Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistien exät, millaista alkoholinkäyttöä sulatat lähipiiriltäsi?

Vierailija
16.06.2019 |

Mä en halua nähdä mitään alkoholia kotonani enää koskaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaista.

Se joka kotiini yhdenkin kaljatölkin tuo saa lähteä tölkkeineen muualle.

Ja miksi tämä on sinusta loogista ja kohtuullista? Ei se ollut viina tai kukaan sitä kohtuudella käyttävä, joka sinulle kärsimykset aiheutti. Ne aiheutti se juoppo. Mikä uhka ne tölkit siis ovat?

Miksi mun pitää kotiini kännääviä juoppoja päästää?

Talossa ollaan talon tavoin ja vieraat saa käyttäytyä sen mukaisesti, kännätkööt muualla.

Vierailija
22/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn satunnaisen juomisen, jos käytös ja persoonallisuus eivät olennaisesti muutu. Jos juominen on päivittäistä, siihen menevät lähes kaikki rahat, viinaa on pakko saada, viinaa juodaan salaa, ja jos juominen vaikuttaa työhön ja ihmissuhteisiin, en enää jaksa katsella yhtään. Yksi juoppo puoliso ja juoppo isä riittivät minulle. Nyt elän normaalissa parisuhteessa, eikä alkoholi aiheuta ongelmia. Tämä tuntui etenkin suhteen alussa aivan uskomattomalta! Että toiseen voi oikeasti luottaa.

Sama täällä. Läheisiltäni en tietenkään yritä alkoholia kieltää, enkä koe että se kuuluu minulle. Jos ovat järjissään, niin mielelläni vietän aikaa heidän kanssaan vaikka ottaisivat alkoholiakin. Mutta jos alkaa mennä alkoholinkäyttö liiallisuuksiin ja tulee lieveilmiöitä niin en välttämättä ole enää kovin innokas tapaamaan.

Nykyinen miesystävä on oma-aloitteisesti lopettanut alkoholinkäytön. Otan itse joskus muutaman oluen ja toisaalta vähän kaipaan niitä aikoja kun hän otti myös. Oli niin hienoa, että voi ottaa normaalisti miehen kanssa saunakaljat eikä se johda riitelyyn, kolmen päivän ryyppyputkeen, katoamisiin, haukkumisiin, henkiseen väkivaltaan, rahojen tuhlaamiseen, pettämisiin, pelkäämiseen toisen puolesta, kaatumisiin ja itsensä loukkaamisiin, vessaan sammumisiin, erouhkauksiin, salailuun, valehteluun, sotkuiseen asuntoon, työongelmiin, tekemättömiin kotitöihin ynnä muuhun mihin olen tottunut edellisessä suhteessani. Nykyinen miesystävä ei muutu alkoholin myötä kuin ehkä hieman puheliaammaksi, mikä oli vain mukavaa. Mutta jos ei halua juoda, niin todellakin mainiosti käy minulle näinkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitten sun pitää löytää uusi kumppani, joka on ollut absolutisti jo ennen sun tapaamista tai joka haluaa lopettaa alkoholinkäytön ihan vain sun traumojesi takia. Varmaan ymmärrät, että painostaa ja pakottaa et voi ketään olemaan täysin juomatta.

Miksi ihmeessä mun pitää löytää uusi kumppani?

No kun aloituksessa puhuttiin alkoholistien eksistä ja sitten lähipiiristä, niin lähipiiristä tuli mieleen myös mahdollinen uusi kumppani. Mutta ilmeisesti siis kaikkien ystävien ja sukulaistenkin pitää olla kuivin suin, koska teillä on huonoja kokemuksia tietyn ihmisen viinankäytöstä?

Tiedätkö että vesikin on märkää, kostuttaa suunsa vedellä mikäli suu kuivuu, ei suun kostuttamiseen viinaa tarvita.

Mutta ihminen, jolla juominen ei lähde lapasesta ja jonka persoonallisuus/käytös ei negatiivisesti muutu alkoholista, voi ottaa silloin tällöin hieman ja sinä voisit opetella olemaan pitämättä sitä uhkana ja kauheana asiana.

Vierailija
24/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkkis ei ollut exä vaan vanhemmat ja sitten minä itse. Tajusin laittaa korkin kiinni pysyvästi 22-vuotiaana, kun en ole koskaan osannut ottaa sitä yhtä vaan aina kauheet lärvit ja monta päivää putkeen. Etsin tietentahtoen kumppaniksi miehen joka ei juo lainkaan. Hän ei juo samasta syystä kuin minä, eli on alkoholisti. Kotonamme ei ole koskaan ollut pisaraakaan alkoholia. Olimme molemmat olleet raittiina noin viisi vuotta kun tapasimme. Meillä ei tee vaikeaa olla juovien ihmisten lähellä, mieli ei tee, eikä ole tehnyt vuosiin. Meitä yhdistää usein hämmennys viinaan liittyvässä kulttuurissa ja se miten sokeita monet ovat alkoholin käyttönsä kanssa. Meillä vieraat eivät yleensä juo, mutta isäni tullessa kylään hän tietää jo tuoda omat iltaolusensa mukanaan kun tulee yökylään.Minulla raittiutta takana 11 vuotta ja hänellä kymmnen.

Vierailija
25/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitten sun pitää löytää uusi kumppani, joka on ollut absolutisti jo ennen sun tapaamista tai joka haluaa lopettaa alkoholinkäytön ihan vain sun traumojesi takia. Varmaan ymmärrät, että painostaa ja pakottaa et voi ketään olemaan täysin juomatta.

Siinä taas yksi rintaruokinnasta liian varhain vieroitettu urputtaa.

Pitääkin tuoda tuttipullo ja äidinmaidon korviketta varalle, on sitten tarjoilut valmiina.

Vierailija
26/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koti on alkoholivapaata aluetta ainakin toistaiseksi.

En siedä ryyppäämistä tai edes kohtuujuomista kotonani. Tölkin aukaisusta kuuluva ääni saa niskavillat pystyyn.

Se mitä muut tekevät kotonaan, ravintolassa, bileissä ym. ei mua haittaa.

Nykyinen kumppani käyttää omasta tahdostaan erittäin harvoivoin alkoholia, jos silloinkaan. Itse juon juhlissa onnittelumaljat ja max. kerran vuodessa ravintolassa lasin jotain siideriä. Välillä menee vuosia ettei tule otettua tippaakaan.

Vierailija
27/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun aloituksessa puhuttiin alkoholistien eksistä ja sitten lähipiiristä, niin lähipiiristä tuli mieleen myös mahdollinen uusi kumppani. Mutta ilmeisesti siis kaikkien ystävien ja sukulaistenkin pitää olla kuivin suin, koska teillä on huonoja kokemuksia tietyn ihmisen viinankäytöstä?

Tiedätkö että vesikin on märkää, kostuttaa suunsa vedellä mikäli suu kuivuu, ei suun kostuttamiseen viinaa tarvita.

Mutta ihminen, jolla juominen ei lähde lapasesta ja jonka persoonallisuus/käytös ei negatiivisesti muutu alkoholista, voi ottaa silloin tällöin hieman ja sinä voisit opetella olemaan pitämättä sitä uhkana ja kauheana asiana.

Tajuatko miten loukkaavaa käytöstä on alkaa kännätä toisen kodissa joka itse ei alkoholia käytä.

Vierailija
28/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia saa käyttää kunhan sen käyttö ei ole jokaviikkoista. Juominen ei saa häiritä työssäkäyntiä, perhe-elämää eikä tuhota ihmissuhteita. Riehuminen, huutaminen, haukkuminen ja väkivaltainen käytös kännissä ei ole koskaan ok. Eikä tietysti selvinpäinkään.

Eli toisin sanoen että henkilöllä ei ole alkoholiongelmaa. Se että eksälläni sellainen oli ei tarkoita että alkoholi olisi ongelma kaikille ihmisille. Tietysti pinnani alkoholin käytön ja siihen liittyvän käytöksen suhteen on varmasti lyhyempi vs. henkilöllä joka ei ole ollut alkoholistin läheinen. Minun kohdallani perseily alkon kanssa on kerrasta poikki, toisia mahdollisuuksia en anna.

