Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lintujen sirkutus kuuluu sisälle

Vierailija
20.06.2019 |

Eikö ne saa.tanat nuku koskaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on pinna piukalla jos joku sirkutus käy rasittavaksi. Jonkun räkätin tai variksen rätkätyksen ymmärrän käyvän hermoille mutta itseäni pikkulintujen sirkutus ainakin rauhoittaa.

Vierailija
2/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hangossa katsoo hevoset ihmisten ikkunoista sisään. Nuku siinä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudat ikkunasta Olkaa hiljaa

Vierailija
4/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on musiikki liian hiljasella.

Vierailija
5/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Ymmärrän niin kommenttisi. Böndeltä kotoisin oleva mieheni ei saanut stadissanukuttua, koska Meilahteen menevä ambulanssi herätti 17 kertaa yössä ja klo 05 jälkeen raitiovaunut kolkuttelivat kerrostaloasunnon katutasossa.

Sitten minä lähdin böndelle asumaan. Tsiisus miten linnut huutavat koko yön läpi. En saanut nukuttua kesä ja heinäkuussa kun linnut laulavat läpi yön. Vasta syksymmällä lintujen öinen huuto rauhoittui.

Vierailija
6/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat

Vierailija
7/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin kerran linnun sirkutusta. Aattelin että onpas todella kauniin kuulosta. Katoin ulos ikkunasta, niin se olikin vain joku viheltelvä spurgu. :D 

Vierailija
8/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 jatkaa:

Stadissa ratikka tai ambulanssi ei siis häirinnyt meikäläisen unia. Näihin ääniin olin tottunut vuosikymmenten ajan. Mutta ne lintujen huutamiset maalla ovat jotakin ihan hirveää

Vierailija
9/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat on kätevät. Ei kuulu lintujen sirkutus eikä känniläisten örinä.

Vierailija
10/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Ymmärrän niin kommenttisi. Böndeltä kotoisin oleva mieheni ei saanut stadissanukuttua, koska Meilahteen menevä ambulanssi herätti 17 kertaa yössä ja klo 05 jälkeen raitiovaunut kolkuttelivat kerrostaloasunnon katutasossa.

Sitten minä lähdin böndelle asumaan. Tsiisus miten linnut huutavat koko yön läpi. En saanut nukuttua kesä ja heinäkuussa kun linnut laulavat läpi yön. Vasta syksymmällä lintujen öinen huuto rauhoittui.

Muuttakaa tänne niin teistä ei saa kumpikaan unta. Kun ei lentokoneet surisejamurise niin linnut laulelee. Tai sitten läheiseltä tieltä kuuluu suht vilkasliikenteinen autojen ääni.

T: "bönde"

Vierailija
11/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulin kerran linnun sirkutusta. Aattelin että onpas todella kauniin kuulosta. Katoin ulos ikkunasta, niin se olikin vain joku viheltelvä spurgu. :D 

Tuosta muistui mieleen että kerran oltiin nuorina "vähän keitolla" ja siinä kaupungilla pussikaljojemme kanssa pyöriessämme törmäsimme pulsuun joka vihelteli helvetin komeasti ja oikealla nuotilla säkkijärven polkkaa. No me sitten pysähdyttiin siihen juomaan ja kuuntelemaan ja esitettiin biisitoiveita. Pulsu vihelteli tyytyväisenä kun aina toiveen esittäjä antoi jonkun pikkulantin omista vähistä nuorenmiehen varoistaan. Osasi muuten helvetinmoisen repertuaarin eri biisejä viheltää ihan täysin oikealla nuotilla. Tosin kertoi vielä ennen romahdustaan olleensakin musiikkimiehiä.

Vierailija
12/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varis laulaa kauniisti aamuisin. Tykkään kuunnella sitä.

Vierailija
13/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut kuuluvat elämään toisin kuin meluavat raitiovaunut. Linnunlaulu on rauhoittavaa.

Vierailija
14/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minua ei häiritse yhtään, joku vuosi oli ruisrääkkä pellon vieressä ja ikkuna auki. Ei häirinnyt ja nukuin hyvin, se häiritsee kun koirat kylällä haukkuu jokapuolella.

15/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi punakylkirastas lurittelee koko yön. Kärsin välillä unettomuudesta, joten onpahan ainakin lintu seurana. Se aloittaa alkuyöstä ja laulaa pitkälle aamuyöhön tai aamuun asti ihan taukoamatta. Jotain muitakin lintuja on äänessä yöllä. Joskus myöhemmin aamulla aloittaa naakkapesue. Jollain naapurilla on lähistöllä kanoja ja kukko ja se kukkokin kiekaisee välillä. 

Lintujen laulua on ihana kuunnella, mutta joskus on pakko laittaa korvatulpat. 

Vierailija
16/22 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne montaa aikaa enää laula...

Vierailija
17/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeinen ⤵

https://barrett.net

Vierailija
18/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole paljoa juhannuksen jälkeen, kun linnut hiljenevät, suurimmalla osalla on poikaset ja hätäisimmät pesivät ovat sen jälkikasvunsa tehneet ja lähteneet jo takaisin tuonne talvehtimispaikoille eteläiseen Eurooppaan tai Afrikkaan.

Vierailija
19/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamuna rääkyi harakat, monesti satakieli

Vierailija
20/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä ole häiriintynyt lintujen äänistä, mutta yksi vuosi ostin sellaisen sarastusvalo-herätyskellon jossa sai valita herätysääneksi ihanan lintujen sirkutuksen. Se oli aivan mahtava läpi synkän ja ankean talven, kun otin sen käyttöön lokakuussa. Paitsi. Että. Kevääseen mennessä olin aika tehokkaasti ehdollistunut että lintujen laulu = herätys 😁 Heräsin sitten aina neljän kieppeissä siihen rallatukseen. Seuraavaksi talveksi valitsin sammakkojen kurnutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä