Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon mahan turvotuksesta ja pömppömahasta?

Vierailija
20.06.2019 |

Olisiko hyviä vinkkejä? Mitä lämpöisempi sää, sitä pömpömpi maha. Ärsyttävää, kun näytän välillä siltä, kun olisin raskaana! Viimeksi olin 15 vuotta sitten.

En ole ylipainoinen, minulla on itse asiassa vatsalihaksetkin hyvässä kunnossa. En tajua mistä tämä johtuu..

Onko jollekulle muulle tuttu tilanne ja onko joku keksinyt ratkaisua ongelmaan? Kateellisena katselen litteävatsaisia naisia kauniisti istuvine mekkoineen. Itse en viitsi edes mekkoa pukea.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kauneusleikkaukseen.

Vierailija
2/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile fodmap-ruokavaliota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ja vehnä minimiin

Vierailija
4/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapokkaat pois ja viljat

Vierailija
5/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alkoholi esim. piriin tai opiaatteihin.

Vierailija
6/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile fodmap-ruokavaliota!

Googletin, kiitos! Täytyy kokeilla. Vältettävien ruoka-aineiden listalla on runsaasti kaikkea, mitä syön päivittäin..

Vierailija
7/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fodmapia minäkin ajattelin ekana. Sitä jonkin aikaa ja sitten yksitellen kokeilet, voitko palauttaa jotain ruokavalioosi. Kuumilla keleillä kannattaa juoda tosi paljon vichyä, se saa nesteen kehosta liikkeelle ilman, että tulee suolovajausta. Toki hiilihapot saattaa myös turvottaa.

Vierailija
8/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fodmapia minäkin ajattelin ekana. Sitä jonkin aikaa ja sitten yksitellen kokeilet, voitko palauttaa jotain ruokavalioosi. Kuumilla keleillä kannattaa juoda tosi paljon vichyä, se saa nesteen kehosta liikkeelle ilman, että tulee suolovajausta. Toki hiilihapot saattaa myös turvottaa.

Kiitos! Testaan!

Ap

Vierailija
9/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma ja on ollut aina. Kun katson lapsuuskuvianikin, niin olen tikkulaiha ja pömppövatsa. Nuorena ennen lapsia painoin 50-52 kg ja olen 170 cm pitkä ja maha oli kuin puolessa välissä raskautta. Nyt iän myötä maha aina vain kasvaa, kaikki läski kertyy mahaan, en ole vieläkään ylipainoinen: 64 kg, mutta en uskalla edes mitata vyötärönympärystä. Aamulla pömppö on pienempi, joten ei se kokonaan läskiä ole, vaan turvotusta osa.

Olen kokeillut kaikkea: laktoositonta, gluteenitonta, maidotonta, lihatonta, vegaanista, sokeritonta, viljatonta, vhh:ta, enemmän raakaravintoa, vähemmän raakaravintoa, ilman hedelmiä, maitohappobakteereja ruuasta ja purkista. Olen yrittänyt etsiä syyllistä yksittäisistä ruoka-aineista, kuten kaalikasvit, palkokasvit, sipulit. Mikään ei ole auttanut pätkääkään. Keliakia on tutkimuksilla suljettu pois kaksi kertaa. Mitään vikaa ei ole löytynyt mistään. Inhottavaa ja ärsyttävää. Liikun paljon, ei vaikutusta, vatsalihakset on kunnossa, ei vaikutusta. Ainoa, josta on ollut hieman apua, on lymfaterapia, mutta sen vaikutus kestää pari päivää, eikä mulla ole varaa käydä parin päivän välein ko. hoidossa.

Taidamme siis ap olla samassa veneessä.

Vierailija
10/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vehnä on pahin turvottaja.

Vierailija
11/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haihdutan ne hiilihapot avonaisessa kannussaaina, juon paljon mineraalivettä.

- eri

Vierailija
12/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ongelma ja on ollut aina. Kun katson lapsuuskuvianikin, niin olen tikkulaiha ja pömppövatsa. Nuorena ennen lapsia painoin 50-52 kg ja olen 170 cm pitkä ja maha oli kuin puolessa välissä raskautta. Nyt iän myötä maha aina vain kasvaa, kaikki läski kertyy mahaan, en ole vieläkään ylipainoinen: 64 kg, mutta en uskalla edes mitata vyötärönympärystä. Aamulla pömppö on pienempi, joten ei se kokonaan läskiä ole, vaan turvotusta osa.

Olen kokeillut kaikkea: laktoositonta, gluteenitonta, maidotonta, lihatonta, vegaanista, sokeritonta, viljatonta, vhh:ta, enemmän raakaravintoa, vähemmän raakaravintoa, ilman hedelmiä, maitohappobakteereja ruuasta ja purkista. Olen yrittänyt etsiä syyllistä yksittäisistä ruoka-aineista, kuten kaalikasvit, palkokasvit, sipulit. Mikään ei ole auttanut pätkääkään. Keliakia on tutkimuksilla suljettu pois kaksi kertaa. Mitään vikaa ei ole löytynyt mistään. Inhottavaa ja ärsyttävää. Liikun paljon, ei vaikutusta, vatsalihakset on kunnossa, ei vaikutusta. Ainoa, josta on ollut hieman apua, on lymfaterapia, mutta sen vaikutus kestää pari päivää, eikä mulla ole varaa käydä parin päivän välein ko. hoidossa.

Onko tutkittu ärtyvän suolen oireyhtymä?

Vierailija
13/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta 10 kiloa. Varmasti on jo pienempi. Mitään turvotusta se ei ole, vaan läskiä.

Vierailija
14/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga auttaa! En itsekään tajunnut ennen tuon lajin aloittamista, miten kuljin selkä notkolla ja lantio eteenpäin kallistuneena. Pömppis katoaa heti kun saa ruodon suoraksi, siten että häntäluu osoittaa suoraan alaspäin. Jooga pistää myös ilmat ja nesteet liikkeelle.

Vierailija
15/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat pois. Vichy on turhan hapokas. Onko joskus ollut sectio josta on jäänyt vatsalihasten erkauma

Vierailija
16/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tutkittu ärtyvän suolen oireyhtymä?

On. Varmaan kaikki mahdollinen; sappi on ultrattu, kilppariarvot mitattu, verenkuva otettu, ulostenäytteitä, tähystyksiä ja mitä lie, en edes muista, kun on tutkittu niin monta kertaa viimeisen 30 vuoden aikana. En enää edes mene lääkäriin, en usko sieltä apua saavani. Jos jostain saan apua, se on joko joku ihmejuttu, joka tulevaisuudessa keksitään tai luontaishoito. Tai sitten vain olen pallomaha koko ikäni. 

Vierailija
17/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit ja liika suola pois. Turvotus lähtee sillä ainakin mulla parissa päivässä.

Vierailija
18/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fodmap-ruokavalio on hankala hedelmien osalta. Moni on allerginen juurikin sitrushedelmille ja mansikoille (ja kiiville sellaisetkin, jotka eivät ole allerginen millekään muulle). Puolukat ja karpalot puolestaan ovat liian happamia. 

Vierailija
19/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pömppis katoaa heti kun saa ruodon suoraksi

Ei sulla sitten mitään kunnon pömppistä olekaan, jos se noin helpolla häviää. 

Vierailija
20/24 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pömppis katoaa heti kun saa ruodon suoraksi

Ei sulla sitten mitään kunnon pömppistä olekaan, jos se noin helpolla häviää. 

Tämä siis vaatii säännöllistä harjoittelua, en tarkoittanutkaan että tapahtuisi välittömästi, kun suoristaa selkänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan