limsaa koko ajan kun hän itse nauttii niin katsoa kun lapset tykkää. Olen monta kertaa sanonut että ei aina tarttisi tarjota herkkuja tai ainakaan kovin paljoa mutta se johti vain siihen että äiti pyrkii antamaan ne herkut jostain kaapinnurkasta salaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat mummot hössöttävät lasten kanssa ja hemmottelevat minkä ehtivät. Oma mummoni oli samanlainen. Ihania muistoja lapsuuden kesistä.

Isommat lapset meillä teinejä. Ihan on hampaat ehjiä, eikä ylipainosta tietoakaan.