Miksi niin monet ovat järkyttyneitä siitä, että vietämme mieheni kanssa juhannusta erillämme?
Olemme naimisissa oleva alle 30v lapseton pariskunta. Mieheni viettää mökkijuhannusta Pohjois-Suomessa omien ystäviensä kanssa to-su, minä teen samoin omien ystävieni kanssa Keski-Suomessa. Miksi tämä tuntuu olevan monille niin järkyttävän erikoinen järjestely? Erityisesti sisaruksemme ja vanhempamme näyttävät ajattelevan, että suhteesaamme ei voi olla kaikki hyvin, kun juhlapyhiä ei vietetä yhdessä puolison kanssa. Juhannus on ainoa aika, jolloin molempien ystäväpiirillä on aikaa kokoontua yhteen, rentoutua ja vaihtaa kuulumisia. Ehdimme kyllä viettää puolisoni kanssa vuoden loput päivät yhdessä, jos niin haluamme.
Kommentit (9)
Jaa. Minua se ei ainakaan järkytä yhtään.
Tietysti olen voinut tehdä myös ylitulkintoja, mutta jatkuva kysely siitä, että miten te ette nyt halua juhlapyhää viettää yhdessä, ovatko kaverit omaa avioliittoa tärkeämpiä, ehdittekö te viettää aikaa ollenkaan yhdessä, eikö yhteinen laatuaika olisi tärkeämpää jne. alkaa jossain vaiheessa saamaan kuvailemani kaltaisia sävyjä.
Ap
Teidän pitää tehdä niinkuin itse parhaaksi näette. Minä olen mieheni kanssa kaikki juhlat yhdessä, mutta en siitä huolimatta näe tuossa teidän järjestelyssä mitään tuomittavaa tai outoa. Mukavahan se on nähdä kavereita, joten suosittelen jatkamaan juhannuksen viettoa erillänne, vaikka jotkut ympärillänne sitä ihmetteleisivät. Mukavaa juhannusta!
Miksi omat sukulaiseni ei järkyty, vaikka olen 26 vuoden liiton aikana viettänyt miehen kanssa juhannusta yhdessä vain kerran? Ketään asia ei kiinnosta, lapset varhaisteineinä kyseli syitä ja hyväksyi sen, että juhannusta saa viettää juuri niin kuin haluaa. Mistä löytyy näitä kauhistelevia sukulaisia ja tuttuja?
Tuttua. Ainoa oikea juhannus tuntuu olevan sukujuhannus suvun mökillä sukulaisten ympäröimänä niin, ettei paikalla ole ketään muita kuin omia sukulaisia (eikä varsinkaan miniän lapsia).
Voi, kun me emme voi tietää, miksi juuri sinun sukulaisista ja tutuista tämä tuntuu oudolta. Olisi ehkä helpoin kysyä heiltä, eikä sellaisilta, jotka eivät tunne sukulaisiasi.
Minä esimerkiksi en voi tietää vastausta tähän, koska itse olen viettänyt suurimman osan juhannuksista töissä, joten emme vietä juhannusta miehen kanssa yhdessä, koska en voi ottaa miestäni mukaan töihin. Muiden sukulaisten juhannuksen viettotapoja en edes tiedä. Ei niin paljoa kiinnosta muiden asiat.
Näköjään kummallekin vieras mielessä, EROTKAA TAI LAITTAKAA PARISUHDE KUNTOON.
No ei tämä juhannus niin ihmeellinen ole. Meille ihan tavallinen viikonloppu. Samat safkat ja juomat haetaan kaupasta niin kuin joka kesä viikonlopuksi. Juhannuksesta vaan koitetaan tehdä kuin joulun tapainen sukujuhla ja kamalan kaupalliseksi on muuttunut niin että kohta pitää jo lahjojakin ostella. Grilli sörsseli huuma on ainakin ihan mahdoton.
Miten he nuo ajatukset ilmaisevat? Oletko varma ettet ylitulkitse? Itse olen ollut puolisoni kanssa noin viisi vuotta emmekä ole viettäneet yhdessä yhtään joulua ja vain kaksi juhannusta. En ole kuullut kenenkään kuvittelevan, että se kertoisi jotain suhteestamme.