Toimin opettajana viitisen vuotta ja tässä lopputulos
Olen lisääntymisiässä oleva nainen ja haaveilin omasta perheestä, kuten monet muutkin. Ammatissa on kuitenkin näyttänyt lasten raadollisuuden. Sinne katosi halut hankkia jälkikasvua ja vaaleanpunaiset lasit katosi. Ehkä olisi pitänyt hankkiutua 20-vuotiaana vahingossa raskaaksi niin minulla olisi perhe. Nyt sitä ei kyllä tule.
Kommentit (34)
Yh plus yksi lapsi on järkevä valinta.
Kaikkein viisainta on olla ilman!
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän poikaystävän saisi sijaiseksi kouluun? 😏
Poikaystävän vauvakuumeen karkoitustako harkitset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä juuri! Ja muitakin ideoita vauvakuumeen karkottamiseksi otetaan vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Yh plus yksi lapsi on järkevä valinta.
Kaikkein viisainta on olla ilman!
Niin se on.
Kun menee ulkomaille, ei tarvitse maksaa muista kuin itsestään,.
Ei tarvitse maksaa ruokaa, vettä... eikä muitakaan menoja kuin itsensä verran.
Saattaa myös olla hiljainen ja tyhjä vanhuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä juuri! Ja muitakin ideoita vauvakuumeen karkottamiseksi otetaan vastaan!
#vainnainenvoisanoanäin
Vaikka lapsensaanti rasittaa yhteiskuntaa, on hän kuitenkin painonsa arvoinen rakkautta, jatkuvuutta ja onnea.
Miksi yleensäkkään annoit paljaalla, jos kerran et halunnut paksuksi??
Aika lutkamaista minun mielestäni!
Minusta on aika kummallista ilmoittaa olevansa kyvytön äidiksi ihan tuosta vaan, viiden vuoden opettajakokemuksen perusteella, koska lapset käyttäytyvät eri tilanteissa hyvinkin eri tavalla.
Ap, jos olet tuota mieltä, ole.
Onnea jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan suoraan sanottuna olen liian mukavuudenhaluinen siihen, että jaksaisin pyyhkiä lasten jälkiä jatkuvasti, kuunnella sitä huutoa ja itkua, järjestellä ties mitä "hauskaa tekemistä" jne. Parempi vain olla lisääntymättä. Varsinki kun nykyään lastenkasvatus on taitolaji kaiken addiktoivan elektroniikan ja tuomitsevien äityleiden keskellä
Jos lapsen jälkiä on koko ajan pyyhittävä ja sille täytyy keksiä jotakin tekemistä, oi, vieläpä hauskaa tekemistä, on kasvatus mennyt lievästi sanottuna päin honkia.
Kasvatuksellisessa (ja monessa muussakin mielessä) on oikein hyvä olla yhden lapsen yksinhuoltaja: lapsi itsenäistyy melko nuorena, oppii olemaan yksin, jopa nauttii yksiolosta eikä vaadi mitään tekohauskaa sirkustirehtööriä keksimään hassuja juttuja, koska yksin ollessa mielikuvitus kehittyy varsin hyviin yksilösuorituksiin, mitä hauskuuteen/ tylsyyden poistoon tulee.
Addiktoivan elektroniikan kanssa oppii elämään eikä äityliinien juttuja kannata ottaa aina vakavasti.
Ihan vilpittömästi ihmettelen, että tätä kirjoitusta on alapeukutettu. :)
Ettei ole ilmeisesti saaneet kokea yksihuoltajavanhemmuuden ihanuutta, vaan väkisin irvissä suin olette parisuhteessa 2-3 lapsen kanssa ettekä koskaan pääse esim. ulkomaille, kun raha ei riitä???
Miksi olet yksinhuoltaja?
Yh- contra paska parisuhde.
Onneksi olen yh.
Itse valitsit. Turha itkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan suoraan sanottuna olen liian mukavuudenhaluinen siihen, että jaksaisin pyyhkiä lasten jälkiä jatkuvasti, kuunnella sitä huutoa ja itkua, järjestellä ties mitä "hauskaa tekemistä" jne. Parempi vain olla lisääntymättä. Varsinki kun nykyään lastenkasvatus on taitolaji kaiken addiktoivan elektroniikan ja tuomitsevien äityleiden keskellä
Jos lapsen jälkiä on koko ajan pyyhittävä ja sille täytyy keksiä jotakin tekemistä, oi, vieläpä hauskaa tekemistä, on kasvatus mennyt lievästi sanottuna päin honkia.
Kasvatuksellisessa (ja monessa muussakin mielessä) on oikein hyvä olla yhden lapsen yksinhuoltaja: lapsi itsenäistyy melko nuorena, oppii olemaan yksin, jopa nauttii yksiolosta eikä vaadi mitään tekohauskaa sirkustirehtööriä keksimään hassuja juttuja, koska yksin ollessa mielikuvitus kehittyy varsin hyviin yksilösuorituksiin, mitä hauskuuteen/ tylsyyden poistoon tulee.
Addiktoivan elektroniikan kanssa oppii elämään eikä äityliinien juttuja kannata ottaa aina vakavasti.
Ihan vilpittömästi ihmettelen, että tätä kirjoitusta on alapeukutettu. :)
Ettei ole ilmeisesti saaneet kokea yksihuoltajavanhemmuuden ihanuutta, vaan väkisin irvissä suin olette parisuhteessa 2-3 lapsen kanssa ettekä koskaan pääse esim. ulkomaille, kun raha ei riitä???
Miksi olet yksinhuoltaja?
Yh- contra paska parisuhde.
Onneksi olen yh.
Itse valitsit. Turha itkeä
Höpönhöppänä.
Itse valitsit?
Senkö, että puoliso olikin epäsopiva ja alkoi käydä vieraissa tai juoda tolkuttomasti alkoholia??
---
Onneksi olen yh minäkin.
Onneksi en ole tilivelvollinen, saan lapselleni passin ja lähes kaiken ilman jonkun "virkaheiton" lupia.
Ainut hankaluus on se, että moniin maihin matkustattaessa täytyy olla toisenkin vanhemman lupa, vaikkei Suomen lain mukaan täydy.
Ei haittaa :) voithan luovuttaa munasolusi perhettä toivovien käyttöön.