Korjaan kohtaa jokaviikkoista. Sopivampi sana ehkä jatkuvaa. Saunakalja viikonloppuisin on ihan ok, enempi juominen ei ole ok joka viikko.

Vierailija
29/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaista.

Ja miksi tämä on sinusta loogista ja kohtuullista? Ei se ollut viina tai kukaan sitä kohtuudella käyttävä, joka sinulle kärsimykset aiheutti. Ne aiheutti se juoppo. Mikä uhka ne tölkit siis ovat?

Talossa ollaan talon tavoin ja vieraat saa käyttäytyä sen mukaisesti, kännätkööt muualla.

Ei toki pidäkään päästää enkä kännääviä juoppoja tarkoittanutkaan. Mutta onko siis niin, että jos kuvitellaan että joku sukulainen/kaveri olisi ollut vaikka remonttihommissa kämpässäsi ja sen päätteeksi sihauttanut yhden kaljan poissaollessasi, niin saatko raivarit tullessasi kesken kaiken paikalle? Aika tolkutonta, jos näin on.

Vierailija
30/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko miten loukkaavaa käytöstä on alkaa kännätä toisen kodissa joka itse ei alkoholia käytä.

Ymmärrän, että on loukkaavaa tehdä toisen kodissa mitään minkä tämä on kieltänyt. Mutta sitä en ymmärrä, miksi haluat sen kieltää niin ehdottomasti.

Vierailija
31/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja missä traumoissa jotkut elävät. Alkoholi on elintarvike ja sen kohtuukäyttö normaalia elämää!

Vierailija
32/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sulata oikein minkäänlaista. Kotonani ihan nollatoleranssi, jossain muualla voi joskus lasillisen ottaa. Tiedän että normaali alkoholinkäyttö pitäisi olla ok, normaalilla tarkoitan sellaista että lasillinen tai pari silloin tällöin, ei känniä eikä siten mitään siihen liittyvää, mutta huonoista kokemuksistani johtuen en vaan kestä enää yhtään. Pelkkä oluttölkin avaamisen ääni vaikka satunnaisesti jossain ulkona kuultuna saa minut melkein tolaltani. Kiitos tästä sekopäisyydestäni isälleni ja exälleni. Enkä ollut niin hullu että olisin ottanut juopon miehen, tämä käytti alkuksi alkoholia ns normaalisti mutta muuttui sitten.

Vierailija
33/36 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaista.

Ei toki pidäkään päästää enkä kännääviä juoppoja tarkoittanutkaan. Mutta onko siis niin, että jos kuvitellaan että joku sukulainen/kaveri olisi ollut vaikka remonttihommissa kämpässäsi ja sen päätteeksi sihauttanut yhden kaljan poissaollessasi, niin saatko raivarit tullessasi kesken kaiken paikalle? Aika tolkutonta, jos näin on.

Työpaikalla ei juopotella.

Sinä saat avata tölkkisi kotonasi, et mun kotona.

Vierailija
34/36 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok ottaa välillä vähän. Itsekin käyn viihteellä joitakin kertoja vuodessa. Alkkis-exän jälkeen olen tosin päätynyt yhteen vain miesten kanssa, jotka eivät juurikaan juo vaikka nykyinen puoliso on rundaava muusikkokin. Että ehkä vähintään alitajuisesti vituttaa viinalla läträäjät niin paljon, että en enää semmoisiin koskisi. :)

Vierailija
35/36 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako puolison käyttää masennus-tai psyykelääkkeitä? Muuttavat persoonaa ja tuovat apaattisuutta.

Vierailija
36/36 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla alkoholistien lapsilla ja eksillä on ongelmallinen, neuroottinen suhde normaaliin alkoholinkäyttöön, mikä tekee hestä sopimattomia kumppaneita muille kuin absolutisteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi