Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka lainaatte puolisolta rahaa

Vierailija
18.06.2019 |

Teettekö ihan virallisen velkakirjan? Jos teette, onko todistajiltakin allekirjoitukset? Kaipaan neuvoja

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme tietokoneella paperin (2 kappaleena) jossa lainattu summa, takaisinmaksuaika, ja molempien allekirjoitukset

Vierailija
2/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta summasta mahtaa olla kysymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman velkapapereita itse en ainakaan lainaa mitään kenellekään. Ehdottomasti pitää saada kaikki kirjallisena.

Vierailija
4/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuis summasta...

Vierailija
5/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.1500 euroa

Vierailija
6/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman velkapapereita itse en ainakaan lainaa mitään kenellekään. Ehdottomasti pitää saada kaikki kirjallisena.

Mutta minkälainrn paperin on oltava?

Ap

Vierailija
7/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu summasta. Jos puhutaan vaikka 50 000 eurosta niin tekisin paperityöt.

Vierailija
8/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lainannut vaimolle suullisella sopimuksella muutamia tonneja silloin kun hän oli työtön. Sovittiin, että maksaa sitten kun/jos pääsee töihin, mutta eipä ole rahoja kuulut, vaikka töissä käynyt jo reilun vuoden. 

Vierailija
9/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iliman muuta ja muut ilman.

Vierailija
10/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N.1500 euroa

Ei tuollainen summa ole meillä velkaa, kun yhteisessä taloudessa on eletty kohta 30 vuotta.

Vierailija
11/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen lainannut vaimolle suullisella sopimuksella muutamia tonneja silloin kun hän oli työtön. Sovittiin, että maksaa sitten kun/jos pääsee töihin, mutta eipä ole rahoja kuulut, vaikka töissä käynyt jo reilun vuoden. 

Juuri tämän takia haluaisin tehdä aivan virallisen ja lakikelpoisen paperin, en halua mieheni ajattelevan minun lokkeilevan hänen rahoillaan.

Vierailija
12/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N.1500 euroa

Ei tuollainen summa ole meillä velkaa, kun yhteisessä taloudessa on eletty kohta 30 vuotta.

No meillä se on, ollaan oltu yhdessä 10vuotta. Ja haluan ehdottomasti pitää molempien laskut ja rahat erillään.

Ap

Vierailija
13/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitähän selviät sillä, että maksat ajoissa takaisin. Helppoa.

Vierailija
14/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani lainasin miehelle autorahat. Taisi se sitä lainaa muutaman satasen lyhentää...

Vierailija
15/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siitähän selviät sillä, että maksat ajoissa takaisin. Helppoa.

Tietenkin maksan, alan heti säästämään summaa kasaan ja viimeistään äitiyslomalta töihin palattuani maksan takaisin.

Vierailija
16/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin 3000€. Tehtiin siitä molemmille sähköpostiin velkakirja, eli kumpikin kuittasi velkakirjan nähdyksi ja tehdyksi.

Maksoin lainan pois muistaakseni 8 erässä. Aina maksuun laitoin viestiksi erän numeron ja sit lähetin sähköpostilla vielä kuittauksen.

Kun niissä oli aina sama viesti ja sähköposti, niin lopuksi oli helppo tarkistaa että koko summa tuli maksetuksi.

Vierailija
17/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät.... Onneksi meillä on ollut yhteinen talous ja rahat jo melkein 30 vuotta. Eipä ole kummankaan tarvinnut rahoja lainailla. Ja hyvin on tultu toimeen, molempia tyydyttävällä tavalla.

Vierailija
18/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasin 3000€. Tehtiin siitä molemmille sähköpostiin velkakirja, eli kumpikin kuittasi velkakirjan nähdyksi ja tehdyksi.

Maksoin lainan pois muistaakseni 8 erässä. Aina maksuun laitoin viestiksi erän numeron ja sit lähetin sähköpostilla vielä kuittauksen.

Kun niissä oli aina sama viesti ja sähköposti, niin lopuksi oli helppo tarkistaa että koko summa tuli maksetuksi.

Hyvä idea työ sähköposti ja numerointi. Kiitos 😊

Huh, kuinka isoja eriä oot pystyny lyhentämää , itse maksan 10-50e/kk lainaa takaisin tai sitten kerään koko summan kokoon ja maksan kerralla.

Ap

Vierailija
19/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä. Jääkaapin ovessa on lappu jossa pidetään kirjaa summista.

Vierailija
20/30 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehdä. Jääkaapin ovessa on lappu jossa pidetään kirjaa summista.

Siitähän sen näkee kaikki? 😱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan