Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäättekö ajatuksesta, että ystävienne miehet lukevat viestejä ystävänne puhelimesta/whatsapista/facesta?

Vierailija
19.06.2019 |

Otsakkeessa selkeä kysymys. Te jotka olette sitä mieltä, että puolisolla ei saa olla puhelimessa mitään salattavaa parisuhteessa ja pyydettäessä olisi se näytettävä niin mitä pidätte siitä ajatuksesta, että ystävän mies iltahuvikseen lukee viestejäsi samalla kun ystäväsi katsoo vieressä hömppäsarjaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä sellaisia viestejä joita muut ei saisi lukea. 

Vierailija
2/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähetä sellaisia viestejä joita muut ei saisi lukea. 

T. Hieno ja Paremminkäyttäytyvä ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Lähetän ystävälle viestin ja ystävän mies menee ystäväni puhelimesta sen lukemaan? Kuinka vanhoja oikein olette, eikö toi oo aika teiniä.

Vierailija
4/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kyllä haittaa. En lähetä mitään salaisia tai luottamuksellisia viestejä kenellekään kirjallisessa muodossa. Tällaiset asiat käsitellään kasvotusten. Viestini ovat yleensä lyhyitä ja asiallisia, ehkä jotain lomakuulumisia lukuunottamatta.

Vierailija
5/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa se, että ystäväni puoliso näkee mun kirjoittaman viestin. Mutta ajatuksena se, että jonkun ystävän puoliso lähtökohtaisesti lukee läpi hänen saamansa viestit, on ahdistava, ja toivon, että kenelläkään ystäväpiirissäni ei sellaista suhdetta ole.

Mun mies pyytää joskus automatkalla lukemaan hänelle ääneen erään WA-ryhmän viestejä (jo joskus muitakin viestejä), mutta en mä kyllä mitenkään lähtökohtaisesti lue mitään hänen viestejään eikä hän minun.

Vierailija
6/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Lähetän ystävälle viestin ja ystävän mies menee ystäväni puhelimesta sen lukemaan? Kuinka vanhoja oikein olette, eikö toi oo aika teiniä.

Ainakin toisen ketjun mukaan juuri naiset ovat sitä mieltä, että ei parisuhteessa voi olla mitään niin salattavaa etteikö toisen puhelinta saisi käyttää. Ja "vahingossa" jos lukee viestejä niin ei pitäisi haitata.. Jos mies pitää puhelinta täysin omanaan, on hän luultavimmin pettämässä.

Vierailija
7/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä haittaa. En lähetä mitään salaisia tai luottamuksellisia viestejä kenellekään kirjallisessa muodossa. Tällaiset asiat käsitellään kasvotusten. Viestini ovat yleensä lyhyitä ja asiallisia, ehkä jotain lomakuulumisia lukuunottamatta.

Asiallisia? Kuvittelet ilmeisesti olevasi parempi ja asiallisempi ihminen kuin sellainen joka viestittelee arkaluontoisempia viestejä?

Vierailija
8/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisia? Kuvittelet ilmeisesti olevasi parempi ja asiallisempi ihminen kuin sellainen joka viestittelee arkaluontoisempia viestejä?

En kuvittele mitään. Jokainen saa tehdä niin kuin parhaaksi näkee. Eräs tuttavani joutui oppimaan kantapään kautta, ettei mitään loukkaavia viestejä kannata lähettää sähköpostilla. Tämän jälkeen olen itsekin aina miettinyt, mitä kirjoitan, ja kestävätkö tekstini ns. päivänvaloa. Kukin tyylillään.

Vierailija
9/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei haittaa, koska en kerro luottamuksellisia asioita viesteillä. Mutta onhan se ajatuksena aika ärsyttävä, että jonkun puoliso käyttää meidän välisiä keskusteluja ajanvietteenään, ja huvikseen lueskelee toisten viestejä. Ei ne viestit mitään julkisia huvittelutarinoita ole.

Vierailija
10/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin toisen ketjun mukaan juuri naiset ovat sitä mieltä, että ei parisuhteessa voi olla mitään niin salattavaa etteikö toisen puhelinta saisi käyttää. Ja "vahingossa" jos lukee viestejä niin ei pitäisi haitata.. Jos mies pitää puhelinta täysin omanaan, on hän luultavimmin pettämässä.

On yksi asia salailla puhelimen käyttöä, ja toinen asia pyytää yksityisyyttä. Salailulla tarkoitan esim. että menee toiseen huoneeseen käyttämään puhelinta, eikö suostu antamaan edes ylimalkaisia tietoja siitä, minkä takia. Mä en pyydä lukea ihmisten viestejä tms., mut jos henkilö käyttäytyy oikeesti salailevasti, niin kyllä olettaisin, että sillä on jotain salattavaa.

Vierailija
11/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo hyppäys, että nyt pitäisi jo ystävien kumppanitkin päästää niitä lueskelemaan. Mutta ei kai siinäkään periaatteessa ole ongelmaa, ellei keskustelu satu olemaan arkaluontoinen. Jos pystyisin puhumaan kasvotusten sen asian tämän kaverin puolison läsnäollessa, niin ihan sama vaikka hän sen viesteistä lukisi.

Vierailija
12/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, mä en saanut kyllä tällaista käsitystä tästä. On vähän eri asia piilotella ja salailla kuin se, että aikuinen ihminen kyttää puolisonsa viestejä ja muka "huvikseen" lukee toisen viestiketjuja...Kyllä meillä kumpikin SAA lukea toisten viestejä, mutta en ole tullut tilanteeseen jossa haluttaisi toisen yksityisyyttä loukata. Siis myös sen viestittelevän kaverin yksityisyyttä.

Vierailija
13/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa se, että ystäväni puoliso näkee mun kirjoittaman viestin. Mutta ajatuksena se, että jonkun ystävän puoliso lähtökohtaisesti lukee läpi hänen saamansa viestit, on ahdistava, ja toivon, että kenelläkään ystäväpiirissäni ei sellaista suhdetta ole.

Mun mies pyytää joskus automatkalla lukemaan hänelle ääneen erään WA-ryhmän viestejä (jo joskus muitakin viestejä), mutta en mä kyllä mitenkään lähtökohtaisesti lue mitään hänen viestejään eikä hän minun.

Näin juuri, olen täysin samaa mieltä.

Usein käy myös ilmi, että kaveri jolle olen lähettänyt viestiä on jutellut puolisonsa kanssa asiastani kun kaverin puoliso kommentoi minulle asiaa tai jutellessa sanoo tietävänsä jo asiasta. Ei haittaa yhtään, luotan ystävieni harkintakykyyn. Jos on jotain ehdottomia salaisuuksia niin sanon sen erikseen.

Vierailija
14/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme 43 ja 53 vuotiaita ja puolin toisin huutelemmme toisillemme voisitko katsoa tulleen viestin.

Vierailija
15/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman äreä sukupuoliperusteinen yleistys tuli tehtyä. Siellä on useampikin nainen kommentoinut olevansa tuota vastaan, mutta sinähän sitä et toki "muista".

Vierailija
17/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme 43 ja 53 vuotiaita ja puolin toisin huutelemmme toisillemme voisitko katsoa tulleen viestin.

Toinen vanhemmistani (+65v) on tehnyt tuota alle viiskymppisestä lähtien. Lukee kaikki saamansa viestit ääneen riippumatta siitä ovatko yksityisiä vai ei, tai ketä on kuulemassa. Eipä tule lähetettyä viestejä enää.

Vierailija
18/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa joillakin, kun kaikki vähänkin arkaluontoisempi voidaan jutella kasvotusten. Itselläni ystävät ovat ympäri maata ja osa ulkomailla, ei siis voisi keskustella mitään muuta kuin jotain hyvää päivää kirvesvartta -viestejä. Itselleni on siinä tapauksessa sama lopettaa koko ystävyys.

Ja ei, en tykkää yhtään ajatuksesta että minun viestini ovat myös ystävieni puolisoiden luettavissa. Eräälle läheiselle ystävälle olen lopettanut viestittelyn kokonaan kun kerran näin ystäväni miehen ottavan ystäväni puhelimen googlatakseen jotain asiaa. Tunnen luottamukseni petetyksi, en suuremmin pidä tästä miehestä ja inhottaa ajatella mitä kaikkea olen ystävälleni viestillä avautunut, tietämättä että hänen puhelimensa saattaa olla hänen miehensä kädessä juuri silloin. 

Vierailija
19/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerro kenellekään (en viestillä, enkä kasvotusten) sellaisia asioita, joiden en halua levitävän yleiseen tietoon. Olen ehkä ollut onnekas, kun ei ole elämässä ollut sellaisia vastoinkäymisiä, joista olisi ollut tarvetta jutella jonkun kanssa, mutta en olisi halunnut sen yleisempään tietoon leviävän. Toki mulla esim. jotain intiimivaivoja joista en halua muiden tietävän, mutta eipä ole tullut tarvetta kertoa ystävillenikään, että "mulla on bakteerivaginoosi".

Vierailija
20/28 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ystävää on tehnyt luottamuksellisuudestaan pelkkää tyhjää lätinää sortumalla tähän. Molempien miehet nykyisin eksiä. Kummatkin seurustelleet ennenkin, eli ei ollut siitä kiinni että "ensirakkaus tulee ja vie aivotkin". En ymmärtänyt silloin, en ymmärrä edelleenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän