Pojalle nimeksi Luoto?
Onko liian outo mielestänne? Aalto on toinen vaihtoehto, mutta mahtaako olla liian feminiinisen kuuloinen.
Tyttö jos olisi tullut niin nimeksi olisi laitettu Meri tai Tuuli.
Muitakin luontoaiheisia pojan nimiä saa ehdottaa.
Kommentit (365)
Jorpakko olis kans räikeä nimi kun kerta sellaisen tahdotte.
Lapsi toki kärsii nimestään mutta sillä ei ilmeisesti ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Luotolle pikkusiskon nimeksi sitten sopisi hyvin Laina.
Ja vielä tietenkin Otto ja Pan(u) o
Vierailija kirjoitti:
Pyry ja Tapio on molemmat kivoja nimiä. Mieluiten antaisin kuitenkin jollain tapaa mereen/veteen/saaristoon liittyvän nimen. Saattaa johtua omasta kotikaipuusta näin muualle joutuneena saariston kasvattina.
Ahti. Turisas.
Larsmo på svenska i österbotten
Myrsky on käytössä oleva nimi, olen yhdellä pojalla kuullut ja sopii tuohon aloituksen meriteemaan. (vaikkakin vanha aloitus)
Luoto on niin haastava taivutettaessa, että en laittaisi. Mites olis Puro?
Minusta Aalto olisi hienonpi nimi. Ihan jo sen vuoksi, että Luoto on tosiaan vähän hankala taivuttaa kuten joku jo huomasi. Aalto taipuu paremmin. Toki riippuu sukunimestäkin, mielestäni etunimen täytyy sopia etunimeen. Aalto Virtanen olisi hauska :D
Miksi pitää keksiä outoja nimiä? Haluaisitko itse olla nimeltäsi Luoto? Hyi hitto että hävettäisi olla joku teennäinen Luoto tai Aalto. Naurettavaa.
Mistä tämä erikoisuudentavoittelu juontaa juurensa? Onneksi ihmiset ovat havahtuneet siihen, kuinka naurettavia ovat nämä c-kirjaimella kikkaillut nimet. Niiden aikakausi on onneksi ohi.
Luoto on minulle sukunimi. Oli 1960-luvulla kansakoulussa samalla luokalla tuon niminen eräs outo tyyppi...
Mulle myös Luoto on sukunimi. Tuon nimen kuullessa tulee mieleen eräs erikoinen aggressiivisuuteen taipuvainen ihminen..
Siinäpä on sitten lopuillekin nimet. Myrsky, Luoto ja Maija.
Mistä nää liian erikoiset hippinimet keksitään? Anna ihan ihmisen nimi ettei mene valinta Karille.