Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni eivät muista kummiaan

Ap
16.06.2019 |

Ollaan säännöllisesti ehdotettu lasten kummille näkemistä. "Ei ehdi, liian kiireistä ruuhkavuosissa" on vastaus jatkuvasti. Ei siksi sielläkään voitu kyläillä. Asumme kolmen vartin ajomatkan päässä toisistamme. Silti kuullaan usein muilta että kummi käynyt reissaamassa ja juhlimassa. Riitoja meillä ei ole ollut ainokaistakaan. Ollaan esitetty suoraan toive näkemiselle, sanottu että meilläkin voi kyläillä koska vaan ja vastaus "koitetaan joskus, katellaan". Kaikki lasten synttäritkin väliin jättänyt, ollaan sanottu ettei lahjoja tarvitse vaan parasta että kummit läsnä lasten elämässä. Tänä vuonna kyseinen kummi ei ole nähnyt lapsia kertaakaan, viime vuonna pari kertaa. Näkemiset vuosi vuodelta vähentyneet. Juteltiin leikki-ikäisten lasten kanssa ja keskustelussa ilmeni ettteivät lapsemme muista enää lainkaan kummia, edes ulkonäöltä :/ onko vastaavia kokemuksia muilla kummien läsnäolon vähäisyydestä, oletteko saaneet järjestettyä aikaa lisää ja jos miten. Ja jos näkemisen vähyys motivaatiosta, välinpitämättömyydestä tms. johtuvaa oletteko saaneet kummia ryhdistäytymään ollakseen osa kummilapsen/kummilasten elämää?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa...

Ihmetyttää myöskin miten olet eniten huolissasi siitä että lapsi ei muista kummiaan? Itse olisin ollu enemmän huolissani siitä, miksi lapset eivät tunne lähisukuaan (setä ja serkut) ja siitä, miksi mies ei näe veljeään. Se että kummisuhde katkeaa, on melko yleistä. Sen sijaan sisarusten välien katkeamista pidän aina tragediana, vaikka välillä sille onkin järkevä syy.

Vai onko asia niin että mies näkee veljeään, mutta ette perheinä näe toisianne?

Vierailija
22/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 jatkaa...

Ihmetyttää myöskin miten olet eniten huolissasi siitä että lapsi ei muista kummiaan? Itse olisin ollu enemmän huolissani siitä, miksi lapset eivät tunne lähisukuaan (setä ja serkut) ja siitä, miksi mies ei näe veljeään. Se että kummisuhde katkeaa, on melko yleistä. Sen sijaan sisarusten välien katkeamista pidän aina tragediana, vaikka välillä sille onkin järkevä syy.

Vai onko asia niin että mies näkee veljeään, mutta ette perheinä näe toisianne?

Mieheni ei ole nähnyt myöskään veljeään yli puoleen vuoteen vaikka koittanut ehdottaa näkemisiä ja yksipuolisesti yhteydenpito. Harmittaa paljon sekä lasten että miehen puolesta. Olen ehdottanut myös että hoitaisin lapsia sillä välin kun menisivät kahdestaan mökkeilemään tai risteilemään (jonka tarjoaisin) mutta hänen veljelleen ei sopinut. He olivat ennen läheisiä eikä riitoja ole joten olen miettinyt pitääkö kummisetä toisia ihmissuhteita itsestäänselvyyksinä joihin ei tarve panostaa edes peruskuulumistenvaihdolla. Lapsemme eivät tunnista kummia eivätkä osanneet sanoa yhtäkään muistoa liittyen kummisetään. Toivoisin että kummi olisi tavalla tai toisella enempi yhteydenpidossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt kummilastani noin 8 vuoteen. En ole lapsen vanhempien kanssa tekemisissä niin siksi. Harmittaa lapsen puolesta, mutta en ole kyennyt tekemään asian suhteen mitään.

Vierailija
24/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli tuossa juuri omissa rippijuhlissaan viikko sitten mietti, että kukakohan se hänen kumminsa oli. Kerroin hänelle nimen, veli sanoi että eipä ole koskaan kuullutkaan. Kummi ei veljen 3-vuotissynttäreiden jälkeen ole oikein ollut tekemisissä. Vanhempani lopettivat yhteydenotot kun veli oli noin 10-vuotias.

Me oltiin poikaystäväni kanssa sitten siunaamassa konfirmaatiossa. Vähän harmitti veljen puolesta, kun ollaan niin nuoria, ettei kummeiksi kukaan voinut luulla. Veljeä ei haitannut kuitenkaan yhtään.

Vierailija
25/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole nähnyt kummilapsiani vaikka sylikummi olen. Ei kiinnosta uskonnolliset jutut.

Vierailija
26/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä asiat menee tohon pisteeseen kun kummia ei kiinnosta teidän lapset.

Ollut itse kerran kummi ja aluksi olin hyvä mutta mielenkiinto loppui kun sain omat lapset.

Tajusin ettei musta ole kummiksi.

Syy se ettei ole tunnetta lasta kohtaan ja velvollisuus ei kanna tarpeeksi pitkälle.

Päätin etten rupea enää koskaan kummiksi.

Vierailija
27/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä asiat menee tohon pisteeseen kun kummia ei kiinnosta teidän lapset.

Ollut itse kerran kummi ja aluksi olin hyvä mutta mielenkiinto loppui kun sain omat lapset.

Tajusin ettei musta ole kummiksi.

Syy se ettei ole tunnetta lasta kohtaan ja velvollisuus ei kanna tarpeeksi pitkälle.

Päätin etten rupea enää koskaan kummiksi.

Omilla lapsillani ei ole kummeja. Ei kuuluta kirkkoon enää.

Vierailija
28/28 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ole nähnyt kummilapsiani vaikka sylikummi olen. Ei kiinnosta uskonnolliset jutut.

Vaikka kastekummi olisikin niin ei uskontoa tarvitse liittää myöhempiin näkemisiin, olisi edes muuten läsnä elämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi