Ystävä sanoi, oli oikein että menetin pienen lapseni
Pieni tyttäreni kuoli kehtoon nukkuessaan. Kerroin asiasta lähimmille ihmisille ja jotain kautta tämä tieto oli vuotanut tälle ystävälleni. Ei hän ole oikein koskaan osannut olla iloinen puolestani, mutta tämä oli jo liikaa. Mitään perustelua en saanut kun itkien kysyin miksi hän sanoi jotain niin kamalaa. Myöhemmin sain viestin "Mieti sitä mitä sanoin" Nyt en tiedä miten minun tulisi olla ja käyttäytyä kun näen hänet seuraavan kerran.
Kommentit (21)
Älä näe häntä enää. Miksi sinun pitäisi? Ystävien kuuluu tukea surussa, ei vääntää veistä avohaavassa.
Ystävä?
En olisi tuollaisen ihmisen kanssa enää missään tekemisissä.
Osanottoni menetykseenne!
Välit poikki tuollaisen "ystävän" kanssa. Vaikka kuinka olisi paha olla itsellään, noin ei voi koskaan sanoa toiselle.
Ei tuo ole ystävä vaan sairas narsisti.
Mua lohdutettiin surussa: "jäihän sulle vielä kolme lasta".
Hurjasti voimia ap!
Ei tuollainen ihminen ole ystävä, vaan kammottava kylmäsydäminen ilkimys. Älä enää ota mitään yhteyttä häneen, laita numerokin estoon.
Syvä osanotto suruusi. Yritä löytää vertaistukea. Älä jää yksin vaikka osa ihmisistä onkin niin kauheita todella.
Ja hän käytti nimenomaan juuri noita sanoja? Eikä esimerksi, että "niin oli tarkoitus tapahtua"? Niin kohtu- kuin kehtokuolemille on usein ihan luontainen syy, lapsi ei ole elinkelpoinen.
Juu ei. Oman hyvinvointisi takia karsi tuollaiset idiootit elämästäsi. Tuollaista ei kuule aidon ystävän suusta.
Vierailija kirjoitti:
Ja hän käytti nimenomaan juuri noita sanoja? Eikä esimerksi, että "niin oli tarkoitus tapahtua"? Niin kohtu- kuin kehtokuolemille on usein ihan luontainen syy, lapsi ei ole elinkelpoinen.
Ketä noikaan sanat helpottaa noin järkyttävässä menetyksessä? Olkoon kuolin syyt kuinka luonnolliset, niin se tuska on aivan käsinkosketeltavissa silloinkin. Ei se lievitä menetystä mitenkään.
Osanotto <3 Ja älä mieti noin julmia sanoja yhtään pidempään kuin pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä noikaan sanat helpottaa noin järkyttävässä menetyksessä? Olkoon kuolin syyt kuinka luonnolliset, niin se tuska on aivan käsinkosketeltavissa silloinkin. Ei se lievitä menetystä mitenkään.
Lohduttaa sellaista, joka syyttää lapsensa kuolemasta itseään.
"Joo mietin just, ettet ole mikään ystävä, etkä edes päästäsi terve. Pysy erossa perheestäni"
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ystävä vaan sairas narsisti.
Ot mut 98 - 99% todennäköisyydellä kuitenkaan ei ole koska narsistinen persoonallisuushäiriö on harvinainen.
Ennen vanhaan tuollaista ystävää kuin ap:lla oli sanottiin huonokäytöksiseksi mulkuksi eikä siinä sen kummempaa lääketieteellistä diagnoosia tarvittu.
Miksi ihmeessä AV-mammoilla on tällaisia "ystäviä"? Ihan käsittämättömiä aloituksia näkee välillä. Itse olisin sanonut tuollaiselle henkilölle suorat sanat ja poistaisin hänet elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä AV-mammoilla on tällaisia "ystäviä"? Ihan käsittämättömiä aloituksia näkee välillä. Itse olisin sanonut tuollaiselle henkilölle suorat sanat ja poistaisin hänet elämästäni.
Koska tänäkin on keksitty tarina
Vierailija kirjoitti:
Mua lohdutettiin surussa: "jäihän sulle vielä kolme lasta".
Hurjasti voimia ap!
Se on ihan hyvä sanoa ääneen. Julkisuudessa on myös ollut juttuja vanhemmista, jotka ovat lakanneet välittämästä elossa olevista lapsistaan, koska ovat vajonneet surun syövereihin menetetyn lapsen vuoksi.
Sairasta. Valtavasti jaksamista Sinun suruaikaasi ja tuollaiseen "ystävään" en pitäisi enää mitään yhteyttä.
No minun veljeni 8v tyttö kuoli, mitä siihen on verrattuna joku 1v?
Miksi sinun pitäisi nähdä häntä enää koskaan??