Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustimme ystävän kanssa samaan aikaan yrityksen (sama ala), hänen käytöksensä tämän jälkeen - mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
18.06.2019 |

Ystävä ja entinen opiskelutoveri perusti samaan aikaan kanssani yrityksen (tai oikeastaan hieman jälkeeni). Olin tosi innoissani ja iloinen tämän kuullessani. Ollaan molemmat opiskeltu pitkään, oltu tahoillamme työelämässä ja nyt sitten kumpikin ryhtyi yrittäjäksi palkkatyön ohella. Sanoin hänelle heti, kun kuulin asiasta, että tuen kaikin tavoin ja ihanaa kun voidaan miettiä kuvioita yhdessä. Emme siis varsinaisesti ole kilpailijoita, koska asutaan eri puolilla Suomea.

Ystävän käytös tästä eteenpäin on ollut todella hämmentävää. Olen mm. auttanut häntä näkyvyyden kanssa, hän ei toimi samoin. Olen boostannut häntä sosiaaalisessa mediassa, hän ei ole kertaakaan tehnyt samaa. Hänen kommenttinsa työstäni on lähinnä oman erinomaisuuden korostamista. Keraakaan en ole saanut mitään mukavaa, tsemppaavaa viestiä hänen taholtaan. Olen tähän asti katsonut sormieni läpi tätä, mutta nyt yhteinen ystävämme kertoi korostetusti miten hän juuri auttoi yritystäni näkyvyydessä ja tämä opiskeluaijoista asti tuntemani ystävä vain vaikeni. Kiitin ja ymmärsin, ettei enää kannata yrittää hänen kanssaan yhtään mitään.

Mistä tämä kumpuaa? Olen todella ihmessäni. Itse kuvittelin meidän yhdistävän voimamme, toisin kävi. Ja mistään materiasta tässä ei ole kyse, koska toimimme ihan eri kaupungeissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireistä yrittäjän elämää.....

Vierailija
2/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiireistä yrittäjän elämää.....

No se ei nyt hirveästi aikaa vie, että esim. jaat ystäväsi yrityksen päivityksen tms. Haluamisesta se on kiinni ja se tässä nyt ihmetyttää, että miksei hän halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä yrittäjiä on monenlaisia... itse toimin kuten sinä, eli olen verkostoitunut saman alan yrittäjien kanssa ja kaipaan säännöllisesti kontaktia näihin ”työkavereihini”, joita ilman yksinyrittäjänä toiminen olisi toisinaan yksinäistä. Sinänsä sääli, ettei ystäväsi hyödynnä näitä mahdollisuuksia, vaan puurtaa mieluummin yksin. Ehkä hän kokee, että tulet liian lähelle, tai että urkit häneltä ideoita tässä yrittäjyyden alkutaipaleella...? Jotkut ovat tosi tarkkoja näissä asioissa. Ehkä hän kuitenkin näkee kilpailua teidän välillä, tai on epävarma itsestään tjsp.

Vierailija
4/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta ja kilpailua ilmassa

Vierailija
5/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kai se sitten on. Jotenkin niin masentavaa ja vanhanaikaista! Taas kerran pettymys ja vahvistus sille, että nainen on naiselle se kuuluisa susi, vaikka meidän pitäisi päinvastoin juuri tukea ja rohkaista toinen toisiamme - yhdistää voimat!

Olen kieltämättä todella pettynyt häneen. Fiksu, maailmaa nähnyt ja avarakatseinen nainen - tuollaista käytöstä... ei voi ymmärtää.

Vierailija
6/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tekee tuota, on aina tehnyt.

Vierailija
7/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus (tämänhän halusit kuulla?)

Vierailija
8/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai se sitten on. Jotenkin niin masentavaa ja vanhanaikaista! Taas kerran pettymys ja vahvistus sille, että nainen on naiselle se kuuluisa susi, vaikka meidän pitäisi päinvastoin juuri tukea ja rohkaista toinen toisiamme - yhdistää voimat!

Olen kieltämättä todella pettynyt häneen. Fiksu, maailmaa nähnyt ja avarakatseinen nainen - tuollaista käytöstä... ei voi ymmärtää.

Kumpi sitten on pahempaa huonosti piilotettu itsekorostus vai avoin kateus? 

Vierailija
9/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden käytöksen hämmästely onkin oikein oivallinen tapa osoittaa ympäristölle oman hienoutensa.

Vierailija
10/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä edes kysynyt häneltä, että haluaako hän tällaista sinun toivomaasi vastavuoroista somesuitsutusta? Jos puolin ja toisin kehumisesta on sovittu, niin toki tässä on hänen puoleltaan kurjasti toimittu, mutta muuten tällainen somekehuvelka kuulostaa oudolta. Some on nykyään käyntikortti koko maailmalle, ja kyllä ihmisen täytyy saada itse päättää mitä siellä kommentoi ja jakaa. Itse en esimerkiksi jaa mitään.

Vierailija
11/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuollaista "ystävää" kauan katselisi.

Vierailija
12/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei hyvällä omatunnolla voi kehua sinun yritystäsi julkisesti? Tai vaan halua kuulua johonkin somekehurinkiin?

Vierailija
13/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan boostaile toisten yrityksiä somessa ja toivon, ettei kukaan muukaan tee niin minun päivityksilleni. Some ei oikeasti toimi niin. Siinä missä mä näen jonkun toisen, vaikkapa kynsiteknikon toiselta puolelta Suomea,  päivityksiä somessa ja alan niitä kommentoimaan. Mitä tapahtuu? Minä näen päivityksiä enemmän, kommenttini ansiosta ystäväni näkevät, ehkä joku pöljä alkaa tykkäilemään tai jopa kommentoimaan.

Mitä oikeasti käy? 

Yritääjä, kellä oli ennen paikallista näkyvyyttä menettää sitä ja sen sijaan saa seuraajaksi tyyppejä, joilla ei ole aikomustakaan ruveta hänen asiakkaakseen. 

Kannattavaa?

Vierailija
14/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse reagoisin samoin, ihan vaan kateudesta, kokisin ap:n uhkaksi vaikka ovat eri kunnassa.

Vierailija
15/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan boostaile toisten yrityksiä somessa ja toivon, ettei kukaan muukaan tee niin minun päivityksilleni. Some ei oikeasti toimi niin. Siinä missä mä näen jonkun toisen, vaikkapa kynsiteknikon toiselta puolelta Suomea,  päivityksiä somessa ja alan niitä kommentoimaan. Mitä tapahtuu? Minä näen päivityksiä enemmän, kommenttini ansiosta ystäväni näkevät, ehkä joku pöljä alkaa tykkäilemään tai jopa kommentoimaan.

Mitä oikeasti käy? 

Yritääjä, kellä oli ennen paikallista näkyvyyttä menettää sitä ja sen sijaan saa seuraajaksi tyyppejä, joilla ei ole aikomustakaan ruveta hänen asiakkaakseen. 

Kannattavaa?

Jännä juttu, minullekin tuli heti joku kynsiteknikko mieleen😁

Vierailija
16/17 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä molemmilla lienee kauneusalan yritys.

Vierailija
17/17 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläri...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän