Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klinefelterin oireyhtymä ja asperger? Onko niissä yhteisiä piirteitä?

Vierailija
19.06.2019 |

Olen huomannut, että monilla as henkilöillä on samoja ulkoisia ominaisuuksia kuin klinefelterin oireyhtymässä. ..

Vai voivatko nämä kaksi sekottua!?

Omassa suvussani on ihan sata varmasti asperger miehiä (ei vain ole diagnosoitu)
Ja heillä on myös samoja ulkonäöllisiä piirteitä kun taas klinefelterin oireyhtymässä..

Eli siis voivatko nämä kaksi oireyhtymä sekoittua vai onko näissä samanlaisia piirteitä?

Mun sukuni miehet ovat lyhyitä, mutta pitkäraajaisia. Ikäistään nuoremmilta näyttäviä ja jotenkin ulkoiset pirteet uppoavat kehon sisään. Tosi vaikee selittää. Siis esim leuka on olematon ja jää jotenkin taakse katsottuna muusta kasvoista.
Silmät melko suuret ja hiukset todella paksut. Hiusraja on todella matala ja ikään kun hukuttaa kasvot noiden hiusten taa.

Yhdelläkään suvun miehellämmre ei ole näkyvää aatamin omenaa. Monella tosi nuorekas ja poikamainen ääni vaikka ovat jo kaiki yli 40 vuotiaita.

Eli siis mistähän syndroomassa tästä nyt on kyse? Ihan mielenkiinnosta mietin :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon törmänny tuommosiin miehiin. Ovat usein jotenkin epämiehekkäitä myös käytökseltään. Ikään kuin sukupuoli identiteetti ei olisi kehittynyt ollenkaan..

En kylläkään tiedä, että mistä tuossa on kyse.

Vierailija
2/4 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös klinefelter ole kromosomipoikkeama (XXY), aspergereilla normaalit kromosomit (XY)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger ja klinefelterin oireyhtymä ovat ihan eriasiat. Mutta välillä on tapauksia jolloin klinefrlterin oireyhtymää sairastavaa luullaan asperger henkilöksi sillä niissä on yhteisiä piirteitä . Kuitenkin yhteiset piirteet näkyvät lähinnä psyykkisellä puolella.

Vierailija
4/4 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi