Keskeisin aihe:juhannusjuomat. Kaveri tarjoaa kotiviiniä??
Me viemme mukanamme useita sortteja Viinejä, joku väkevä, campari ja joku likööri , niiden tavalliseten kalja- ja lonkerolaatikon lisäksi.
Oluet ja lonkerot menee heti käyttöön.
Mutta muuta juotavaa pihi isäntä nostelee pöytään itse tekemiään valkoviinejä. Jos niitä voi viiniksi sanoa.
Säästää merkkijuomat omaan käyttöön.
No tönä vuonna ei onnistu. Me laitetaan ne meidän tuomat, kunnolliset juotavat heti pöytään ja korkataan joka pullo. Kaikista juodaan ja kaikille tarjotaan niistä heti ,ennenkuin muut on saaneet ruuat kellariin.
Eipä voi teeskennellä että ”ai mä unohdin ne ihan” tai ” no otetaan nyt nämä ensin kun on jo avattu” .
Tänä vuonna en saa päänsärkyä niistä itse liotetuista litkuista.
Muuten kivoja ihmisiä ja upea järvipaikka. Mutta kun on pihi eikä ikinä matkustele, että voisi edes taxfreenä edullisemmin ostaa, niin tarjoilut on sitten tätä. Nyt se muuttuu.
Kommentit (9)
Juomat ovat keskeisessä roolissa kyllä myönnetään.
Kun kerrankin on vapaata enemmän kuin se viikonloppu, niin tasan sitä selvänä vietä kuin viimeisen päivän. Tämä on niin päivänselvä asia kuin olla voi kaikille muille, paitsi jollekin uskovaisille.
Kuulostaa alkoholismilta. Joka tapauksessa, on ihan ok sanoa "avataan ne meidän tuomat kans, mitä niitä säästelemään". Tai vielä parempi, sen kun käytte itse hakemassa pullot säilytyksestä ja avaatte, ei sitä tarvitse muilta kysellä.
Älkää luovuttako juomia ollenkaan isäntäväelle vaan hakekaa vaan omasta kätköstä pullo kerrallaan pöytään sitä mukaa kun niitä tyhjenee. Näin toimin itse appivanhempien mökillä. Muuten lopputulos on se taas että ostamani 20 euroa/pullo viinit säästetään itselle ja yhdessä juodaan kyykkyviiniä joka vieläpä loppuu kesken.
En joisi tippaakaan mitään kotiviinejä ja sanoisin jo hyvissä ajoin niitä tyrkyträville, että juokaa ihan itse litkunne, muille ei niitä tarvitse tarjota ja niitä edes viiniksi kutsua.
Tai tarjoa sinä käynyttä kotona tehtyä simaa, yhtä myrkkyä sekin.
No ei ketään voi pakottaa juomaan sellaista viiniä josta tulee päänsärkyä. Itselleni tulee jo yhdestä punaviinilasillisesta kamala päänsärky, joten en sitä sitten juo ikinä. Sitä vähän ihmettelen, että miksi te tuotta juomat isäntäväen juhannusjuhliin? Vai onko se sovittu tuonjako? Jos on, niin todella kummallista että teidän tuomat juomat piilotetaan muilta vierailta ja sitten kuitenkin juodaan sitä kotiviiniä.
Vain juopoille on juhannuksena keskeisintä viinat ja viinit.
Vierailija kirjoitti:
Älkää luovuttako juomia ollenkaan isäntäväelle vaan hakekaa vaan omasta kätköstä pullo kerrallaan pöytään sitä mukaa kun niitä tyhjenee. Näin toimin itse appivanhempien mökillä. Muuten lopputulos on se taas että ostamani 20 euroa/pullo viinit säästetään itselle ja yhdessä juodaan kyykkyviiniä joka vieläpä loppuu kesken.
Juuri näin! Tämä on tapahtunut meillekin! Nimenomaan appiukon tarjoilut. Konjakit ruuan päälle tarjoillaan niin, että ensin haetaan nurkkakaapin avain (??kyllä, se on lukossa), sitten otetaan konupottu esiin, ihan hyvää konjakkia kyllä. Lasit ei suinkaan ole aromilaseja, vaan sormustimen kokoisia snapsilaseja. Niihin saadaan ehkäpä 1,5cl juomaa. Minun, naisen, kohdalla epäröidään ja mielellään hypättäisiin yli, mutta nyökkään että kaada vaan. Tämän jälkeen pullo haudataan takas kaappiin.
Mies hakee meidän konjakkipullon josta appi naukkailee mielellään ja miehen kanssa myöhään yöhön saakka.
Toisten maksamat tarjoilut on aina kotiinpäin.
Tämä kun tiedetään niin meillä on aina oma varasto mukana.
Juhannus ilman päänsärkyä kuin emäntä ei antaisi piparia.