Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS:n kuulotesti (testaa, kuuletko korkeita taajuuksia)

Vierailija
22.06.2019 |

Millaisia tuloksia saatte tuossa testissä? Ikänne? https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006149395.html

Minun (40v) kuuloalueeni on 12 000-15 000 Hz. Saman tien, kun ääni tulee tuohon tummanvihreään kohtaan, kuulen sen. Eli siellä lähempänä 15 000 Hz on kuuloni. Aika jännä tunne tietää, että ääni kuuluu koko ajan tuolta alusta asti, minä en vain kuule sitä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulokkeilla 17 000, ikää 29 v.

Vierailija
22/26 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko edes tuota juttua? Tuossahan nimenomaan sanotaan, ettei tuosta testi kerro HYVÄSTÄ kuulosta mitään, vaan vain sen, miten korkeita ääniä ihminen kuulee. Eli voi hyvinkin olla että kuulo yleisesti ottaen on silti huono, sen voi testata pienenentämällä ääntä, eikä äänenkorkeus-testillä.

Kuulen 15 000 Hz äänen, mutta ihan varmasti kuuloni on silti jossain määrin alentunut.  Esim. tuulessa tai muussa taustametelissä en tahdo kuulla varsinkaan matalaa miehen ääntä, valitettavasti. Myös keskittymiskyky vaikuttaa siihen miten hyvin taustametelissä kuulee, minulla on adhd, on tuttua etten tahdo aina "kuulla" (tai siis kykene poimimaan sitä puhetta kaiken muun äänen keskeltä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD mulla on kai normaali kuulo, mut kuuntelen päivittäin täysillä kuulokkeilla musaa yms.. tykkään kuunnella kovaa, joten kai se kuulo pikkuhiljaa tästä alenee.. lisäks työskentelen paikassa missä hirvee meteli eikä oo korvatulppia käytössä, välillä työpäivän jälkeen tinnituttaa. mult testattiin pari vuotta sit kuulo sellasel laitteella mis on kaikki äänet sillon oli kai normaali kuulo :D

ja mullaki huono keskittymiskyky, ns. valikoiva kuulo :DDDDDD

Vierailija
24/26 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 Marja-Mummo 139v

Vierailija
25/26 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16000, ikää 24. Ilman kuulokkeita kännykällä.

Vierailija
26/26 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain 14000 kohdalla aloin varsinaisesti kuulla ääntä, ikää 30. Onko huono juttu? Ennen äänen kuulemista tunsin jossain vaiheessa epämiellyttävää, pakottavaa tunnetta koko kropassa. Eli keho kai jotenkin aisti äänen vaikka ei sitä kuullutkaan.