Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero, muutto, lapsen asuminen

Vierailija
23.06.2019 |

Kirjoitin joku aika sitten, miten ollaan eroamassa ja mies reissutöissä ja oli suunnitellut, että uusi puoliso hoitaa lapsen, hänelle (isälle siis) yksinhuoltajuus jne. jos joku muistaa.

Nyt tilanne on se, että olen muuttamassa omaan asuntoon ja meinasin ottaa tuon muksun mukaan (tietysti, kun mies kerran viikon taas pois). Tästä mies pillastui ja sanoi ensin, että lapsi menee hänen vanhemilleen (75+ ikäisiä sairaita ihmisiä) ja kun sanoin, että ei käy, sanoi ottavansa lapsen mukaan "töihin" (siis työmaalle tuskin, mutta asumaan viikoksi).

Sanokaa mulle, että oonko mä ainoa jolla tökkii ajatus 11v tyttölapsesta viiden vieraan miehen kanssa... sitä paitsi työpäivät 12h aika pitkiä päiviä olla,yksin?

Mies perustelee sillä että mun asunto on vielä tyhjä. Ei anna mun.viedä täältä mitään (aion silti viedä ne mitä oon hankkinutkin) edes lapsen tavaroita.

Kuka tässä on sekasin. Mies vai minä?
(Ja mitä tapahtu tälle uudelle, jonka piti tänne muuttaa saman tien?! Ovat yhdessä kyllä, mutta olisko alkanu himmaamaan muuton kanssa kun.tosipaikka tuli...)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis totta kai muut asiat vaikuttaa, mutta jos on kyse kahdesta tasavahvasta vanhemmasta niin osoite vaikuttaa. Nythän ap on selvästi parempi vanhempi mutta se voi olla vaikea konkreettisesti osoittaa jos/kun oikeuteen mennään. Siksi mä olisin varovainen tuossakin asiassa.

Mutta perheoikeuteen erikoistunut juristi, tai ehkä myös eroperheiden liiton auttava juristi antaisi parhaat neuvot.

Vierailija
22/22 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä lastenvalvojalta/lastensuojelusta kannattaa kysyä niiden mielipidettä ja neuvoa, ole avoin sinne suuntaan ja kerro mitä teet ja miksi jotta mies ei voi käyttää niitä aseina sua vastaan. Eli huomenna soitat aamulla sossuun, kysyt mikä olisi paras taho auttamaan ja selität tilanteen lyhyesti. Kerrot että sulla on uusi asunto odottamassa ja haluaisit muuttaa mutta mies ei suostu siihen että lapsi tulee kanssasi edes siksi ajaksi kun mies itse on työreissussa. Olette tällä hetkellä molemmat huoltajia joten laillisesti sulla on täysi oikeus ottaa lapsi mukaasi, ei mies voi sitä kieltää varsinkaan jos et ole muuttamassa toiselle puolelle suomea vaan lähialueelle. Lapsen osoitetta et saa yksin vaihdettua mutta se ei ole akuutein asia tässä. Toisaalta, sinä et myöskään voi estää sitä jos mies viekin lapsen vanhemmilleen tai ottaa mukaansa, se on asia erikseen onko siellä työmaalla oleskelu lapselle hyväksi vai ei mutta se asia pitää hoitaa sosiaalihuollon ja poliisin kautta. Et auta asiaa menemällä esim itse sinne riehumaan ja hakemaan lasta väkisin. Sama koskee isovanhempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän