Lokkeilijat! Miten ihan "käytännössä" toimitte?
Miten lokkeilija ihan käytännössä toimii?
Onko se suunniteltua? Eli teettekö ihan tahallaan vaikka suunnitelmia miehen tai vaikka hyvätuloisen kaverin kanssa yhteisestä lomasta tai kylpyläpäivästä ja sitten kun pitäisi varata ja maksaa, esitättekin surkeaa, että "Voi voi, en voikaan lähteä kun hammaslääkäri,silmälasit…?
Vai onko heti alusta asti selvää, että toinen kustantaa asian vaikka lahjana? Vai sanotteko heti alkuvaiheessa, että lähteä voin, mutta maksaa en voi?
Onko itsellänne nolo olo?
Pitääkö mielistellä maksajaa?
Mikä on kalleinta mitä olet saanut lokkeilulla?
Onnistuuko aina?
Onko sulla useita kohteita ja suunnittelet, että äidiltä tuota, lapsen kummilta tuota ja miesystävältä tuota?
Oletko oikeasti rahaton vai säästätkö omat rahasi?
Onko tullut välirikkoja tämän takia?
Ottaako ihmiset etäisyyttä?
Millaiset ovat parhaita uhreja?
Rikkaat vai käytännössä kaikki?
Jotenkin kiltit ja ressukat?
Pidätkö oikeasti ihmisistä, joita lokkeilet?
Olisitko heidän kanssaan, jos lokkeilumahdollisuutta ei olisi?
Kommentit (32)
Lokkeilijat ovat aavistuksen narsistipiirteisiä, ajattelevat vain itseään. Mun isä, edesmennyt jo, oli vähän tällainen, mutta sillä erotuksella, että oli valmis auttamaan muitakin. Siinä vaan se, että hänelle vastapalvelukseksi riitti tehdä se kelle tahansa, ei sille, jota oli hyödyntänyt.
Olen lokkeillut nuorempana ja homma on edennyt seuraavasti: Mies on halunnut trophy-seuralaisen tai muusta syystä viettää aikaa kanssani ja kutsunut minut paikkaan x. Olen sanonut, että ei ole rahaa tai en maksa kyseisestä toiminnasta. Mies on tarjonnut.
Onko itsellänne nolo olo? Ei. Pelkällä läsnäolollani on (todistetusti) arvo.
Pitääkö mielistellä maksajaa? Riippuu tyypistä. Jotkut kaipaavat ihan muita asioita kuin pokkurointia.
Mikä on kalleinta mitä olet saanut lokkeilulla? En ole ottanut vastaan kalleimpia tarjouksia (lomamatkoja ym). Edullisen auton olen ottanut vastaan suhteessa, joka ei pitänyt sisällään seksuaalista odotusta.
Onnistuuko aina? Ei. Kaikilla ei ole varaa suosiooni.
Onko sulla useita kohteita ja suunnittelet, että äidiltä tuota, lapsen kummilta tuota ja miesystävältä tuota? En, yleensä ihmiset tulevat itse luokseni.
Oletko oikeasti rahaton vai säästätkö omat rahasi? Säästän.
Onko tullut välirikkoja tämän takia? On.
Ottaako ihmiset etäisyyttä? Hintojen noustessa kyllä.
Millaiset ovat parhaita uhreja? Kognitiivisilta kyvyiltään itseäni hieman matalammalla olevat (ei liian tyhmät, sillä tarpeeksi tyhmät eivät edes hahmota vastapalveluksiani).
Rikkaat vai käytännössä kaikki? Ei tarvitse olla rahalliaesti rikas, myös muu arvopääoma käy.
Jotenkin kiltit ja ressukat? Päin vastoin, yleensä enemmänkin sosiopaatit ja psykopaatit.
Pidätkö oikeasti ihmisistä, joita lokkeilet? En.
Olisitko heidän kanssaan, jos lokkeilumahdollisuutta ei olisi? En.
Kaiken kaikkiaan mielestäni kaikki kanssakäyminen on kaupankäyntiä. Lokkeilusta puhuvat yleensä ne, joilla on "vähän" rahaa. Ei siis tarpeeksi jaettavaksi, mutta sen verran, että herättää huomion ja saa tarjouksia vaihtaa tätä rahaa esim. Seuraan tai muihin immateriaalisiin palveluksiin. Lähtökohtaisesti jos vaadin ihmiseltä materiaalista investointia seuraa vastaan, pidän ihmistä huonona seurana: tylsänä, tyhmänä, negatiivisena, sivistymättömänä jne. "Lokkeilu" on siis vaihdantaa henkisen pääoman ja materiaalisen pääoman välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että välillä pyydän palveluksia ja tavaraa lainaan. Reilusti kysyn, ja oletan että toinen osaa vastata "kyllä" tai "ei" tai "kyllä, jos..." aikuisena ihmisenä ihan itse. Oma vika jos ei osaa kieltäytyä, tai pyytää rahaa.
