Uo:a maksava työssäkäyvä ja työtön, miten laskea?
Miten laskea kannattaako muuttaa yhteen? Mitkä kaikki tulot ja menot kannattaa muistaa laskelmaa tehdessä? Kysyn tätä, koska unohdan varmasti ottaa huomioon ihan kaikkea.
Itse käyn töissä, mutta maksan ulosottoa. Kuukaudessa ulosoton jälkeen minulle jää noin 1200e. Ulosotto vie noin 500-600e/kk.
Mies työtön, ja saa tällä hetkellä tukia. Jos muuttaisimme yhteen nyt, niin hänelle jäisi tod.näk vain työttömyyspäiväraha. Kela katsoisi tässä tilanteessa minun olevan elatusvelvollinen toista aikuista kohtaan, vaikka ei olla edes naimisissa.
Tuntuu tyhmältä maksaa toisesta kämpästä, joka toimii käytännössä postilaatikkona, mutta rahallisesti ei todennäköisesti ole mitään järkeä muuttaa yhteen... :(
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niin pienet tulot, että mahtaako vaikuttaa? Ei kai se toinen asunto ilmainen ole?
Asumistukea en saa nytkään, enkä ttt:a. Tuloni vaikuttavat toisen tukiin, jos muutettaisi yhteen tässä tilanteessa. Ttt-laskuri avopuolisoina ei antaisi toiselle (tai siis meille) yhtään mitään. Kela olettaisi minun elättävä toisen koska jäishän mulle se 400 käyttörahaa kuitenkin.
Toki toivotaan että mies saisi töitä ennen yhteenmuuttohetkeä.
(jatkuu) niin ja siis kela maksaa miehen asunnon nyt.
Ei muuta kuin alivuokralainen toiseen asuntoon.
Teillä on niin pienet tulot, että mahtaako vaikuttaa? Ei kai se toinen asunto ilmainen ole?