omon pikkujätti tuhoaa koneen!
yllätys oli melkoinen kun irotin pesuaine lokerikon! kaikki pesunesteestä oli jäänny paksuksi limaksi lokerikkoon ja tukkinut veden saannin. pesin koneen 90 ilman pulveria ja kone sen kuin vaahtosi vainsain pestä ainakin 5 kertaa että vaahtoaminen loppu.olin siinä luulossa että nestemäinen aine huuhtoutuu jotenkin helpommin koneeseen erehdyin ja kaiken lisäksi se sisältää zeoliittejä jotka jäävät vaatteisiin koneesta puhumattakaan!!
Kommentit (9)
kannattaa käyttää sellaista pesuainetta joka ei tuki putkistoja.
Serto jauhetta käytän ei ongelmaa.
Joistakin pesuaineista kone menee oikeasti rikki ja käyttökelvottomaksi.
Meilläkin on nyt ollut pikkujättiä ja olen ihmetellyt huonoja pesutuloksia! Vaihdanpa takaisin tavalliseen..
nuukana ihmisenä en ole viitsinyt heittää Pikkujättiä menemään, vaan pikkuhiljaa käytellyt sen kuumassa pestävien pyykkien pesuun. Hyi mitä mönjää, en enää ikinä osta. Olen siirtynyt Sertoon =)
Olen jo pitkään käyttänyt netistä tilattavaa Allegroa, mutta kesälomalla unohdin tilata sitä lisää ja ostin Pikkujättiä. Aivan surkea pesutulos ja pesuainelokero on ihan limainen ja HOMEINEN. Onneksi pian saan taas Allegroa, jolla lika irtoaa ja pyykki tuoksuu raikkaammalle kuin millään muulla pestynä!
ite olen vasta pari polloa pikkujättiä käyttänyt, mutta menee siis vaihtoon, vaikka pesupalloa olen yleensä käyttänyt. on uudet koneetkin, joten en viitsi tuhota niitä ehdoin tahdoin. tosin nykyajan pesuaineet tuhoavat koneet muutenkin helpommin kuin vanhat aineet, koska eivät sisällä ympäristölle vaarallista fosfaattia ja pesuaine kertyy vähitellen koneeseen. siksi kone pitäisikin käyttää tyhjillään kerran vuodessa kuumimmalla mahdollisella pesuohjelmalla.
tosin mä en omoa käytäkkään vaan ariel coloria, ja sitäkin vain pesupallossa
Niin, nestemäinen pesuaine laitetaan pesupalloon ja rumpuun, EI sinne lokerikkoon. Nestemäisissä ei myöskään ole koneeseen kertyvää zeoliittia, vaan kaikissa 'merkkipulvereissa' taasen on.. Pesuainetta tarvii laittaa ainakin kolmannes VÄHEMMÄN kuin mitä selosteessa sanotaan. 90c pesu n.kerran kuussa pitää koneen puhtaana ja raikkaana. (ei tarvitse pestä tyhjänä, paitsi tietty jos on käyttänyt zeoliittipitoisia aineita...). Hyvä vinkki on myös etikka; esim ite pesin siivousrätit ja mopin koneessa näin: hieman pesuainetta ja huuhteluainelokeroon lorautin hiemen etikkaa = raikkaat rätit. :)
se nestemäinen pesuaine sinne LOKEROON, ei palloon. En nyt kyllä muista onko käytössä oleva tiivisteneste omon pikkujättiä vai sitä bioluvilin vähän samanlaisessa pullossa olevaa.
olen nyt siirtynyt myös sertoon ja todennut sen erittäin hyväksi ja halvaksi ! ap