Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset ja miehet jotka eivät halua lapsia

Vierailija
22.06.2019 |

Kertokaa mikä teidät sai päättämään näin? Itse olen päättänyt että lapsia en halua ja nyt täytyisi aika varata kohdun poistoon.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti koskaan tehnyt minkäänlaista päätöstä, lapseton elämä tulee minulle vain ihan luonnostaan.

Toki elän elämäni myös mm. ilman parisuhdetta tai seksiäkään, joten eipä ole vaaraakaan vanhemmaksitulosta.

Vierailija
2/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua synnyttää ja miehet eivät ole hyviä puolisoita saati hyviä isejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvän tähden kohtua poistata sen takia. Naisella kohtu ei ole vain lisääntymistä varten vaan sisäelin joka erittää hormoneja ja tukee vatsaontelon rakennetta. Naiset joiden kohtu on poistettu, tilastollisesti sairastuvat ja kuolevat nuorempina.

Miehellä kivekset ovat pelkästään lisääntymistä varten ja roikkuvat kehon ulkopuolella. Miehellä kivestenpoisto johtaa tilastollisesti pitempään elinikään. 

En kyllä kannata kumpaakaan, vaan ehkäisyn käyttämistä :)

Vierailija
4/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtua ei poisteta siksi, että ei halua lapsia tai kuukautisia, vaan siihen tulee olla lääketieteellinen syy.

Itselleni on tehty sterilisaatio, sillä en lapsia halua. En ole tehnyt mitään päätöstä, vaan lapsen haluamattomuus on samanlainen tunne kuin vaikkapa se, etten halua koiraa, harrastaa kuviokelluntaa tai muuttaa Latviaan. Ihan itsestäänselvä asia vain.

Vierailija
5/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ole koskaan tullut sellaista oloa, että haluaisin nauttia elämästäni vähemmän.

Vierailija
6/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi olisi yhtään samanlainen kuin minä lapsena niin hermo ei kestäisi.

Vierailija
7/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kohtua poisteta sen takia ettet halua lapsia. Sterin voit saada, jos täytät kriteerit.

Vierailija
8/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista.

En pidä kissoistakaan, ja siksi minulla ei ole kissoja.

Vierailija
9/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin nuoruuden avoliitostani ja tajusin, ettei lastenhankinta ole mikään luonnonlaki. Hoivaviettini on heikko ja olen vapaudenkaipuinen luonne. Onneksi löysin kolmekymppisenä tavallani ajattelevan naisen.

Vierailija
10/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan pystynyt perustelemaan, millä tavalla lasten hankkiminen parantaisi elämääni. Ja olen tätä lukuisilta ihmisiltä kysynyt. Minusta on aivan järjetöntä sijoittaa yli 200 000 euroa ja varmasti tuhansia tunteja muutokseen, joka ei ole selvä parannus nykytilanteeseen.

Vierailija
11/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 vuotias ja jo ihan pienenä tyttönä tiesin että lapset eivät ole mun juttu. En voinut ymmärtää niitä ketkä leikki nukeilla äitiä. Ne nuket olivat rumia ja leikki todella tylsää!!?? Se vaan on ollut niin jotain .. tietoa? Jos sitä siksi voi sanoa että ei kiitos. En halua. Ikinä. En pidä edes siskoni lapsista. En mielellään edes halua olla samassa paikassa. Mielestäni he ovat kova äänistä ja noh, rumia. Ja kyllä se vaan totuus on että ei ne kaikki lapset mitään nättejä ole vaikka mitä sanotte.

Vierailija
12/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielenterveys ongelmia ja nautin muutenkin vapaudesta. Olen vasta nyt päässyt opiskelemaan haluamani ammattia. Olen alle 30-vuotias ja hyvin lapsen mielinen. Kumppanini ei myöskään koe tarpeelliseksi saada lasta. Nautimme taiteesta ja kulttuurista.

Vierailija
13/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina inhonnut lapsia niin kuin muutama muukin täällä jo kertoi.

Nukkeleikit olivat ikävää pakkopullaa - joten en niitä lapsena leikkinytkään.

Ja tosiaan itsekin olen pienestä pitäen tiennyt, että en tule koskaan haluamaan lapsia.

Eiköhän tämä pallo ole jo ihan ylikansoitettu, kun ei se kerran pysty ruokkimaan tämänhetkistä populaatiotakaan.

Vierailija
14/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtua ei poisteta siksi, että ei halua lapsia tai kuukautisia, vaan siihen tulee olla lääketieteellinen syy.

