Kertokaapas miksi mökillä Viitasaarella humisee korvissa, mutta kotona Mäntsälässä ei
Aivan kuin joku moottori kävisi tyhjäkäyntiä koko ajan tai betonimylly pyörisi. Ei ole teollisuutta, maatiloja, sähkömuuntajia sun muitakaan tässä muutaman kilometrin säteellä.
Voisiko tämä olla korvien hummitusta - vai pitääkö sellainen paikkansa, että maapallon pyörinästä lähtee ääni ja se kovenee aina napapiiriä lähestyttäessä? (Joku viisas on tällaistakin väittänyt.)
Kommentit (15)
Mittaa sun verenpaine siellä mökillä.
Se on tuulen huminaa, jonka kuulee vain kun luonnon keskellä!
Eikö sen huminan pitäisi olla ennemmin päiväntasaajalla kun se pyörii nopeammin?
onko tuulivoimalaa? lue sairastuulivoima.com
Mäntsälässä kuuluu koko ajan moottoritien humina, mutta olet niin tottunut siihen, ettet enää rekisteröi asiaa. Kun taas toisessa paikassa on niin hiljaista, että "korvissa soi" muuten vaan, koska mikään taustahumina ei ole peittämässä sitä. 226
Tuulivoimalat tuli mulle myös mieleen, olisko niitä alle 2 km etäisyydellä?
Minäkin kuulen huminan mökillä, keskellä ei mitään. Kotona stadissa en. Olen tullut siihen tulokseen että mökillä on niin hiljaista, ei mitään koneellisia ilmanvaihtoja, isoja teitä, kaupungin ääniä, että korvat jotenkin kuulee kaiken. Hiljaisuudessa alkaa korvat soimaan ja kuulee jopa oman verenkiertonsa. Olen tuhat kertaa kysynyt perheeltäni tästä mökin huminasta, mutta kaikki pitävät minua hulluna.
Oletko ainoa kuka kuulee tämän huminan?