Sen sijaan en harrasta tälläistä "pankkikortti unohtui" -tyylistä huijausmeininkiä.
Ensimmäinen lokki tunnusti! Katoavat kuin tuhka tuuleen, kun pitäisi ilmoittautua
Onko tosiaan jokainen palveluksen pyytäjä/tavaran lainaaja lokki? Veikkaan, että vain meidän yhteiskunnassamme.
Ettekö itse pyydä koskaan mitään muilta? Vaikea uskoa. Muuttoapua? Lapsenhoitoapua?
Ja sanon tämän ihmisenä, joka taatusti antaa itsestään enemmän kuin saa. Mutta osaa myös avata suunsa ja sanoa "ei" tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että välillä pyydän palveluksia ja tavaraa lainaan. Reilusti kysyn, ja oletan että toinen osaa vastata "kyllä" tai "ei" tai "kyllä, jos..." aikuisena ihmisenä ihan itse. Oma vika jos ei osaa kieltäytyä, tai pyytää rahaa.
Sen sijaan en harrasta tälläistä "pankkikortti unohtui" -tyylistä huijausmeininkiä.
Ensimmäinen lokki tunnusti! Katoavat kuin tuhka tuuleen, kun pitäisi ilmoittautua
Onko tosiaan jokainen palveluksen pyytäjä/tavaran lainaaja lokki? Veikkaan, että vain meidän yhteiskunnassamme.
Ettekö itse pyydä koskaan mitään muilta? Vaikea uskoa. Muuttoapua? Lapsenhoitoapua?
Ja sanon tämän ihmisenä, joka taatusti antaa itsestään enemmän kuin saa. Mutta osaa myös avata suunsa ja sanoa "ei" tarvittaessa.
Pyydetään, mutta myös annetaan apua. Lokki on se, joka on aina vain pyytämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lokkeillut nuorempana ja homma on edennyt seuraavasti: Mies on halunnut trophy-seuralaisen tai muusta syystä viettää aikaa kanssani ja kutsunut minut paikkaan x. Olen sanonut, että ei ole rahaa tai en maksa kyseisestä toiminnasta. Mies on tarjonnut.
Onko itsellänne nolo olo? Ei. Pelkällä läsnäolollani on (todistetusti) arvo.
Pitääkö mielistellä maksajaa? Riippuu tyypistä. Jotkut kaipaavat ihan muita asioita kuin pokkurointia.Mikä on kalleinta mitä olet saanut lokkeilulla? En ole ottanut vastaan kalleimpia tarjouksia (lomamatkoja ym). Edullisen auton olen ottanut vastaan suhteessa, joka ei pitänyt sisällään seksuaalista odotusta.
Onnistuuko aina? Ei. Kaikilla ei ole varaa suosiooni.
Onko sulla useita kohteita ja suunnittelet, että äidiltä tuota, lapsen kummilta tuota ja miesystävältä tuota? En, yleensä ihmiset tulevat itse luokseni.
Oletko oikeasti rahaton vai säästätkö omat rahasi? Säästän.
Onko tullut välirikkoja tämän takia? On.
Ottaako ihmiset etäisyyttä? Hintojen noustessa kyllä.Millaiset ovat parhaita uhreja? Kognitiivisilta kyvyiltään itseäni hieman matalammalla olevat (ei liian tyhmät, sillä tarpeeksi tyhmät eivät edes hahmota vastapalveluksiani).
Rikkaat vai käytännössä kaikki? Ei tarvitse olla rahalliaesti rikas, myös muu arvopääoma käy.
Jotenkin kiltit ja ressukat? Päin vastoin, yleensä enemmänkin sosiopaatit ja psykopaatit.Pidätkö oikeasti ihmisistä, joita lokkeilet? En.
Olisitko heidän kanssaan, jos lokkeilumahdollisuutta ei olisi? En.Kaiken kaikkiaan mielestäni kaikki kanssakäyminen on kaupankäyntiä. Lokkeilusta puhuvat yleensä ne, joilla on "vähän" rahaa. Ei siis tarpeeksi jaettavaksi, mutta sen verran, että herättää huomion ja saa tarjouksia vaihtaa tätä rahaa esim. Seuraan tai muihin immateriaalisiin palveluksiin. Lähtökohtaisesti jos vaadin ihmiseltä materiaalista investointia seuraa vastaan, pidän ihmistä huonona seurana: tylsänä, tyhmänä, negatiivisena, sivistymättömänä jne. "Lokkeilu" on siis vaihdantaa henkisen pääoman ja materiaalisen pääoman välillä.
Sähän kuulostat ihan Robin Hoodilta! Tuollaisen lokkeilun mäkin hyväksyn, jos lypsetään psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä edes ole mitään lokkeilua, ihan normaalia kysyä palveluksia. Normaali ihminen osaa myös kieltäytyä. Siinä vaiheessa epäilyttävää, jos et itse tee palveluksia tai lainaa muille. Tai jos kyselet hyvänpäiväntutuilta vähän turhan isoja asioita. Kohteliasta olisi tietysti oma-aloitteisesti tarjota aina joku korvaus tai vastapalvelus. Et välttämättä ole lokki, vaan käytöstavaton.
Niinkö, ihan normaalia pyytää toisen autoa, asuntovaunua, asuntoa ja tietsikkaa lainaksi ja palautuksella ei ole kiirettä? Ihan normaalia pyytää toista kyyditsemään johonkin jatkuvasti tai leikkaamaan hiukset, tekemään sähkötöitä ilmaiseksi. Kaupasta voi pyytää tuomaan "unohtuneet" vessapaperit ja jättää maksamatta jne. Lapset voi laittaa naapuriin syömään koko kesäloman ajaksi, että itse voi ryypätä rauhassa jne.
Peruslokkeilua minusta. Lokit ovat sitä mieltä, että muut ovat olemassa heitä varten. Koskaan ei heiltä kuulu myöskään anteeksipyyntöä saati korvausta, jos rikotaan jotain lainassa ollutta.
Mitä ihmettä selität? Missä tuollaista luki?
Fiksu huomaa lokin. Lokki kyllä keksii uusia tapoja toimia. Mutta fiksu huomaa tämänkin.
Joten lokkeilu loppuu kokonaan.
Kun luin tätä ja paheksuin lokkeilijoita, niin tajusin yhtäkkiä noloudekseni, että olen itsekin ollut sellainen nuorempana. Mitä muuta kuin lokkeilua on se, että olen aina odottanut että miehet maksavat treffeillä kaikki syömiset, juomiset, taksit, pääsyliput ym.
Mun ex oli tällainen lokkeilija (todennäköisesti on vieläkin). Ikinä ei halunnut maksaa mistään hotelliyöpymisestä tms yhtään mitään, vaan aina piti saada yöpaikka jostain sukulaisten nurkista, jos oli tarve vaikka yöpyä pääkaupunkiseudulla.
Jos mentiin jonnekin yöksi, hän ei ollu tottunut että vietäisiin mitää viemisiä. Minusta taas on noloa mennä yökylään ilman että vie edes vähän jotain syömistä/juomista tms tuomista.
Jos meillä oli vieraita, niin maksatti mulla ystäviensäkin syömiset ja juomiset. Festareille minä maksoin liput ja ruokaa, lokkipuoliso hankki äitinsä lastenvahdiksi hintaan 0€.
Erittäin harvoin tarjosi mitään kenellekään, tyyliin jos käytiin ravintolassa syömässä, niin minä aina maksoin, vaikka meillä oli suunnilleen samat tulot.
Asiat vain etenevät omalla painollaan.Ihmiset haluavat ostaa ja tarjota minulle koko ajan jotain ilman että pyydän tai edes vihjaan,.En tiedä miksi!
1.lokki kiertelee, kaartelee ja nappaa.
2.Sit ku tulloo seinä vastaan palaa takaisin.
3. Pitää taukoa.
4.etsii uusia kohteita.
5.hetkellä jota et arvaakkaan Lokki syöksyy takaisin.
Onneksi osaat jo varautua. 😂
En tiedä meneekö tämä lokkeiluksi, mutta olen yksityisyrittäjä eli teen kaiken toiminimellä. Kela katsoo palkkatulon sijaan asumistukea haettaessa yel-tulon määrää, ja se on toki minimissä. Kela maksaa tällöin n. 400 euroa/kk asumistukea, vaikka tienaankin toiminimellä 50-60 tonnia vuodessa. Tämä on lisäksi täysin laillista.