Joko olette rakentaneet omat hauta-arkut?
Minä tein edullisista raaka-aineista. Hintaa tuli n.70€.
Netistä saa myös sellaisia kasattavia arkkuja 250 eurolla.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
En. Minut tuhkataan ja uurna menee sukuhautaan. Tai sit saavat sirotella ne tuhkat minne mielivät.
Tarvit silti arkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Minut tuhkataan ja uurna menee sukuhautaan. Tai sit saavat sirotella ne tuhkat minne mielivät.
Tarvit silti arkun.
Siihen käy joku pahvinen hökötys.
Kulje myös valmiiksi tiedot kaulassa ja valkoisessa kaavussa päivät, helpottuu muilta hommat huomattavasti
Ei masentunut ei tuollaisia ajattele. Tarkista omega ja d-vitamiinitasosi. Ne nimiittäin nostavat sinut tuollaisesta negatiivisuuden alhosta. HYvää kesää sinulle toivotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvit silti arkun.
Siihen käy joku pahvinen hökötys.
Ei käy kun pitää olla puuta tai levyä.
Eipä olla.
Kyllä kuollut hautaan pääsee, ilman sen kummempia valmisteluja.
En tiedä ketään, jota ei olisi kuolemansa jälkeen haudattu.
En vielä, kävin ennustajalla enkä tarvitse arkkua vielä 75 vuoteen. Hyvähän se olisi olla valmiina, mutta rakennetaan leikkimökki tänä kesänä. Harjoittelen muutenkin kädentaitoja, ettei ensimmäisestä arkusta tule ruma. Eihän sellaisessa kehtaisi hautautua. Odotan myös tulevaisuuden materiaaleja, kestävätkö pidempään. Hyvä ap, että otit asian puheeksi. Eikai kukaan halua maksaa kiskurihintoja arkusta, jota ei eläessään käytä. :)
N25
Ei ole aikaa aatella kuolemaa, eikä sen jälkeisinä juttuja.
Painan duunia, että minä ja perheeni voisivat hyvin.
Minulla on vakuutus, jotta perheeni saa minut hautaan ilman nälän näkemistä.
Meillä mökkinaapuri makaa itsetehdyssä arkussa aina välillä. Kai totuttelee. Ihan tosi juttu on.
Vierailija kirjoitti:
Ei masentunut ei tuollaisia ajattele. Tarkista omega ja d-vitamiinitasosi. Ne nimiittäin nostavat sinut tuollaisesta negatiivisuuden alhosta. HYvää kesää sinulle toivotan.
Äläs nyt. Innostus lähti konmarituksesta ja onhan se edullista tehdä oma arkkunsa.
Hyvää kesää sinne myös.
Ei sillä ole merkitystä koska sielumme jatkaa matkaa eteenpäin, taivaaseen tai helvettiin.
Tiesittekö muuten, että tuhkaaminen on aivan lastwinterseason. Jossain päin maailmaa tuhkat ammutaan avaruuteen, tosin kustannuskysymys tulee siinä monelle esteeksi. Sitten jostain luin, että tuhkat voi myös istuttaa puuntaimen mukana johonkin muistopuiston tapaiseen, se olisi minulle mieluisin vaihtoehto. Ei enää mitään muistokiviä , vaan puu/puska siihen joku kyltin tapanen oheen (ekologinen sekin).
Siis vielä tuosta tuhkasta, se siis toimii erinomaisena lannoitteena sille istutettavalle ,eli sinun tuhkasi tulee osaksi sitä vihreätä, olet osa jotain elossa olevaa. Uurnat ja arkut ovat vielä tätä vanhaa huonoa ja erittäin epäekologista meininkiä.
Hauta-arkku! Enpä ole tuommoista sanaa ennen kuullut. Ruumisarkku tai pelkkä arkku se on.
Kyllä yksinäisen ja perheettömän ihmisen pitää ajatella laajasti.
Hänen tulee tehdä tiettäväksi monet asiat, kuolemansa jälkeen.
Yksinäisellä ja perheettömäällä ei ole ketään läheistä, joka hoitaisi asiat kuoleman jälkeen.
Hänellä ei välttämättä ole myös ketään, jolle puhuisi ja/tai esittäisi toiveensa, kuinka toimia kuolemansa jälkeen.
Kehoitan kaikkia tekemään kirjallisen listan, siitä, miten toivoo asioiden sujuvan kuolemansa jälkeen. Vain näin omat toiveet toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Hauta-arkku! Enpä ole tuommoista sanaa ennen kuullut. Ruumisarkku tai pelkkä arkku se on.
No ymmärsit kuitenkin mistä puhutaan. Propsit siitä.
Olen juuri tuo yksinäinen ihminen, ei perhettä.
Olen tehnyt testamentin.
Olen jättänyt kirjalliset ohjeet toiminnasta kuolemani jälkeen.
Niissä ei ole mitään erikoisuuksia.
Niissä on vain ne ohjeet, miten toimia kuolemani jälkeen.
Monikaan ei tule ajatelleeksi, kuinka paljon hoidettavia asiota on yksinäisenä kuolleen ihmisen jälkeen: asunnon myynti, lehtitilaukset, netti- ja puhelinyhteydet, kotisiivous, perunkirjoitus, pankkitilit, vakuutukset, hautapaikka, kaikkia kirjalliset selvitykset ym. yms.
Kun elää yksin, kukaan perheenjäsen ei noita asioita hoida
Kaikki nuo em tulee irtisanoa ja hoitaa loppuun.
Näistä oon ohjeet jättänyt.
Voi saakeli, mun luurangot tulee kolisemalla kaapista ulos kun asuntoon tullaan sitten aikanaan. Tosin, ei mitään sellaista, mitä tarvis mitenkään hävetä edes. Tosin siistimmäksi tätä voisi tuunata, ja turhat roinat jo nyt veke. Ei kuule tuollaisia tarvi muuten miettiä, sitten kun sen viimeisen henkäyksen vetäset voi tämän maallisen vaellusreitin jättää huoletta taaksensa. Stressaatkohan nyt asiaa vähän liikaa, anna olla. Tai tee sitten , jos se sinua helpottaa nyt eläessä. Kanta.fi kannattaa laittaa sinne hoitotahtoon, ettei tarpeetomastai pidetä letkuissa, ainakin minä laittanut keinotekoisen ylläpidon kielletyksi.
Minä otan ukon joka haluaa olla timantti sitten.
Olen tehnyt :) oli kiva pieni puuhastelu. Tein myös kaverilleni kun pyysi.