Ystävä ei käsitä että tarvitsen terapiaa
Taustalla isoja ja pahoja juttuja, varhaislapsuudesta lähtien. Nyt tuli ilmi yksi oire hänelle joka on suhteellisen harvinainen ja tiedän että se johtuu käsittelemättömistä asioistani.
Tämä sanoo vain että " sunkin pitäis käyttää lääkkeitä".
Sillä on aina lääkkeet vastauksena joka asiaan.
En tällä kertaa viitsinyt sanoa mitään.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt ole ystävän asia edes miettiä mitä hoitoa tarvitset, siis ymmärtää mitä tarkalleen ottaen tarvitset.
Normaali ihminen ehdottaisi terapiaa. Tiettyjä asioita ei ole koskaan käsitelty.
Ehdottihan se lääkkeitä eli mietti sen hetken.
En minä kyllä ala ehdottelemaan mitään terapioita kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tietää toisen taustan, se on selvä asia.
Siis sillä ystävällä on joku harvinainen oire, joka johtuu sun käsittelemättömistä asioista? Kannattaisko vaan mennä sinne terapiaan ja lakata kuormittamasta sitä ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tietää toisen taustan, se on selvä asia.
No eikö se ole selvä asia jo ilman ystävän ehdottelujakin?
Vierailija kirjoitti:
Siis sillä ystävällä on joku harvinainen oire, joka johtuu sun käsittelemättömistä asioista? Kannattaisko vaan mennä sinne terapiaan ja lakata kuormittamasta sitä ystävää.
Ei kun minulla. Mitenkähän minä olen kuormittanut ystävää?
Miksi ystäväsi pitää sinulle ehdotella mitään? Mene nyt ottamaan ne lääkkeet, ettet syyttelisi muita omasta saamattomuudestasi. Lapsetkin kärsivät
Vierailija kirjoitti:
Miksi ystäväsi pitää sinulle ehdotella mitään? Mene nyt ottamaan ne lääkkeet, ettet syyttelisi muita omasta saamattomuudestasi. Lapsetkin kärsivät
En käytä lääkkeitä.
Mene terapiaan.
Itse tiedät parhaiten luota itse itseesi. Hae apua.
Älä laita energiaa siihen ystävään, joka ei osaa auttaa. Ei ihmiset välttämättä pahaa tarkoita vaan saattavat olla osaamattomia.
Suo se heille.
Hae sinä kuitenkin apua.
Minä terapoin itse itseni, en kaipaa siihen ulkopuolista apua enkä mielialalääkkeitä. Ylös, ulos ja lenkille vaan.
Älä laita ystävälle vastuuta hoidostasi tai sen ymmärtämisestä. Keskustele lääkärin kanssa nuo asiat.
Niin, hänen aikuinen lapsensa käy terapiassa vaikka mitään traumoja ei ole.
Jos ymmärrät itse tarvitsevasi terapiaa, niin mikset ole vielä hakenut sitä? Ystävät ovat totta kai tärkeä tuki, mutta harvalla heistä lienee todellista psykologista osaamista tilanteesi purkamiseksi. Ei myöskään ole ystäviesi vastuulla hoitaa päätäsi kuntoon. Jos sinulla on isoja, käsittelemättömiä ongelmia, niin kerro niistä ammatti-ihmiselle!
Oletko ajatellut asian sitä puolta, että ystäviäsi saattaa ahdistaa todella paljon joutua kuuntelemaan sinun iänikuisia ongelmiasi ja seurata vierestä, että vaikka tiedät itse tarvitsevasi terapiaa, et kuitenkaan hae sitä vaan käytät mieluummin heitä ilmaisena "terapeuttina". Todennäköisesti he jossain vaiheessa väsyvät, jos joutuvat koko ajan toimimaan roskakorina johon joku toinen kaataa jätteensä eikä anna koskaan mitään takaisin . Jos alkaa käydä kato kavereissa niin kyse voi olla tästä. Lääkkeitä en itsekään suosittelisi, mutta osaavaa terapeuttia kyllä. Kaikkea hyvää sinulle, sort your shit out!
Vierailija kirjoitti:
Jos ymmärrät itse tarvitsevasi terapiaa, niin mikset ole vielä hakenut sitä? Ystävät ovat totta kai tärkeä tuki, mutta harvalla heistä lienee todellista psykologista osaamista tilanteesi purkamiseksi. Ei myöskään ole ystäviesi vastuulla hoitaa päätäsi kuntoon. Jos sinulla on isoja, käsittelemättömiä ongelmia, niin kerro niistä ammatti-ihmiselle!
Oletko ajatellut asian sitä puolta, että ystäviäsi saattaa ahdistaa todella paljon joutua kuuntelemaan sinun iänikuisia ongelmiasi ja seurata vierestä, että vaikka tiedät itse tarvitsevasi terapiaa, et kuitenkaan hae sitä vaan käytät mieluummin heitä ilmaisena "terapeuttina". Todennäköisesti he jossain vaiheessa väsyvät, jos joutuvat koko ajan toimimaan roskakorina johon joku toinen kaataa jätteensä eikä anna koskaan mitään takaisin . Jos alkaa käydä kato kavereissa niin kyse voi olla tästä. Lääkkeitä en itsekään suosittelisi, mutta osaavaa terapeuttia kyllä. Kaikkea hyvää sinulle, sort your shit out!
En koskaan puhu näistä asioistani jos niitä ei hän kysy.
En siis kaada niitä toisen päälle.
Mitä väliä, mitä kaverisi ajattelee? Jos itse olet sitä mieltä, että tarvitset terapiaa, se riittää.
No me sanotaan sinulle nyt kuorossa: Mene terapiaan!
Varmaan käsittää liiankin hyvin :)
Eihän se nyt ole ystävän asia edes miettiä mitä hoitoa tarvitset, siis ymmärtää mitä tarkalleen ottaen tarvitset.