Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa ahdistavaa seurata, miten inhottavasti äiti kohteli tytärtään tänään rannalla :(

Vierailija
16.06.2019 |

En tahallani urkkinut enkä salakuunnellut, mutten voinut olla kuulematta, kun siinä vieressä olivat. Toivoin, että olisin muistanut ottaa kuulokkeet mukaan, ettei olisi tarvinnut kuunnella ja tulla pahalle mielelle.

Oli äiti, ilmeisesti äidin uusi kumppani ja kaksi tyttölasta, tuskin menee ikäarvaukset kauhean pieleen kun sanon että nuorempi oli suunnilleen eka-tokaluokkalainen ja vanhempi kolmos-nelosluokkalainen. Tämä vanhempi tyttö oli jostain syystä pahalla mielellä ja vähän valitti sitä sun tätä, mutta äidin reaktiot olivat mun mielestä aivan suhteettomia ja todella epäasiallisia.

Äiti sanoi tytölle, että "vien sut isälles, kun en jaksa sua enää yhtään". Äiti myös sanoi, että "no v*ttu lähde kotiin sitten, en jaksa kuunnella sua" ja kun tyttö itkien sanoi ettei hänellä ole kotiavaimia, niin äiti vastasi siihen, että "se ei kiinnosta mua p*skan vertaa". Nuoremman tyttärensä äiti otti tässä vaiheessa syliin ja halittavaksi, tuntui siltä, että ihan korostaakseen sille isommalle, että hänen asiat ei yhtään kiinnosta, mutta tämä nuorempi tässä on ihana ja rakas. Äiti kiroili ihan estotta lapselle ja korotti lukuisia kertoja ääntään myös sen jälkeen, kun lapsi purskahti tuosta kotiin lähettämisestä itkemään. Mitenkään äiti ei yrittänyt lasta lohduttaa eikä sanonut mun kuullen tytölle yhtään kivaa sanaa koko sinä aikana kun siinä oltiin.

Menin jotenkin ihan lukkoon siinä tilanteessa, kun itse kahden lapsen äitinä en mitenkään voi hyväksyä sitä, että omalle lapselle puhutaan noin. En kuitenkaan tehnyt mitään. Nyt jäi mietityttämään, että olisiko pitänyt? Tytölle olisi varmasti ollut hirveän tärkeä kokemus, että joku vieras aikuinen olisi puolustanut ja sanonut äidille, että tämä kohtelee lasta asiattomasti.

Ja siis kuten tuolla ylempänä kirjoitin, niin kyllä, lapsi oli pahantuulinen itsekin, muttei mikään oikeuta aikuista käyttäytymään lasta kohtaan noin.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli juuri tuollainen äiti, ja sama dynamiikka pikkuveljeä kohtaan. Minä sain haukkuja ja huutoja, veli haleja ja kehuja. Kuulin äidiltäni kaikenlaista "voisko sut jälkiabortoida", "mitä sun kanssa tekis kun ei voi tap.paakaan", juuri noita ihan sama vastauksia jne normaaliin esiteinin uhmaan. Jos en halunnut syödä vastaus oli "no näänny nälkään sitten ei mua kiinnosta". Pärjäsin koulussa loistavasti ja olin muuten kiltti, mutta äidin kanssa sukset meni pahasti ristiin.

Tästä ja muista asioista johtuen sairastuin 11-vuotiaana masennukseen ja anoreksiaan. Jouduin monesti sairaalaan kun laihduin luurangoksi. Vasta sitten äiti havahtui käytökseensä ja paransi tapansa. Paranin kaikesta vasta vuosien terapian ja oman lapsen saamisen jälkeen. Oman lapsen kanssa tunsi äidinrakkauden mitä vaille aina jäi.

Äidit, älkää kohdelko lapsianne tällä tavalla. Vaikka ette tarkoittaisi sanomianne asiota, lapsi ei sitä ymmärrä. Jos olette uupuneita, hankkiika apua ja tukea. Yksin ei tarvitse pärjätä. Oma elämäni olisi ihan erilainen, jos äitini olisi saanut apua.

Mun äiti ei tällaisessakaan tilanteessa havahdu käytökseensä. Tai no en ole ollut lähellä kuolla anoreksiaan, mutta muuten olen voi ut erittäin huonosti ja äitini mielestä olen ansainnut sen, koska olin niin huonokäytöksinen. Hänelle en anna anteeksi, koska hän ei mieti, miten mä annan hänelle anteeksi, mutta itselläni on erittäin vaikeaa tämän takia suhteessa omiin lapsiini. Kaikki siirtyi sitten sinne. Mutta mä olen hakenut apua, eeikä mun onneksi ole tarvinnut pärjätä sitten yksin. Mutta ihan riittävän vaikeaa on ollut ja paha mieli todella paljosta. Ja huoli lapsista.

t.kristallikissa

Vierailija
22/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Oma äitini oli samanlainen, tykkäsi ennen kaikkea julkisista nöyryytyksistä. On huonoissa väleissä isäni vanhempien kanssa ja aina, jos erehdyimme puhumaan jotain isovanhemmistamme, saimme kuulla marttyyrimaista huutoa: "Muuttakaa sitten sinne jos siellä mieluummin asutte". Pari kertaa jopa laittoi minut veljeni kanssa keskellä talvea ulkoiluvaatteissa kävelemään mummolaa päin, kun olimme molemmat ala-asteella. Matkaa oli 8 kilometriä. En voi ymmärtää, miksi puhua lapselle tuolla tavoin. Mikään muu ei aiheuta lapsessa yhtä suurta epävarmuutta, pelkoa ja surua kuin se, että oma vanhempi kohtelee tuolla tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli juuri tuollainen äiti, ja sama dynamiikka pikkuveljeä kohtaan. Minä sain haukkuja ja huutoja, veli haleja ja kehuja. Kuulin äidiltäni kaikenlaista "voisko sut jälkiabortoida", "mitä sun kanssa tekis kun ei voi tap.paakaan", juuri noita ihan sama vastauksia jne normaaliin esiteinin uhmaan. Jos en halunnut syödä vastaus oli "no näänny nälkään sitten ei mua kiinnosta". Pärjäsin koulussa loistavasti ja olin muuten kiltti, mutta äidin kanssa sukset meni pahasti ristiin.

Tästä ja muista asioista johtuen sairastuin 11-vuotiaana masennukseen ja anoreksiaan. Jouduin monesti sairaalaan kun laihduin luurangoksi. Vasta sitten äiti havahtui käytökseensä ja paransi tapansa. Paranin kaikesta vasta vuosien terapian ja oman lapsen saamisen jälkeen. Oman lapsen kanssa tunsi äidinrakkauden mitä vaille aina jäi.

Äidit, älkää kohdelko lapsianne tällä tavalla. Vaikka ette tarkoittaisi sanomianne asiota, lapsi ei sitä ymmärrä. Jos olette uupuneita, hankkiika apua ja tukea. Yksin ei tarvitse pärjätä. Oma elämäni olisi ihan erilainen, jos äitini olisi saanut apua.

Mun äiti ei tällaisessakaan tilanteessa havahdu käytökseensä. Tai no en ole ollut lähellä kuolla anoreksiaan, mutta muuten olen voi ut erittäin huonosti ja äitini mielestä olen ansainnut sen, koska olin niin huonokäytöksinen. Hänelle en anna anteeksi, koska hän ei mieti, miten mä annan hänelle anteeksi, mutta itselläni on erittäin vaikeaa tämän takia suhteessa omiin lapsiini. Kaikki siirtyi sitten sinne. Mutta mä olen hakenut apua, eeikä mun onneksi ole tarvinnut pärjätä sitten yksin. Mutta ihan riittävän vaikeaa on ollut ja paha mieli todella paljosta. Ja huoli lapsista.

t.kristallikissa

Ja siis ihmisille ympärillä voin sanoa, että haistakaa paska. Siis ei aloittajalle, hän ei niin rumasti puhunut kyseisestä äidistä, vaikka onkin täysin oikein tuomita hänen tekonsa, ja miettiä, voisiko auttaa lasta, vaikka se onkin vaikeaa.

Ette osaa mitään auttaa, mutta tuomita kyllä osataan. Haistakaa vain paska pienisieluiset k*sipäät. Onneksi olen päässyt elämässäni ja avunhaussa eteenpäin ilmankin teidän "tukeanne".

t.kristallikissa

Vierailija
24/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On satuttanut aivan tarpeeksi se, miten ilkeitä ja pahantahtoisia muut ihmiset ovat, sen lisäksi, että olen tullut kiusatuksi äitini taholta. Vain todella hyväsydämiset ja lämpimät ihmiset ovat kiitoksen arvoisia, kaikki muut ovat meren mutaa ja p*skaa. On todella vaikeaa ymmärtää, miten on niin vaikeaa asettua kiusattujen asemaan. No, kai se on vaikeaa, jos sitä ei ole itse kokenut.

t.kristallikissa

Vierailija
25/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti olisi voinut siistiä suutaan ja jättää nuo kiroilut pois, mutta silti en osaa täysin tuomita. Voi olla että lapsi on koko päivän kitissyt ja mankunut. Ei kukaan jaksa sellaista kuunnella loputtomiin. Äiti oli halunnut järjestää lapsilleen uimarantareissun ja saa palkinnoksi pelkkää kiukuttelua ja marinaa, ei ihme jos hermo menee. Silloin voi sanoa muksulle että lähtee kotiin jatkamaan mankumista ja pilaamasta muidenkin fiilistä.

Vierailija
26/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti olisi voinut siistiä suutaan ja jättää nuo kiroilut pois, mutta silti en osaa täysin tuomita. Voi olla että lapsi on koko päivän kitissyt ja mankunut. Ei kukaan jaksa sellaista kuunnella loputtomiin. Äiti oli halunnut järjestää lapsilleen uimarantareissun ja saa palkinnoksi pelkkää kiukuttelua ja marinaa, ei ihme jos hermo menee. Silloin voi sanoa muksulle että lähtee kotiin jatkamaan mankumista ja pilaamasta muidenkin fiilistä.

Menee nyt vähän helpolla. On se vanhemmankin vastuulla, että lapsella on hyvä mieli. Vain itsekeskeinen ja hiukan narsistinen vanhempi on sellainen myrkyttäjä, kuin sinä. Kyseinen äiti ei selkeästi mieti yhtään, miktä hänen käytöksensä lapsesta tuntuu, vikk kyllä pitäisi. Jos lapsi on sitten pahalla tuulella, niin katso säkin sika saatana vain peiliin.

t.kristallikissa

Vierailija
27/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se nimenomaan on vanhemman vastuulla! Saatana n narsistisika ensin satuttaa lasta käyttäytymällä huonosti ja sitten vielä sanoo satuttamalleen lapselle, että mene kotiin. Huhheijaa.

t.kristallikissa

Vierailija
28/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja sinne Porvoon uimarannoille ❤

Vierailija
29/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi täysin tuomita, jos äiti sanoo huolissaan ("en kai joudu yksin kävelemään täältä kotiin, jonne en pääse edes sisälle") itkevälle lapselle, ettei tämän murheet kiinnosta yhtään. Tai ei pyydä anteeksi sitä, että korottaa ääntään ja kiroilee lapselle. Tai ei tee parin tunnin aikana elettäkään tehdäkseen lapsen kanssa sovintoa ja suuntaamalla tämän ajatuksia kivoihin juttuihin.

Lapsi oppii tunteiden säätelyä aikuisilta. Ei äiti voi vaatia lapselta malttia ja kaunista käytöstä, jos ei itsekään kykene olemaan kärsivällinen ja hyväkäytöksinen. Vanhemman vastuu käytöksestään on aina, AINA isompi kuin lapsen. 

Vierailija
30/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi täysin tuomita, jos äiti sanoo huolissaan ("en kai joudu yksin kävelemään täältä kotiin, jonne en pääse edes sisälle") itkevälle lapselle, ettei tämän murheet kiinnosta yhtään. Tai ei pyydä anteeksi sitä, että korottaa ääntään ja kiroilee lapselle. Tai ei tee parin tunnin aikana elettäkään tehdäkseen lapsen kanssa sovintoa ja suuntaamalla tämän ajatuksia kivoihin juttuihin.

Lapsi oppii tunteiden säätelyä aikuisilta. Ei äiti voi vaatia lapselta malttia ja kaunista käytöstä, jos ei itsekään kykene olemaan kärsivällinen ja hyväkäytöksinen. Vanhemman vastuu käytöksestään on aina, AINA isompi kuin lapsen. 

Nimenomaan. Vastuu on vanhemmalla AINA isompi kuin lapsella. Minunkin paska äitini puolustelee juuri sillä pask aa käytöstään minua kohtaan, että koska olin sellainen jotenkin huonokäytöksinen! Niin, ehkä juuri siksi, että HÄN ITSE loukkasi ja satutti minua! Ja pahoitti mun mieleni!!!!! Aikuinen EI SAA TEHDÄ LAPSELLE NIIN!!!!!!!!!!!!! Tai jos tekee, niin NATEEKSIPYYNTÖKÄÄN ei riitä, pitää miettiä, MITEN SAA ANTEEKSI lapselta!!!!!!!!!!!!!!!!! Että on SEN ARVOINEN, että saa anteeksi. Siten toimii hyvä vanhempi, jos hermostuu tyhmästi ja lapsellisesti, vaikka niinkään ei saisi käydä.

t.kristallikissa

Vierailija
31/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahto antaa hyvän kuvan uudelle miehelleen.

Vierailija
32/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Tässä taas vammautetaan psyykkisesti lasta.

Itse juuri taistelen pahojen olojen kanssa jotka johtuvat hullusta äidistä.

Vierailija
33/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin jatkoa vielä tähän, että lapsen ei todellakaan tarvitse olla äidilleen mitenkään KIITOLLINEN siitä, että pääsee oikein uimarannalle. Se on ihan tavallista arkea. Ei äiti voi odottaa saavansa lapsiltaan mitään erityistä palkintoa siitä, että tekee jotakin niinkin tavallista, kuin lasten vieminen uimarannalle. Muutenkaan lapsia ei kannata tehdä sillä ajatuksella, että niiden pitää sitten tajuta kunnioittaa minua ja miettiä, miten paljon olen heitä varten joutunut uhraamaan. Lapsella ei ole velvollisuutta sellaisiin tunteisiin. 

Vierailija
34/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut jotain, ap.

Vierailija
35/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin jatkoa vielä tähän, että lapsen ei todellakaan tarvitse olla äidilleen mitenkään KIITOLLINEN siitä, että pääsee oikein uimarannalle. Se on ihan tavallista arkea. Ei äiti voi odottaa saavansa lapsiltaan mitään erityistä palkintoa siitä, että tekee jotakin niinkin tavallista, kuin lasten vieminen uimarannalle. Muutenkaan lapsia ei kannata tehdä sillä ajatuksella, että niiden pitää sitten tajuta kunnioittaa minua ja miettiä, miten paljon olen heitä varten joutunut uhraamaan. Lapsella ei ole velvollisuutta sellaisiin tunteisiin. 

NIMENOMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Näitä narsistivanhempia palstalla riittää ihan riesaksi asti. Tuollainen vanhemmuus on narsistista, että lapsen pitää olla kiitollinen, että hänen kanssaan ollaan, voi saatana.

t.kristallikissa

Vierailija
36/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut jotain, ap.

Ei se ois mitään hyödyttänyt. Tuomitseminen ei auta, ja taas sen kokoinen terapia, mitä se äiti tarvitsisi ei siinä tilanteessa oikein onnistu. Ja ei kukan ota ventovierailta mitään vinkkejä hakea apua vastaan.

t.kristallikissa

Vierailija
37/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin vienyt tytön jätskille.

M

Vierailija
38/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankintaan pitäisi olla lupa kun kaikenmaailman epävakaat henkilöt pääsevät lisääntymään.

Vierailija
39/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta mikä helevetin spämmääjähäirikkö tämä kristallikissa on?

Vierailija
40/65 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kisu nyt häiritsee?