Mitä kasviksia veisitte pihajuhliin?
Jos teillä olisi vapaat kädet valita, mitä kasviksia veisitte kylään? Olisiko teillä myös idea niille kasviksille, vai olettaisitteko kyläpaikan tekevän niistä jotain?
Kommentit (16)
Illanistujaiset olisivat rennolla otteella, alle 10 ihmistä. Mitään toiveita kasviksista ei ollut.
Veisin valmiin salaatin. No joo, ruokarajoitteita löytyisi tietysti, kuinkas muuten.
Vierailija kirjoitti:
Veisin valmiin salaatin. No joo, ruokarajoitteita löytyisi tietysti, kuinkas muuten.
Ei välitetä ruokarajotteista, koska sellaisesta ei ollut puhetta. Meinasitko jotain kaupan perunasalaattia, vai mitä tarkoitat valmiilla salaatilla?
Vierailija kirjoitti:
Porkkania
Siis veisit vain pussillisen porkkanoita?
Kasvisvartaat:
https://www.valio.fi/reseptit/grillijuustovartaat/
Ne voi tehdä jo valmiiksi, niin saa kylässä suoraan grilliin.
Veisin varmaan pilkottuja kasviksia (joita jotkut dippaavat). Porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, paprikaa, kirsikkatomaatteja ym, mitä nyt mieleen tulee. Jos ei ole siis mitään muuta ohjeistusta kuin ”tuotko kasviksia”.
Vaikea antaa vinkkejä kun tiedot oli niin ympäripyöreitä :D ei nyt raakoja kannata viedä olettain että isäntäväki niistä alkaa väsäämään jotain. Valmiiksi sotkettu salaatti tai jotkut grillatut kasvikset, kaikkee ihanaa on saatavilla kuten kesäkurpitsaa, paprikaa, kaaleja, porkkanaa, sipuleita...
Vierailija kirjoitti:
Vaikea antaa vinkkejä kun tiedot oli niin ympäripyöreitä :D ei nyt raakoja kannata viedä olettain että isäntäväki niistä alkaa väsäämään jotain. Valmiiksi sotkettu salaatti tai jotkut grillatut kasvikset, kaikkee ihanaa on saatavilla kuten kesäkurpitsaa, paprikaa, kaaleja, porkkanaa, sipuleita...
Niin. Saat kutsun illanistujaisiin. Kysyt, että voitko tuoda jotain juhliin ja saat vastaukseksi "jotain kasviksia vaikka". Lisätietoja kysyttäessä todetaan, että "yllätä jollain". Eli haluan tietää, miten muut tässä vaiheessa toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Saat kutsun illanistujaisiin. Kysyt, että voitko tuoda jotain juhliin ja saat vastaukseksi "jotain kasviksia vaikka". Lisätietoja kysyttäessä todetaan, että "yllätä jollain". Eli haluan tietää, miten muut tässä vaiheessa toimisi.
Okei, no sitten pitää vaan mennä sen mukaan ettei ole tietoa siitä kuinka pitkään ruokaa on ajallisesti meinattu valmistaa tai millä välineillä sitä tehdään. joku simppeli salaatti tai vaik kaaliraaste niin ei mene säätämiseksi.
Okei. Noniin. Minä sain tuliaisiksi pussin rucolaa ja toisen pussin pinaattia. Voin sanoa, että todellakin yllätyin. Ei mennyt juhlat pilalle sen takia, koska ruuat oli jo valmiiksi suunniteltu. Mietin vain, että miten vieras oli itse ajatellut niitä käytettävän. Kysyinkin sitä, eikä hänellä ollut hajuakaan. Kyseinen ihminen on melko uusi tuttavuus. Jatkossa pyydän hänet tuomaan vain itsensä.
Lähinnä mua siis kiinnosti tietää, miten ihmiset ajattelee tämmöisen "yllätä" -asian. Itse olisin ensin kysynyt, mitä pöydässä on jo tarjolla, etten veisi jotain samaa ja sitten siitä keksinyt jotain helppoa, jota ei tarvitse kuin vain kypsentää tai just joku kylmä kokonaisuus. Varsinkin, kun itse tarjoutuu tuomaan jotain.
Itsetehty coleslawsalaatti varhaiskaalista. Jos grillata meinaatte, myös kokonaiset tomaatit ovat hyviä.
Veisin valmista mutta varmistaisin että sopii menuun
Meillä oli eilen esim panzanellaa ja karibialaista papukastiketta ja chiracha yrttikastiketta.
Sopiva lisuke olisi myös tuore kukkakaali valkosipulikermaviilissä. Törkeän hyvää grillatun lihan tai kalan kanssa. Tai caponata.
Esikypsennettyjä! Raa'at juurekset eivät ole hyvejä grillattuna...
Riippuu varmaan siitä, millainen tapahtuma olisi tiedossa, ja millaisia ihmisiä..