Itselleni on tehty sterilisaatio, sillä en lapsia halua. En ole tehnyt mitään päätöstä, vaan lapsen haluamattomuus on samanlainen tunne kuin vaikkapa se, etten halua koiraa, harrastaa kuviokelluntaa tai muuttaa Latviaan. Ihan itsestäänselvä asia vain.

Miksi sinä vihaat latvialaisia? Oletko koskaan ajatellut, kuinka ihanaa se sitten oikeasti on, kun sulla on ihan oma koti Latviassa? Et voi tietää ennen kuin olet muuttanut sinne! Minä tiedän mitä on asua Suomessa, mutta myös tiedän mitä on asua Latviassa! Muutettuani Latviaan elämästäni on tullut paljon merkityksellisempää ja tiedän mitä on todellinen naapurirakkaus, kun on näitä ihania latvialaisia naapureina. Mä voin ymmärtää, että turistina sua voi ärsyttää latvialaiset, mutta ihka oma latvialainen naapuri on aivan eri asia. Kaikki se muuttamisen tuska ja työläys heti unohtuu, kun saa ensimmäisen kerran moikata sitä ihan omaa latvialaista naapuriasi. Ja sä merkitset jotain niille sun naapureillesi, täällä vaan suomalaiset jurottaa ja eivätkä välitä jos kuolleena muumioidut kotisi lattialle.

Ihan varmasti selailet netistä Latviasta asuntojen hintoja, et vain kehtaa myöntää. Kuule kyllä sullakin se latviakuume tikittää, sanokaa mun sanoneeni, hihi. Mäkin joskus kovasti vannoin, etten ikinä Latviaan muuta, mutta täälläpä sitä ollaan <3<3<3 Ikinä en muuttaisi pois!

Vierailija
15/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole päätös, vaan itsestäänselvyys. Puolisoni ehkä joutui tekemään konkreettisemman päätöksen kun laitatti piuhat poikki häiden jälkeen.

Vierailija
16/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole päätös, vaan itsestäänselvyys. Puolisoni ehkä joutui tekemään konkreettisemman päätöksen kun laitatti piuhat poikki häiden jälkeen.

Minulle tuollainen päätös tuli eteen, kun jouduin lopettamaan kymmenen vuotta jatkuneen suhteen tämän vuoksi. En vain millään saanut itseäni haluamaan lapsia tai edes sietämään ajatusta isyydestä.

Vierailija
17/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan mitään päättänyt. Minä vaan olen niin erakko luonne, etten ole koskaan halunnut miestäkään, joten on ollut siitä luonnollinen seuraus ettei lapsiakaan tule. Ja ei ole tarvinnut sterilisaatiota tms koska en harrasta seksiä lainkaan.

Vierailija
18/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä on jo kerrottu niin kohdunpoistoa et todellakaan saa, sterilisaatio voidaan tehdä.

Vierailija
19/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannttaisi tehdä tuota. Voi olla, että kadut jälkikäteen tilannetta. Elämäsi mies voi mennä ohi suun tuon takia.

Vierailija
20/33 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvän tähden kohtua poistata sen takia. Naisella kohtu ei ole vain lisääntymistä varten vaan sisäelin joka erittää hormoneja ja tukee vatsaontelon rakennetta. Naiset joiden kohtu on poistettu, tilastollisesti sairastuvat ja kuolevat nuorempina.

Miehellä kivekset ovat pelkästään lisääntymistä varten ja roikkuvat kehon ulkopuolella. Miehellä kivestenpoisto johtaa tilastollisesti pitempään elinikään. 

En kyllä kannata kumpaakaan, vaan ehkäisyn käyttämistä :)

Naisellahan sisäisten lisääntymiselinten toiminnan on pitkään uskottu lakkaavan vaihdevuosiin. Nykyään ilmeisesti ajatellaan, että jonkinlaista toimintaa on vielä myöhemmälläkin iällä eivätkä munasarjat ja kohtu pelkkää turhaa painoa ja syöpäriski.

Miehellä kivekset ovat tärkein erogeeninen alue peniksen jälkeen, mieshormonien keskeinen lähde ja muutenkin toimintakykyiset koko elämän ajan, kun taas naisen munarauhaset eivät käytännössä ole toiminnalliset kuin tukevaan keski-ikään saakka eikä koristeellista ja esteettistä merkitystä ole kuten miehen elimillä. Se, että jokin osa on kehon "ulkopuolella" on nimenomaan syy olla poistamatta sitä eikä päinvastoin. Ei kukaan sure vaikka munuaisen poistoa jos se ei vaikuttaisi mitenkään terveyteen, mutta nenän tai silmän menettäminen kyllä vaikuttaa identiteettiin muutenkin. 

Jännä että selitän tällaisia asioita aikuiselle.