Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edullinen ja kiva häämekko - mahdottomuusko?

Vierailija
18.06.2019 |

Olen katsellut netistä hääpukuja enkä ole tajunnut aikaisemmin, että niiden hinnat ovat aivan hirvittävät. Käytetytkin puvut maksavat jopa 500 euroa tai ylikin! Mistä kannattaisi etsiä edullista häämekkoa? Onko sellaista edes mahdollista löytää? Itse tykkään melko pelkistetystä tyylistä.
Periaatteenkaan vuoksi en tahtoisi kuluttaa hirveästi rahaa yhteen mekkoon ja ekologisempaakin olisi ostaa käytettynä. Vuokratakin tietysti voisi, mutta eipä sekään hirveästi edullisempaa tunnu olevan ja toisaalta olisi kiva jos mekko jäisi muistoksi. HELP!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole vara pukua ostaa, niin miten sitten järjestää häät ? Maistraatissa voi mennä vaikka joogapöksyissä naimisiin. 

Kirkkohäät ovat ilmaiset, eli sieltä saa upeat puitteet ja henkilökunnan palvelut ihan ilmaiseksi käyttöönsä.

Kirkollisvero pitää maksaa, ei ole ilmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin helmikoristeisen silkkimekon alennuksesta 160 eurolla tavallisesta vaateliikkeestä.Näytti tosi hyvälle.

Vierailija
44/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ompelemalla saa juuri sellaisen kuin haluaa. Kaavalehtiä saa kirjastosta ilmaiseksi. Tarvikkeet omaan mekkooni maksoivat noin 120 euroa.

Vierailija
45/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ompelemalla saa juuri sellaisen kuin haluaa. Kaavalehtiä saa kirjastosta ilmaiseksi. Tarvikkeet omaan mekkooni maksoivat noin 120 euroa.

Jos osaa ommella.

Vierailija
46/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti itsetekemällä saa kivan jos vain on taitoa! Esim. siinä neljät häät sarjassa oli yksi morsian tehnyt itse puvun ja mielestäni se oli kaikista puvuista kaunein! Valitettavasti kaikilla ei ole osaamista, joten täytyy turvautua ostamaan.

Vierailija
47/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi teippasinko...kyllä vaan;)

Vierailija
48/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viime kesänä samaa ongelmaa. Kunnes löysin zalandolta tämän,ja menin sitten naimisiin tässä. Puku sai paljon kehuja ja oli tosi ihana päällä😍 eli voi löytää todella halvallakin kaunista!

https://www.zalando.fi/tfnc-moan-maxi-iltapuku-ivory-tf121c0ep-a11.html

Näin on (jos ei haittaa, että pienet lapset ovat näitä verissä päin näpärilleet ja ommelleet tulikuumissa tehdassaleissa)

Vierailija
49/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viime kesänä samaa ongelmaa. Kunnes löysin zalandolta tämän,ja menin sitten naimisiin tässä. Puku sai paljon kehuja ja oli tosi ihana päällä😍 eli voi löytää todella halvallakin kaunista!

Näin on (jos ei haittaa että pienet lapset ovat näitä verisin sormin ommelleet ja näpräilleet tulikuumissa tehtaissa ja tuskin rahallisestikaan aivan hirveästi kostuvat tuon hintaisista mekoista, kun miettii kuinka paljon esim zalando vetää välistä.)

Vierailija
50/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti itsetekemällä saa kivan jos vain on taitoa! Esim. siinä neljät häät sarjassa oli yksi morsian tehnyt itse puvun ja mielestäni se oli kaikista puvuista kaunein! Valitettavasti kaikilla ei ole osaamista, joten täytyy turvautua ostamaan.

Itse olen oppinut ompelemaan peruskoulussa.

Vierailija
52/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla ompelujäljen todella hyvää, että kehtaisi tuollaiseen tilanteeseen laittaa.

Juhlapukujen kankaat vielä sellaisia, että haasteellista ommella.

En ikinä haluaisi tehdä itse hääpukua. Enkä todellakaan saisi mitä haluan.😀

Vierailija
53/62 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin torista 120 eurolla todella kauniin puvun. Saman hinnan sain kun myin eteenpäin häiden jälkeen. Puku, jonka ensin löysin morsiusliikkeestä, maksoi alennuksenkin jälkeen vielä 450 e. Anoppi olisi sen minulle maksanut. Sanoin, että en kyllä laita sellaista summaa hääpukuun, jota käytän vain kerran elämässäni.

Vierailija
54/62 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nätti, mutta millaiset rintsikat tuon kanssa? Vai teippasitko?

Kanan fileet.

Mitähän alapeukutettavaa tässäkin oli?

Vierailija
55/62 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko saanu ap ideoita?

Vierailija
56/62 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole vara pukua ostaa, niin miten sitten järjestää häät ? Maistraatissa voi mennä vaikka joogapöksyissä naimisiin. 

Kirkkohäät ovat ilmaiset, eli sieltä saa upeat puitteet ja henkilökunnan palvelut ihan ilmaiseksi käyttöönsä.

Mitä nyt maksaa sielun ja periaatteet, päälle vielä kirkollisvero x 2. En minä ainakaan menisi sen enempää kirkossa naimisiin kuin moskeijassakaan.

Vierailija
57/62 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.zalando.fi/ivy-and-oak-bridal-bridal-dress-long-iltapuku-sn…

Mun mielestäni tämä on tosi kaunis. Ja jotenkin sen näköinen, että on "helppo" päällä, tämä päällä olisi kiva juhlia.

Vierailija
58/62 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman hääpukuni tilasin nettikaupasta, kun hääliikkeissä ei ollut mieleistä, tai jos kuvastoista löytyikin niin tilaaminen olisi maksanut ainakin 1500e tai enemmän.

Nettikaupasta löytyi noin 200e juuri unelmieni puku. Nettisivu vaikutti amerikkalaiselta, mutta kun paketti lopulta tuli niin Kiinasta se näytti tulleen. Puku oli hieman liian suuri, joten sitä pienennettiin tutulla ompelijalla hieman. Tyllialushameen löysin suomalaisesta nettikaupasta. Mekon kokonaiskulut olivat 300e tienoilla, eikä juhlissa kukaan uskonut kun kerroin suoraa että noin 300e on puvun arvo.

Puvussani on kirkkaanpunainen laahus ja rinnuksissa kirkkaanpunaiset koristekirjailut. Kokovalkoisia pukuja löytyisi kyllä vaikka miten paljon ja kaikenhintaisia, mutta tuollaista persoonallisempaa pukua ei järkihintaan löytynyt muualta kuin netistä. Kokovalkoinen puku ei olisi ollut lainkaan minun näköiseni!

Puku oli sen verran edullinen että en ole vieläkään saanut aikaiseksi myydä sitä pois. Vaatisihan se toki myös ostajan jolla olisi samanlainen maku...

Vierailija
59/62 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Etsyn tarjonta kannattaa tarkistaa. Toki sieltäkin löytyy noita kiinapukuja, mutta löytyy myös monenlaista muuta kohtuuhintaista. 

Vierailija
60/62 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin täältä. Onhan siinä riskinsä, mutta sinne lähetettiin omat mitat ja tuli onnistunut puku postissa:

https://www.jjshouse.com/fi/Erityistilaisuuksien-Mekot-c3/Luonnonvalkoi…