1% mahdollisuus löytää seksitön parisuhde
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/df3d87cd-3aab-49b6-…
1% pareista ilmoittaa etteivät harrasta seksiä ollenkaan. Jos aloittaa parisuhteen, on 99% riski siihen, että joutuu petipuuhiin kumppaninsa kanssa. Minä kuulun vähemmistöön ja minun tehtäväni on melko vaikea...
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen hetero ja rakastun (erittäin harvoihin) miehiin romanttisesti. En kuitenkaan halua seksiä. Olen siis varautunut olemaan loppuelämäni yksin.
Sama.
Sama paitsi olisin valmis harrastamaan seksiä sen verran että lapset saadaan alulle.
Hienoa, että te aseksuaalit ovat löytäneet tämän palstan vertaistukea varten, mutta olisi kiva, jos ette spämmäis ideologiaanne ketjuihin, jotka eivät ollenkaan teitä kosketa. Aseksuaalista on tullut palstan uusi vela.
Jos etsit seuraa aseksuaalina, sinun on ehdottomasti ilmoitettava suuntautumisestasi etukäteen. Muu on harhaanjohtamista.
Kai noistakin suurin osa on aluksi harrastanut. Kerro suoraan, mtä etsit.
"Ensimmäisten parin kuukauden aikana yli puolet, 53 prosenttia, tutkimukseen vastanneista, harrasti seksiä päivittäin tai lähes päivittäin. Kun yhteisiä vuosia on takana viidestä kymmeneen, vain 8 prosenttia pareista harrastaa seksiä päivittäin tai lähes päivittäin"
Melkoinen romahdus. No ei sitten ihme, että niin monelta tuntuvat halut katoavan suhteen edetessä. Taidan olla vähemmistössä, kun minulle seksi useimpina päivinä viikossa on se normaalitila. Monet naiset kyllä sanovat rakastavansa seksiä, mutta aika monen innostus sulaa ensimmäisten kuukausien jälkeen.
Toki täytyy ottaa huomioon, että viiden vuoden jälkeen useimmat parit asuvat yhdessä, ja yhdessä asuminen nyt varmasti heikentää parisuhteen laatua ja etenkin romanttisia ja eroottisia aspekteja. Se ei voi olla näkymättä tuossa tilastossa. Useamman kerran viikkotahti pysyy kyllä erillissuhteessa yllä vuosien ajan, siitä on omaakin kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit seuraa aseksuaalina, sinun on ehdottomasti ilmoitettava suuntautumisestasi etukäteen. Muu on harhaanjohtamista.
Olisi aika kauheaa deittailla jotakuta viikkojen ajan, ennen kuin tämä paljastaisi olevansa aseksuaali. Sama kuin toinen olisi ollut homo. Ei toiselta saa huijata seuraa tuolla lailla.
Aika paljon on pariskuntia joissa nainen on lesbo ja mies homo. Jostain syystä ovat yhdessä vaikka nykyaikana on jo ihan hyväksyttävää hankkia suuntautumisensa mukainen puoliso
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on pariskuntia joissa nainen on lesbo ja mies homo. Jostain syystä ovat yhdessä vaikka nykyaikana on jo ihan hyväksyttävää hankkia suuntautumisensa mukainen puoliso
Mikäs siinä, kunhan ollaan alusta asti avoimia asiasta!
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Ei me tyhmiä olla.
Tosin aseksualeja on erilaisia ja osa harrastaa seksiä, jopa mielellään. He vain eivät halua sitä. Siinä on se ero.
Sitten on seksineutraaleja ja -kielteisiä, tähän ryhmään kuuluvien on pakko kertoa asiasta selväsanaisesti. Silti hekin ovat joskus seksualien kanssa parisuhteissa.
Lisäksi on harmaita, eli joskus saattavat tuntea halua, useimmiten eivät. Sekä demiseksuaaleja jotka tuntevat halua vasta muodostettuaan syvän emotionaalisen yhteyden.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että te aseksuaalit ovat löytäneet tämän palstan vertaistukea varten, mutta olisi kiva, jos ette spämmäis ideologiaanne ketjuihin, jotka eivät ollenkaan teitä kosketa. Aseksuaalista on tullut palstan uusi vela.
Sinähän tässä spämmäät ideologiaasi ketjuun, joka ei kosketa sinua. Kyllä kai aikuinen ihminen saa olla harrastamatta seksiä jos niin haluaa, miten se on sinulta poissa?
Vierailija kirjoitti:
Tosin aseksualeja on erilaisia ja osa harrastaa seksiä, jopa mielellään. He vain eivät halua sitä. Siinä on se ero.
Ei seksuaalisen ihmisen kannalta. Ei kukaan jaksa pidemmän päälle sitä, että kumppani vain suostuu seksiin hänen mielikseen. Jokainen seksuaalinen ihminen haluaa tuntea tulevansa halutuksi.
Miksi se pitää väen vängällä saada se parisuhde? Kun lähtökohtaisesti mies menee parisuhteeseen juuri sen seksin saannin takia ja aseksuaaleja miehiä lienee kohtalaisen pieni määrä. Mahdollisuudet löytää juuri sellainen mies on lähes olemattomat. En viitsisi kiusata itseäni enkä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan hyväksyttävää, paitsi että ihan randomit ohikulkijatkin vittuilevat kun yrität pitää seurustelukumppaniasi kädestä.
Olisi muuten ideaalitilanne minulle, saisin sosiaalisesti hyväksyttävän puolison jonka kanssa viettää ystäväelämää, kumpikin voisi seurustella tahollaan oman sukupuolen romanttisten partnerien kanssa halutessaan, mutta voisin välttää seksielämän, joka nykyisillä traumoilla ei houkuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan hyväksyttävää, paitsi että ihan randomit ohikulkijatkin vittuilevat kun yrität pitää seurustelukumppaniasi kädestä.
Olisi muuten ideaalitilanne minulle, saisin sosiaalisesti hyväksyttävän puolison jonka kanssa viettää ystäväelämää, kumpikin voisi seurustella tahollaan oman sukupuolen romanttisten partnerien kanssa halutessaan, mutta voisin välttää seksielämän, joka nykyisillä traumoilla ei houkuta.
Samat ajatukset. Haluaisin lisää lapsia, mutta nykyinen perhemalli on minulle liian tiivis. Välttämättä minun ei tarvitsisi asua kumppanini kanssa samassa asunnossa edes. Haluaisin mukavaa seuraa matkoille ja keskusteluseuraa myös.
Jopa avoin suhde voisi toimia.
Olenko aseksuaali jos runkkaaminen kiinnostaa silloin tällöin mutta ei seksi oikean ihmisen kanssa?
Miksi ihmisen pitäisi lupautua olemaan kaveri vain yhdelle?
Sama täällä. Olen hetero ja rakastun (erittäin harvoihin) miehiin romanttisesti. En kuitenkaan halua seksiä. Olen siis varautunut olemaan loppuelämäni yksin.