Montako Muumimukia omistat? Keräiletkö vai oletko vain ostanut lempihahmosi?
Minulla jälkimmäinen, omistan 4 Mörkömukia ( 2 emalista) , Haisulin ja Taikurin. Haisuli ja Mörkö ovat suosikkihahmojani, Taikurimuki taas miellytti visuaalisesti.
Kommentit (23)
13 noita on, kahta on kaksi kappaletta. Mä oon saanut aika paljon lahjaksi ja mieheni on aina välillä ostanut niitä. Mä oon itse asiassa tainnut ostaa hänelle Muumipapan, ja se on ainoa ostamani muki. Tykkään siis kyllä muumeista (kirjat ja sarjakuvat), eli lahjat ovat mieleen. Monet suosikit ovat menneet rikki. Haluaisin sen Ninnin, mutta meillä on nyt mielestäni ihan tarpeeksi mukeja.
Ostin esi-isämukin, koska harrastan sukututkimusta.
Ostin itse muumitalomukin koska se oli minusta söpö, kaverilta sain lahjaksi pikku myyn koska muistutan kuulemma myytä ja mies osti eilen synttärilahjaksi uuden muumin valley-mukisarjan kultaisen hännän.
Meiltä köytyy tasan 2 Muumimukia , toinen on miehen ja toinen minun emmekä koske tiostemme mukeihin kun tietää että muuten toisella on aamu pilalla. Miehen on Nuuskamuikkunen ja minun Niiskuneiti.
yksi. Nuuskamuikkunen, äiti oli sitä mieltä että oon kuin nuuskamuikkunen..
Ei ole yhtään. En välitä muumeista, enkä pidä noiden mukien tyylistä muutenkaan.
Omistan neljä. En olisi oikeastaan niitä halunnut vaan neljä eri väristä esim. Teema-mukia mökille, mutta kun ei sellaisia ikinä ole hyvissä väreissä neljää yhtä aikaa myynnissä. Muumimukeja sen sijaan löytyi.
Jos saan joskus niiden tilalle mieluisammat niin vaihdan. Teemaa tai ei.
Eri väriset siksi, ettei tule niin paljon käsitiskiä, kun jokainen muistaa omansa.
Minulla on 6, kaikki olen saanut lahjaksi. Lempihahmoni on Nuuskamuikkunen, ja hänkin löytyy yhdestä mukista.
Neljä kuppia ja yhden lautasen, yhtäkään en ole itse ostanut kun ovat niin kalliita. Lahjaksi ensimmäisenä saatu Nuuskamuikkunen on myös suosikkihahmo. Lisäksi löytyy rakkaus-muki, Haisuli ja Hattivatit sekä Tiuhti ja Viuhti -lautanen.
2 on, lahjaksi saatuja. En edes muista niiden ulkonäköä, laitoin ne kaappiin. Mukeja on niin paljon käytössä, etten koe tarvetta käyttää noita. Tulee joskus omaan käyttöön tai annan lapselle omaan kotiin, riippuen miten mukit menee ajan saatossa rikki. Ninnimukin voisin ostaa, koska sen hahmon takana on sellainen tarina, mihin pitäisi kiinnittää enemmänkin huomiota.
Nyt kun uudesta animaatiosta on tullut kaikenlaista muumikrääsää, niin ne näyttää tosi halvoilta. Itse animaatio oli mielestäni onnistunut, mutta ne mukit näyttää ihan turistikrääsältä.
Muksu niitä pienenä halusi. Nyt on enää 4 ja niihin murokulhot sekä pikkulusikat. Jokaiselle perheenjäsenelle sopiva kuva ja hattivateista en osannut luopua, ne on jotenkin symppiksiä. Arpalippuna kaapissa on myös 1 kpl muumin päivä -mukia, saa lapsi joskus katsoa maksetaanko siitä vai ei :)
Myin eripariset joku vuosi sitten huutiksessa seuraavalle muumeihin hurahtaneelle pikkutytölle.
Minulla on 5. Olen saanut 4 lahjaksi. Aion ostaa lisää.
Neljä. Yhen (emalisen) mörkömukin olen ostanut itse, muut saatu lahjaksi. En keräile, ovat ihan käyttömukeja.
Yli 50, joku aika sitten aloin laskemaan mutta en sitten viittiny, osa oli tietokoneessa osa lastenhuoneessa. Kaikki mukin on 8han käytössä, olen saanut lahjana ja kausimukit ostan aina.
Sain lahjaksi sen Muumin päivä -mukin, mulla on syntymäpäivä silloin kun sitä myytiin. On kahvimukina mökillä, ihan nätti se on, mutta en vaan kovin tykkää muumimukeista. Lapsille sopivia mielestäni. Tiedän että sen olisi voinut myydä hyvällä hinnalla keräilijälle, kun moni jäi ilman, mutta olen sitä mieltä että lahjoja ei saa myydä ja antajalla oli mukava ajatus tässä kuitenkin.
Yhden ainokaisen - Tuutikin, koska koen olevani yksinäinen sielu kuten Tuutikkikin on.
Kaksi Muumin päivä- mukia. Ovat ensimmäiset mitä innostuin ostamaan osin väreinkin takia. Varmaan myyn joskus pois. Sitten oranssi hattivatti- muki josta tykkään sekä Taikuri kiva myös väreiltään. Näiden lisäksi Kevät talvi ja Lähdetään lomalle sekä vihreä Nipsu. Tuutikki ja Muumipappa mukit annoin pois. Haluaisin kovasti Mörkö mukin ihan Suomen MM-Kullan muistoksi.
Kuusi omistan. Itse en ole ostanut, ja näin nuo hiljattain ensimmäistä kertaa yli vuosikymmeneen. Muutin miehen kotiin, ja hankimme ison astiavitriinin, johon jäi tilaa. Pälkähti vain päähän, että mummoni kantoi minulle joitakin muumikippoja 2000-luvun taitteessa, ja jätin ne vain äitini varastoon kotoa lähtiessäni. Hain ne. Ei niitä vieläkään mielestäni ole kauneudella pilattu, mutta ne eivät olleet niitä tavallisia, joita saa Prisman astiaosastolta, vaan jotakin harvinaisempia, joten otin itselle.
Ostin Ninnin, lähinnä koska parhaan kaverin nimi on Ninni ja muutenkin lempihahmoni. Muuten ei kiinnosta, vaikka kuinka on isolla "design from Finland", kun kuitenkin "made in Thailand". Vihaan tuota markkinointitapaa.