Miksi se kirkkovihkiminen on niin tärkeä, varsinkin jos on ateisti?
Siis näille tietyille pareille. En tiedä saako sanaa kirjoittaa. Eli tietyille vähemmistöille. Suuri osa ei edes kuulu kirkkoon ja ovat fanaattisia ateisteja, silti heille on tosi tärkeää että saisivat sen kirkkovihkimyksen.
Miksi se on niin tärkeää? Eihän se edes vaikuta mihinkään juridisiin seikkoihin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän itsekin ihmettelen. Tunnen tällaisen henkilön. On liittymässä kirkkoon vain tämän takia.
Ehkä hän aikoinaan erosi siitä ap:n tyyppisten ihmisten takia?
Lahkot pitävät kovaa ääntä, vaikka ovat ev.lut. kirkon vähemmistöä.Joopa joo. On ollut kirkon ulkopuolella syntymästään asti.
Ja voisitko jo vastata kysymykseen kun tämä selvästi on sinulle niin fanaattinen asia?
Eli nyt hänet on aikuisena kastettu. Lisäksi hän on nyt käynyt rippikoulun, ei kuulosta yhtään ateistilta 🙄
En kuulu kirkkoon ja mentiin mieheni kanssa maistraatissa naimisiin 13 vuotta sitten. Lapseni käyvät et-tunneilla, ja osaavat kunnioittaa toisten uskontoja, mihin olen heidät opettanut. Ystävistä löytyy niin ev.lut. kirkkoon kuuluvia, ortodokseja, islamin uskoisia kuin ateistejakin. Tuollainen on mielestäni todella alhaista, minäminä-ihmisten toimintaa. Onneksi moisia en tunne, enkä haluaisikaan tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se järjetöntä. Sama kuin turkistarhauksen vastustaja haluaisi ehdottomasti pukeutua minkkiturkkiin.
Miksi haluta jotain mitä lähtökohtaisesti vastustaa? Sehän on aivan hullua.
En vastusta ehkäisyä, naispsppeutta enkä parisuhteensa rekistereineen vihkimistä kirkossa. Olen ev.lut. kirkon jösen, mutta en todellakaan minkään lahkon jäsen. Nämä lahkot pitävät nyt kovaa ääntä.
Tuskin se niiden ateistien ongelma on. Monet kyllä kuuluvat sinnikkäästi yhä kirkkoon ja monet odottavat mahdollisuutta liittyä takaisin, jos kirkko heidät suostuu hyväksymään.
Meillä esim. minä olen kirkosta eronnut agnostikko ja kumppanini kuuluu yhä kirkkoon. Minä en tuon taivaallista välittäisi kirkkohäistä, mutta kumppanille ne vaikuttavat tärkeältä asialta, joten suostun siihenkin järjestelyyn.
Että näin.