Te jotka lainaatte puolisolta rahaa
Teettekö ihan virallisen velkakirjan? Jos teette, onko todistajiltakin allekirjoitukset? Kaipaan neuvoja
Kommentit (30)
Minkälaisesta summasta mahtaa olla kysymys?
Ilman velkapapereita itse en ainakaan lainaa mitään kenellekään. Ehdottomasti pitää saada kaikki kirjallisena.
Vierailija kirjoitti:
N.1500 euroa
Vierailija kirjoitti:
Ilman velkapapereita itse en ainakaan lainaa mitään kenellekään. Ehdottomasti pitää saada kaikki kirjallisena.
Mutta minkälainrn paperin on oltava?
Ap
Riippuu summasta. Jos puhutaan vaikka 50 000 eurosta niin tekisin paperityöt.
olen lainannut vaimolle suullisella sopimuksella muutamia tonneja silloin kun hän oli työtön. Sovittiin, että maksaa sitten kun/jos pääsee töihin, mutta eipä ole rahoja kuulut, vaikka töissä käynyt jo reilun vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.1500 euroa
Ei tuollainen summa ole meillä velkaa, kun yhteisessä taloudessa on eletty kohta 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
olen lainannut vaimolle suullisella sopimuksella muutamia tonneja silloin kun hän oli työtön. Sovittiin, että maksaa sitten kun/jos pääsee töihin, mutta eipä ole rahoja kuulut, vaikka töissä käynyt jo reilun vuoden.
Juuri tämän takia haluaisin tehdä aivan virallisen ja lakikelpoisen paperin, en halua mieheni ajattelevan minun lokkeilevan hänen rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.1500 euroa
Ei tuollainen summa ole meillä velkaa, kun yhteisessä taloudessa on eletty kohta 30 vuotta.
No meillä se on, ollaan oltu yhdessä 10vuotta. Ja haluan ehdottomasti pitää molempien laskut ja rahat erillään.
Ap
No siitähän selviät sillä, että maksat ajoissa takaisin. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani lainasin miehelle autorahat. Taisi se sitä lainaa muutaman satasen lyhentää...
Vierailija kirjoitti:
No siitähän selviät sillä, että maksat ajoissa takaisin. Helppoa.
Tietenkin maksan, alan heti säästämään summaa kasaan ja viimeistään äitiyslomalta töihin palattuani maksan takaisin.
Lainasin 3000€. Tehtiin siitä molemmille sähköpostiin velkakirja, eli kumpikin kuittasi velkakirjan nähdyksi ja tehdyksi.
Maksoin lainan pois muistaakseni 8 erässä. Aina maksuun laitoin viestiksi erän numeron ja sit lähetin sähköpostilla vielä kuittauksen.
Kun niissä oli aina sama viesti ja sähköposti, niin lopuksi oli helppo tarkistaa että koko summa tuli maksetuksi.
Voi elämän kevät.... Onneksi meillä on ollut yhteinen talous ja rahat jo melkein 30 vuotta. Eipä ole kummankaan tarvinnut rahoja lainailla. Ja hyvin on tultu toimeen, molempia tyydyttävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Lainasin 3000€. Tehtiin siitä molemmille sähköpostiin velkakirja, eli kumpikin kuittasi velkakirjan nähdyksi ja tehdyksi.
Maksoin lainan pois muistaakseni 8 erässä. Aina maksuun laitoin viestiksi erän numeron ja sit lähetin sähköpostilla vielä kuittauksen.
Kun niissä oli aina sama viesti ja sähköposti, niin lopuksi oli helppo tarkistaa että koko summa tuli maksetuksi.
Hyvä idea työ sähköposti ja numerointi. Kiitos 😊
Huh, kuinka isoja eriä oot pystyny lyhentämää , itse maksan 10-50e/kk lainaa takaisin tai sitten kerään koko summan kokoon ja maksan kerralla.
Ap
Ei tehdä. Jääkaapin ovessa on lappu jossa pidetään kirjaa summista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä. Jääkaapin ovessa on lappu jossa pidetään kirjaa summista.
Siitähän sen näkee kaikki? 😱
Teimme tietokoneella paperin (2 kappaleena) jossa lainattu summa, takaisinmaksuaika, ja molempien allekirjoitukset