Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä Talon ostosta!!

Vierailija
18.06.2019 |

Olen 22v nainen ja n. Puoli vuotta vakitöissä ja asun vuokralla ja ei säästöjä.
Nyt tuli sattumalta vastaan myytävä okt hintaan 30 000e, melko vanha ja pintaremonttia kaipaava mutta loistavalla sijainnilla ja hienolla tontilla. Erittäin halpa hinta tosin mietityttää, mutta kuntokartoitus tietysti tehtäisiin...

Houkuttelisi ostaa tuo talo mutta;
Kannattaako "tuhlata" ensiasunnon ostajan edut tähän auntoon jossa luultavasti asuisin n. 3-5v?
Kannattaako ostaa tälläinen väliaikainen asunto?
Kuinka helposti /mitä vaatisi että pankista saisi lainan? Vanhemmat toimisi takaajina tarvittaessa.

Ja en siis ole vielä tutustunut asuntoon tai sen kuntoon tarkemmin, tämä on vasta ajatuksen tasolla. Ja lisäyksenä vielä, että haluaisin mahdollisimman pian pois nykyisestä asunnosta kamalien naapureiden, kalliin vuokran ja huonon sijainnin takia.. Ja kyllä, tiedän okt- asumisen kulut ja remottitarpeet yms.

Nyt kaipaisin yleisiä mielipiteitä aiheesta!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vanhan ”raato-talon” remontti maksoi meillä 250 000e. Kaikki uusiksi, pohjat, viemärit, salapjat, lämmitys jne.

Aivan täyttä hulluutta, mutta meillä oli lyse tunnesiteestä taloon (pitkä suvun perinne).

Halvemmaksi tulee rakentaa uusi.

Jos sun käsitys on se että remppa on yhtä kuin maalit ja tapetit niin varaudu ylläriin. Nyt tuossa tönössä on talvella lämmityslasku 400e kuissa. Joudut tekemään remontin seinien eristyksiin ja vaihtamaan maalämpöön, tuossa jo 100 000e alkajaisiksi.

4 vuotta sähkölaskussa säästääkseen ei kannata vaihtaa maalämpöön. Muita syitä toki voi löytyä.

Vierailija
22/27 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo maksaa 30000 euroa, niin se ei ole edes hienolla tontilla tai loistavalla paikalla.

Kannattaa miettiä, että miksi talo on noin halpa? Se vaatii täyden remontin ja edes tontilla ei ole suurta arvoa. Jos ostat tuon ja käytät vaikka saman verran remonttiin, niin saatko myytyä sen 5 vuoden päästä? Veikkaan että et. Eli tällöin ostamisessa ei ole järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli taannoin esitelty uudehko (2002) rivitalokaksio, joka maksoi 39000.  Tämä oli "kuin karkki".  Niin onkin, mutta kun sijainti on mikä on, niin kannattaa varoa,   Syrjäseudut tyhjenevät.  Ihme, että noinkin syrjäiseen paikkaan rakennetaan rivitaloyhtiöitä. 

https://www.etuovi.com/kohde/9629201?haku=M1381665038

"Palvelut: Ruokakauppa Ylämaan kirkonkylällä. Lappeenrannan keskustaan 35 km. Koulut: Ylämaalla alakoulu."

Vierailija
24/27 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Et saa myytyä eteenpäin ja talosta joutuu kuitenkin koko ajan maksamaan kulut ja lainanlyhennyksen. Uuteen asuntoon et saa lainaa ennen kuin talo on myyty. Olet naimisissa tönön kanssa pitkään, kukaan ei välttämättä halua ottaa edes puoli-ilmaiseksi riesakseen siinä vaiheessa kun haluat siitä eroon. Mieti vielä.

Vierailija
25/27 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin nuorena ensiasunnokseni halvan mummonmökin, kun kerrostaloelämä ei houkutellut. Muutamia vuosia siinä asuin, kunnes tapasin mieheni jonka kanssa ostettiin isompi ja uudempi ok-talo. Mummonmökki meni suht nopeasti kaupaksi, mutta oltiin varauduttu myös pitämään se meillä kesämökkinä jos ostajaa ei olisi löytynyt.

Itse olin ja olen edelleen tyytyväinen ratkaisuun, oli aivan ihana asua maalla kun toinen vaihtoehto siihen hintaan olisi ollut kerrostaloasunto.

Vierailija
26/27 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista viesteistänne, niitähän tulikin enemmän kuin ajattelin.

Tosiaan loistava sijainti tarkoittaa minulle siis juurikin sitä että talo on syrjässä kaukana naapureista mutta silti tässä tilanteessa suht lähellä työpaikkaani ja loistava tontti on Minun mielestäni pieni suojaisa ja idyllinen, kuten tämä.

Ja talo on tosiaan ehkä enemmänkin mummonmökki.

Ja taloahan en tosiaan ostaisi jos kuntokartoituksessa ilmenisi suurempia ongelmia ja remonttiin menisi se toinen 30t.

Ja myöhemmin jos ei myytyä saa niin koittaisin laittaa vuokralle ja jos ei sekään nappaa niin jättäisin perheelle kesämökiksi. Täällä päin on kyllä kysyntää pienistä vuokrattavista okt.

Mieluummin kuitenkin maksaisin omaa pikkumökkiäni kuin liian kallista vuokraa toiselle.

Kiitos 25! Ihana kuulla myös hyviäkin kokemuksia!

Ap

Vierailija
27/27 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ei kerro talosta nykyään mitään,hinnat pudonneet niin paljon.

Hinta ei myöskään tarkoita että olisi kunnossa tai tehty kuntotarkastus.

Jos vanhaa taloa on: jatkettu,lastulevytetty,kellari,piilosokkeri tai siinä on tervapaperia ja vintit tehty uretaanilevyilla lämpimiksi= umpihomeessa.

Tälläinen ostettiin 2008,kuntotarkastettu.

Saatiin käräjillä kauppa purettua,käräjien aikana myivät talon toiselle onnelliselle omistajalle 😀

Talon virallinen kuntoraportti oli purku runkoille.

Nykyisin hirsitalo,rossipohja ja ulkosauna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi