Lopetin imetyksen 1kk sitten ja paino vain nousee ja nousee!
Olen ollut 6 vuotta ihan yhtä soittoa joko raskaana tai imettänyt. Aina ollut tosi hoikka, paitsi että raskausaikoina kiloja tuli 20, jotka kyllä aina lähtivät synnytysten jälkeen. Olin varmaan viimeiset 3-4kk imettänyt enää pari kertaa/vrk, eli ihan rajusti kerrasta poikki ei imetys loppunut. En ymmärrä, miksi paino nyt yhtäkkiä koko ajan nousee. Olen ollut koko aikuisikäni 50-55kg välissä, nyt mennyt ekaa kertaa elämässäni 60 rikki. Tiedän todellakin, miten kuuluu syödä ja urheilen aktiivisesti niinkuin aina ennenkin olen tehnyt. Kala/kasvispainotteista ruokaa, sokerit, vehnät, maitotuotteet minimiin. Joka viikko niin uintia, pyöräilyä kuin juoksua ja joogaakin. Tuntuu kamalalta silti vain turvota ja huomata kuinka ei enää meinaa mahtua vaatteisiin. Loppuuko tää joskus??
Kommentit (7)
Miten usein käyt kattavissa verikokeissa? Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Hormonaalisia muutoksia. Kannattaa varautua myös suuriin mielialavaihteluihin, masennukseen, kiukkuun ja vastaavaan. Ne on ihan normaaleja, kunnes hormoniheittely tasapainottuu ja kroppa palautuu pitkästä imetyksestä.
Imetyksen tuen sivuilla on asiasta enemmän tietoa.
Sorry, se määrä mitä aikuinen nainen voi syödä lihomatta on tosi, tosi pieni. Kävin tuon saman läpi kahden lapsen jälkeen. Lopulta tajusin (lähes) puolittaa päivän kalorimäärän, ja sain lopulta painon palautumaan tuonne 54-55 kg tasolle (pituus 160 cm). Tsemppiä, harjoitus ei ole helppo.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, se määrä mitä aikuinen nainen voi syödä lihomatta on tosi, tosi pieni. Kävin tuon saman läpi kahden lapsen jälkeen. Lopulta tajusin (lähes) puolittaa päivän kalorimäärän, ja sain lopulta painon palautumaan tuonne 54-55 kg tasolle (pituus 160 cm). Tsemppiä, harjoitus ei ole helppo.
Höpöhöpö, olen aikuinen nainen ja syön mitä vaan ja paljon ja en liho millään. Sori ohi aiheen, mutta oli pakko.
No tottakai. Vaikka olet päivässä vain pari kertaa imettänyt niin sekin on lisännyt kalorinkulutusta. Kestää hetki tottua syömään pienentyneen kulutuksen mukaan. Toinwn vaihtoehto tietenkin on lisätä liikuntaa reilusti päiviin.
Hormonitasapainon vaihtelu tietysti vaikuttaa myös, anna pari kuukautta aikaa kehollesi.
Up, apua. Ap