Maksettiin tyttären häät
Eikös se ennen vanhaan ollut tapanakin?
Melkoinen lovi tuli tiliin, mutta eipä niissä käärinliinoissa ole taskuja. Tyttö ei edes odottanut tuota.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Kehujako odotit, vai miksi tämäkin piti paskapostata tänne?
No tottakai mua pitää kehua! Eikö teistä kukaan olisi mielissään, jos häät maksettaisiin?
Kehukaa i d i o o t i t!
Parempi aloitus kuitenkin kuin Henna Kalinaisen haukkumisketju. Siihen löytyy mielenkiintoa. Yllätys?
Kuulostaa mukavalta.
Nykyisin ei ole enää itsestään selvää, että tytön vanhemmat kustantavat häät.
Tytär on varmasti kiitollinen. Menestystä avioliittoon!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mukavalta.
Nykyisin ei ole enää itsestään selvää, että tytön vanhemmat kustantavat häät.Tytär on varmasti kiitollinen. Menestystä avioliittoon!
Kiitos. Onhan noilla ollut jo useamman vuoden koeaika ja morsiustytöt piti tietenkin tehdä ensin.
Ap ihmettelee tuon pojan isäpuolen elettä; antoi pojan perheelle saman verran rahaa kuin yhteisen tyttäremme häiden järjestelyyn. On tuo mies aika mukava.
Perinteiseen tapaan se on ollutkin niin, mutta silloin myös morsiamen vanhemmat olivat mukana järjestelyissä sekä päättämässä millaiset juhlat.
Myös kutsut lähetettiin morsiamen vanhempien toimesta ja noudatettiin muutenkin tiukempaa käytösetikettiä ketä kutsutaan ja millaiset juhlat järjestetään. Häät eivät olleet ihan niin biletystä kuin nykyään on, jos nuoripari suunnittelee ne mieleisekseen.
On sinänsä hienoa, että maksaa lapsensa häät mutta toisaalta olen myös utelias neuvoteltiinko häiden budjetista ns kasvatuksellisessa mielessä? Se, että "pappa betalar (tai siis teidän tapauksessa myös mamma) on joskus vähän rahvaanomaista ja etenkin jos siitä pitää toitottaa. Toivon mukaan ette ihan sentään häissä sitä julistaneet?
Onnea tuoreelle anopille ja hyvää elämää nuorelle parille!
Vierailija kirjoitti:
Perinteiseen tapaan se on ollutkin niin, mutta silloin myös morsiamen vanhemmat olivat mukana järjestelyissä sekä päättämässä millaiset juhlat.
Myös kutsut lähetettiin morsiamen vanhempien toimesta ja noudatettiin muutenkin tiukempaa käytösetikettiä ketä kutsutaan ja millaiset juhlat järjestetään. Häät eivät olleet ihan niin biletystä kuin nykyään on, jos nuoripari suunnittelee ne mieleisekseen.
On sinänsä hienoa, että maksaa lapsensa häät mutta toisaalta olen myös utelias neuvoteltiinko häiden budjetista ns kasvatuksellisessa mielessä? Se, että "pappa betalar (tai siis teidän tapauksessa myös mamma) on joskus vähän rahvaanomaista ja etenkin jos siitä pitää toitottaa. Toivon mukaan ette ihan sentään häissä sitä julistaneet?
Onnea tuoreelle anopille ja hyvää elämää nuorelle parille!
Minä nyt toitotin rahvaanomaisesti täällä ja vain täällä (koska olin niin iloinen). Sori siitä 😔
Budjetista ei ole ollut puhetta vaan tämä päätetiin yhdessä - me vanhemmat. Tottakai hääpari on yllättynyt, mutta ei tietenkään pahoillaan. Otettiin siis juhlapaikkaan (tyttären ja miehensä luvalla) yhteyttä ja pyydettiin lähettämään lasku meille. Ei mitkään mahtihäät kuitenkaan ole kyseessä.
Häät ovat vielä edessäpäin ja kustannukset luultavasti vielä nousee. Epäselvästi ilmaisin itseni aloituksessa.
Mäkin saan toivottavasti maksaa tyttäreni häät. On vanha perinne ja olen kyllä kerännyt hänelle kapiotkin, eli kaikki kodintavarat. Oli onnellinen kun muutti opiskekemaan ja kaikki oli valmiina.
Me kustannetaan tyttären häiden catering. Ei muuta häälahjaa.
Hänelle ne meidän rahat kuitenkin jossain vaiheessa menee, jos jotain jää jäljelle kun kuollaan.
Muuten kustantavat itse.
Mitä sitten? Kehujako odotit, vai miksi tämäkin piti paskapostata tänne?